TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Szybsze tramwaje na kilkunastu liniach. W Warszawie
InfoTram.pl - Opublikowano: 11.03.2019 13:35:19
Szybsze tramwaje na kilkunastu liniach. W Warszawie (foto: ZTM)

Tramwaje Warszawskie podpisały umowy, dzięki którym aż w kilkunastu miejscach tramwaj krócej będzie czekał na zmianę świateł. Dla pasażerów oznacza to, że podróż kilkunastoma liniami tramwajowymi będzie krótsza.

Tramwaje Warszawskie podpisały umowy, dzięki którym aż w kilkunastu miejscach tramwaj krócej będzie czekał na zmianę świateł. Dla pasażerów oznacza to, że podróż kilkunastoma liniami tramwajowymi będzie krótsza.

Jak podaje stołeczny ZTM 9 skrzyżowań, 5 ciągów ulic i jeden węzeł – właśnie w tylu miejscach wprowadzone zostaną kolejne algorytmy sterujące sygnalizacją świetlną. Przyśpieszą tramwaje aż na 17 liniach. W praktyce oznacza to skrócenie czasu przejazdu przez każde skrzyżowanie o około minutę.

Jak działa priorytet dla tramwaju?

Czujniki zamontowane przy torach wykryją nadjeżdżające tramwaje i przełączą sygnalizację na najbliższym skrzyżowaniu tak, by pojazd podjeżdżając do niego nie czekał na zmianę świateł. Algorytmy opracowują pracownicy Tramwajów Warszawskich – dla każdego skrzyżowania jest rozwiązanie "szyte na miarę" a zanim zostanie ono wprowadzone, jest testowane w środowisku komputerowym. Najbardziej skomplikowanym skrzyżowaniem, na którym wprowadzono takie rozwiązania jest rondo Radosława przez które przejeżdża 8 linii tramwajowych.

Ile to będzie kosztować i kiedy zacznie działać?

Wykonawcami prac będą firmy Dynniq Poland i Siemens Mobility. Wartość umów wynosi 5,8 mln zł brutto. Wykonawcy, w zależności od konkretnego skrzyżowania, opracują i uzgodnią dokumentację projektową potrzebną do wprowadzenia inwestycji, wykonają prace w terenie np. zajmą się montażem czujników na skrzyżowaniach oraz zaprogramują zaprojektowany przez pracowników Tramwajów Warszawskich nowoczesny system sterowania z priorytetem tramwajowym w sterownikach sygnalizacji świetlnej. Pierwsze priorytety włączone zostaną w ciągu 4 miesięcy.

W których miejscach wprowadzone zostaną kolejne priorytety dla tramwajów?

– 3 skrzyżowania Węzła Młociny:

Metro Młociny – wjazd na Trasę Mostu Północnego

T. Nocznickiego – J. Kasprowicza

T. Nocznickiego – Strzelców Kaniowskich

– ul. Młynarska – ul. Żytnia

– al. Solidarności – ul. Sierakowskiego

– ul. Starzyńskiego – ul. Namysłowska

– ul. Jagiellońska – ul. Ratuszowa

– 7 skrzyżowań w rejonie pl. Bankowego:

al. Solidarności – ul. W. Andersa,

śluza tramwajowo-autobusowa na zachodnim wlocie skrzyżowania al. Solidarności – ul. W. Andersa

przejście dla pieszych przez tory przy wyjściach ze stacji metra Ratusz Arsenał

pl. Bankowy – przejście dla pieszych

al. Solidarności – ul. Bielańska (przejście dla pieszych przez północną jezdnię al. Solidarności)

al. Solidarności – ul. Bielańska (przejście dla pieszych przez południową jezdnię al. Solidarności)

al. Solidarności – zawrotka przy Muzeum Niepodległości

Ile skrzyżowań w Warszawie ma priorytet dla tramwaju?

Już dziś 39% procent skrzyżowań zapewnia uprzywilejowany przejazd tramwajom. Inwestycja, na którą podpisano umowę, sprawi że takich skrzyżowań będzie już 43%. A w 2019 roku zaplanowano, że dzięki kolejnym inwestycjom prowadzonym przez Tramwaje Warszawskie, Zarząd Dróg Miejskich i Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, skrzyżowań z uprzywilejowaniem dla tramwajów będzie 60%.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
Tramwaje Warszawskie
  • Oliwier Kozak – 11.03.2019

    Zamiast zrobić ogranicznik z 55 na 70 to nie 🤣

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.