Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szczecin nie rezygnuje z przebudowy torowisk

infotram
11.07.2019 07:56
0 Komentarzy

Miasto Szczecin nierezygnuje z przebudowy torowisk tramwajowych. Ostatnie zmiany w wieloletnichdokumentach finansowych to wynik systemowego podejścia do realizacjiinwestycji.

Oto stanowisko Michał Przepiery – Zastępcy Prezydenta MiastaSzczecina ds. inwestycji w tej sprawie:

Modernizacja torowisk towciąż jedno z najważniejszych przedsięwzięć inwestycyjnych, które chcemyzrealizować w tej perspektywie unijnej. Ostanie zmiany w wieloletnichdokumentach finansowych miasta, są zmianami technicznymi i w żadnym wypadku niewiążą się z rezygnacją z tych ważnych dla miasta i jego mieszkańców projektów.

W przypadku przebudowytorowisk nie ujęliśmy pełnej kwoty tego zadania z uwagi na to, że wciąż niemamy pełnych kosztorysów do wszystkich poszczególnych zadań. Podchodząc do tegoprojektu rzeczowo, chcemy mieć jasno określone ramy finansowe, które następniebędziemy mogli ująć w naszych dokumentach. Do tej pory przyjętą przez naspraktyką, było wpisywanie kwot do dokumentów finansowych w oparciu o ogólneszacunki, które przy obecnym rynku wykonawczym rozmijały się z cenamioferowanymi w przetargach, a nawet przy kosztorysach otrzymywanych w wynikuzakończenia przez nas prac projektowych. Postanowiliśmy skończyć z tą praktykąi dokonać systemowej zmiany, która usprawni proces przygotowywania się dorealizacji inwestycji. Z chwilą posiadania ostatecznych kosztorysów, kwoty dodokumentów wieloletnich będą wpisywane celem ogłoszenia przetargów na wykonawstwo.Wpisywanie kwot do WPF i WPRS w oderwaniu od tego i tak uniemożliwiało nietylko rozstrzyganie przetargów, ale wręcz ich ogłaszanie.

Absolutnie nierezygnujemy z przebudowy pl. Szarych Szeregów, Wyszyńskiego, Kolumba iPowstańców Wielkopolskich z pętlą Pomorzany czy Wyzwolenia do DworcaNiebuszewo. W tej perspektywie nie zrealizujemy natomiast przebudowy ul.Mickiewicza. Dofinansowania na inwestycje tramwajowe nie utracimy, ponieważprzy obserwowanych wzrostach cen przesuwamy je na pozostałe droższe inwestycjewymienione wyżej.

Należy równocześniepodkreślić, że w ramach zmian budżetowych i dokumentów wieloletnichzwiększyliśmy kwoty na finansowanie budowy torowiska w ulicy Szafera,przebudowę węzłów Wyszyńskiego i Szarych Szeregów czy pętli tramwajowej przyGłębokim. W dwóch pierwszych przypadkach mamy do czynienia z otwartymiprzetargami i znanymi cenami, które postanowiliśmy zaakceptować, w ostatnim zaśz zamkniętym projektem wraz z kosztorysem. Wszystkie trzy zadania wiążą się ześrodkami unijnymi. Mając więc konkretne informacje dokonujemy zmian w budżecie,bez tego zaś nie chcemy wpisywać abstrakcyjnych kwot.


Komentarze