Szczecin nie rezygnuje z przebudowy torowisk
Miasto Szczecin nierezygnuje z przebudowy torowisk tramwajowych. Ostatnie zmiany w wieloletnichdokumentach finansowych to wynik systemowego podejścia do realizacjiinwestycji.
Oto stanowisko Michał Przepiery – Zastępcy Prezydenta MiastaSzczecina ds. inwestycji w tej sprawie:
Modernizacja torowisk towciąż jedno z najważniejszych przedsięwzięć inwestycyjnych, które chcemyzrealizować w tej perspektywie unijnej. Ostanie zmiany w wieloletnichdokumentach finansowych miasta, są zmianami technicznymi i w żadnym wypadku niewiążą się z rezygnacją z tych ważnych dla miasta i jego mieszkańców projektów.
W przypadku przebudowytorowisk nie ujęliśmy pełnej kwoty tego zadania z uwagi na to, że wciąż niemamy pełnych kosztorysów do wszystkich poszczególnych zadań. Podchodząc do tegoprojektu rzeczowo, chcemy mieć jasno określone ramy finansowe, które następniebędziemy mogli ująć w naszych dokumentach. Do tej pory przyjętą przez naspraktyką, było wpisywanie kwot do dokumentów finansowych w oparciu o ogólneszacunki, które przy obecnym rynku wykonawczym rozmijały się z cenamioferowanymi w przetargach, a nawet przy kosztorysach otrzymywanych w wynikuzakończenia przez nas prac projektowych. Postanowiliśmy skończyć z tą praktykąi dokonać systemowej zmiany, która usprawni proces przygotowywania się dorealizacji inwestycji. Z chwilą posiadania ostatecznych kosztorysów, kwoty dodokumentów wieloletnich będą wpisywane celem ogłoszenia przetargów na wykonawstwo.Wpisywanie kwot do WPF i WPRS w oderwaniu od tego i tak uniemożliwiało nietylko rozstrzyganie przetargów, ale wręcz ich ogłaszanie.
Absolutnie nierezygnujemy z przebudowy pl. Szarych Szeregów, Wyszyńskiego, Kolumba iPowstańców Wielkopolskich z pętlą Pomorzany czy Wyzwolenia do DworcaNiebuszewo. W tej perspektywie nie zrealizujemy natomiast przebudowy ul.Mickiewicza. Dofinansowania na inwestycje tramwajowe nie utracimy, ponieważprzy obserwowanych wzrostach cen przesuwamy je na pozostałe droższe inwestycjewymienione wyżej.
Należy równocześniepodkreślić, że w ramach zmian budżetowych i dokumentów wieloletnichzwiększyliśmy kwoty na finansowanie budowy torowiska w ulicy Szafera,przebudowę węzłów Wyszyńskiego i Szarych Szeregów czy pętli tramwajowej przyGłębokim. W dwóch pierwszych przypadkach mamy do czynienia z otwartymiprzetargami i znanymi cenami, które postanowiliśmy zaakceptować, w ostatnim zaśz zamkniętym projektem wraz z kosztorysem. Wszystkie trzy zadania wiążą się ześrodkami unijnymi. Mając więc konkretne informacje dokonujemy zmian w budżecie,bez tego zaś nie chcemy wpisywać abstrakcyjnych kwot.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze