TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Studenci z Politechniki Krakowskiej poznawali budowę tramwajów
- Opublikowano: 15.04.2019 14:31:14
Studenci z Politechniki Krakowskiej poznawali budowę tramwajów (foto: MPK)

W piątek, 12 kwietnia 2019 roku Studenci Instytutu Pojazdów Szynowych Politechniki Krakowskiej, uczący się w ramach drugiej edycji specjalności Inżynieria Pojazdów Szynowych mieli okazję poznać tajniki budowy i eksploatacji taboru tramwajowego w Stacji Obsługi Tramwajów Podgórze.

W piątek, 12 kwietnia 2019 roku Studenci Instytutu Pojazdów Szynowych Politechniki Krakowskiej, uczący się w ramach drugiej edycji specjalności Inżynieria Pojazdów Szynowych mieli okazję poznać tajniki budowy i eksploatacji taboru tramwajowego w Stacji Obsługi Tramwajów Podgórze.

Mieli też możliwość samodzielnego poprowadzenia tramwaju typu 126N (Nevelo) na torze prób. Podczas tych przejazdów poznawali jak działają poszczególne systemy i układy w tramwajach. Warto podkreślić, że zajęcia na tej specjalności są prowadzone przez nauczycieli akademickich Politechniki Krakowskiej jak również przedstawicieli przemysłu oraz przedsiębiorstw i instytucji branżowych zajmujących się projektowaniem, produkcją i utrzymaniem pojazdów, ich komponentów. Stąd też zakrojona na szeroką skalę współpraca partnerska w tym zakresie właśnie z MPK S.A. w Krakowie. To właśnie w Stacji Obsługi Tramwajów Podgórze oraz Stacji Obsługi i Remontów MPK S.A. studenci po raz kolejny szczegółowo poznali budowę i aspekty eksploatacji taboru tramwajowego.

Inżynieria Pojazdów Szynowych to uruchomiona w 2017 roku innowacyjna specjalność kształcenia kadry inżynierskiej prowadzona w systemie dualnym na Wydziale Mechanicznym PK (kierunek: Transport / Inżynieria Środków Transportu). Jest ona odpowiedzią na dynamicznie rozwijający się sektor budowy pojazdów szynowych oraz idące za tym zapotrzebowanie na wykwalifikowaną kadrę inżynierską w tej branży. Program nauczania został opracowany dla profili kompetencyjnych takich jak: konstruktor, technolog, inżynier projektu.

Strategicznym partnerem specjalności jest firma NEWAG S.A. – czołowy polski producent nowoczesnego taboru szynowego. Do procesu nauczania zaangażowane są również inne wiodące firmy z branży przemysłu taboru szynowego. Specjalność ta łączy w sobie teorię i praktykę zgodnie z oczekiwaniami przyszłych pracodawców. W ramach przedmiotów specjalnościowych student zdobywa wiedzę, umiejętności oraz doświadczenie praktyczne z zakresu budowy, projektowania, technologii, certyfikacji, eksploatacji pojazdów szynowych, które umożliwią mu łatwe podjęcie pracy w przedsiębiorstwach związanych z transportem szynowym i innych dziedzinach gospodarki.

Głównym założeniem omawianej specjalności jest ścisła współpraca z przedsiębiorstwami branżowymi. Grupy studenckie liczące maksymalnie 15 osób spełniają założenia idei "mistrz – uczeń", czyli zapewniają odpowiedni kontakt dydaktyczny studenta z wykładowcą i wysoko kwalifikowanymi praktykami w danej dziedzinie. Jedną z największych innowacji specjalności są płatne staże inżynierskie, trwające przez cały ostatni semestr w wybranym przedsiębiorstwie. Podczas okresu stażowego student efektywnie wykorzysta zdobytą na uczelni wiedzę oraz umiejętności.

Studenci poprzedniej (pierwszej) edycji specjalności w październiku tego roku rozpoczną 4-miesięcne staże inżynierskie w wybranych przedsiębiorstwach, których finałem będzie obrona pracy inżynierskiej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
MPK Kraków
zajezdnia
Newag
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.