TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Stadler realizuje kolejne projekty tramwajowe i rozbudowuje zakład w Środzie Wlkp
Karol Wach - Opublikowano: 18.04.2019 09:34:53
Stadler realizuje kolejne projekty tramwaje i rozbudowuje zakład w Środzie Wlkp (wiz. Stadler)

O dotychczasowych doświadczeniach w budowie tramwajów i planach na przyszłość rozmawiamy z Tomaszem Prejsem, dyrektorem zarządzającym Stadler Polska.

O dotychczasowych doświadczeniach w budowie tramwajów i planach na przyszłość rozmawiamy z Tomaszem Prejsem, dyrektorem zarządzającym Stadler Polska.

Na wizualizacjach producent pokazuje, jak ma wyglądać rozbudowany zakład w Środzie Wielkopolskiej.

InfoTram.pl: Jakie są pierwsze wrażenia Stadler Polska po rozpoczęciu produkcji tramwajów?

Tomasz Prejs: Bardzo dobre. Obecnie kończymy duże zamówienie dla czeskiego miasta Ostrawa. W produkcji są ostatnie cztery pojazdy. 31 tramwajów jest już u przewoźnika, 30 z nich jeździ z pasażerami. Przygotowujemy się do realizacji zamówienia dla Krakowa. Pierwsze pudło do krakowskiego tramwaju jest gotowe. W połowie maja pierwsze wagony przyjadą z naszego zakładu w Środzie Wielkopolskiej, w którym są produkowane, do Siedlec i rozpocznie się ich zabudowa.

Rozumiem, że cała produkcja tych pojazdów będzie odbywała się w Polsce?

Tak. Zakład Stadlera w Środzie Wielkopolskiej specjalizuje się w budowie i lakierowaniu stalowych pudeł do produkcji tramwajów. W tej chwili jest tam realizowana inwestycja o wartości ponad 65 mln złotych, w ramach której zakład zostanie znacznie rozbudowany i zmodernizowany, a w efekcie zwiększy swoje moce produkcyjne. Pudła pojazdów będą następnie transportowane do zakładu w Siedlcach, gdzie będzie realizowana ich zabudowa oraz uruchomienie gotowych pojazdów.

Kiedy zatem będzie gotowy pierwszy tramwaj dla Krakowa?

Zgodnie z kontraktem pierwszy tramwaj ma zostać dostarczony do końca stycznia 2020 roku. Wcześniej wyjedzie jeszcze na nasze tory testowe.

Stadler realizuje także zamówienie dla Brunszwiku w ramach opcji. Jak wyglądają prace przy nim?

Pierwszy pojazd jest aktualnie w trakcie montażu. Proces jest analogiczny, jak w przypadku tramwajów dla Krakowa - pudła wagonów powstają w zakładzie w Środzie Wielkopolskiej, po przetransportowaniu do Siedlec prowadzona jest ich zabudowa i uruchomienie.

Dziękujemy za rozmowę.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
fabryka
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.