TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Stacja Muzeum z umowami na naprawy P5 zabytkowego taboru
InfoRail.pl - Opublikowano: 10.02.2020 14:45:13
Stacja Muzeum z umowami na naprawy P5 zabytkowego taboru (foto: Stacja Muzeum)

Stacja Muzeum podpisała dwie umowy na wykonanie naprawy poziomu utrzymania P-5 zabytkowego taboru wąskotorowego.

Stacja Muzeum podpisała dwie umowy na wykonanie naprawy poziomu utrzymania P-5 zabytkowego taboru wąskotorowego.

Nie udało znaleźć się wykonawcy prac przy lokomotywie spalinowej Lxd2-250.

Na naprawy pojadą natomiast dwa wagony spalinowe. Pierwszy z nich to Mbd1-130 (Mw63), za naprawę którego trzeba będzie zapłacić 405 900.00 PLN netto. Drugi to wagon spalinowy Mbd1-126 (W3M). Jego naprawa będzie kosztowała również 405 900.00 PLN. Oba pojazdy trafią do firmy "Pat-Pol" Sławomir Rybacki z Aleksandrowa Kujawskiego.

Umowy zostały podpisane 31 stycznia 2020 roku. Wszystkie pojazdy należą do Oddziału Stacji Muzeum z Sochaczewa. 

Naprawa ma obejmować pełną rozbiórkę pojazdów, weryfikację poszczególnych zespołów i podzespołów oraz ich naprawę lub wymianę. Naprawa jednostek ma umożliwić prowadzenie przez nie ruchu pasażerskiego w muzeum.

Wagon motorowy MBd1-126 został zbudowany w 1938 r. w Wytwórni Parowozów Zakładów Ostrowieckich - Oddział w Warszawie (do 1934 r. Warszawska Spółka Akcyjna Budowy Parowozów). Eksploatowany był na różnych kolejach wąskotorowych. Od roku 1952 na Gdańskich Kolejach Dojazdowych, w tutejszych warsztatach w Lisewie był remontowany i przebudowywany. W latach 60-tych, we wszystkich wagonach motorowych na GKD zamontowano silniki wysokoprężne S-53 o mocy 100 KM i układy napędowe Jelcza z napędem na obie osie. W 1974 r. wagon został sprzedany cukrowni Tuczno, gdzie po kolejnej naprawie służył jako ciężka drezyna motorowa. Po awarii silnika w 1983 roku był eksploatowany jako wagon doczepny. W roku 1993 został przekazany do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.

Wagon motorowy MBd1-130 zbudowany został w Warsztatach Gdańskich Kolei Dojazdowych w Lisewie w 1957 r., na drodze przebudowy z wagonu pasażerskiego. Do napędu zastosowano silnik benzynowy S-42 oraz układ napędowy od samochodu ciężarowego "Star". Wagon posiadał napęd na jedną oś i był wagonem jednokierunkowym, ponieważ posiadał jedną kabinę sterowniczą. W 1963 r. dokonano przebudowy wagonu wstawiając wysokoprężny silnik spalinowy S-53 o mocy 100 KM, oraz nowy układ napędowy stosowany w ówczesnych autobusach marki " Jelcz". Zastosowano również napęd na dwie osie, dzięki czemu wagon mógł ciągnąć 2 wagony doczepne. W roku 1994 został przekazany do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.

Lokomotywa Lxd2-250 została zbudowana w zakładach FAUR w Bukareszcie w 1983. Zanim w 2001 roku trafiła do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie pracowała na Przeworskiej Kolei Dojazdowej i w Cukrowni Kruszwica. Posiada oryginalny sześciocylindrowy rzędowy silnik Maybach MB836Bb o mocy 450 KM, który w ramach naprawy ma być wymieniony na dwunastocylindrowy, widlasty, polski silnik ZM Wola H-12 na licencji Henschel o mocy 505 KM.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stacja Muzeum
P5
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.