TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Sprint z umową na ITS dla Ostrowa Wielkopolskiego
TransInfo.pl - Opublikowano: 25.05.2019 14:00:49
Sprint z umową na ITS dla Ostrowa Wielkopolskiego

Bydgoski Sprint z umową na dostawę systemu ITS dla Ostrowa Wielkopolskiego. Realizacja zamówienia nastąpi do 18 października.

Miejski Zarząd Dróg w Ostrowie Wielkopolskim rozstrzygnął przetarg, którego przedmiotem jest zaprojektowanie, dostawa, montaż i wdrożenie systemu ITS w ruchu ulicznym w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą: "Unowocześnienie transportu miejskiego Ostrowa Wielkopolskiego wraz z innymi działaniami niskoemisyjnymi na terenie Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej: Wdrożenie systemu zarządzania i organizacji ruchu (ITS) na terenie Miasta Ostrowa Wielkopolskiego".

Wybór padł na jedynego oferenta, tj. Sprint S.A. Umowa z wykonawcą została podpisana w dniu 7 maja, a jej wartość to 1 057 638,12 PLN. To o nieco ponad 200 tys. PLN więcej niż pierwotnie planowało miasto, lecz nie było to przeszkodą dla pozytywnego finału przetargu.

Zadanie jakie ma do wykonania Sprint jest dofinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Realizacja zamówienia nastąpi do 18 października, przy czym dokumentacja techniczna zostanie przygotowana w ciągu 40 dni od podpisania umowy.

Zakres umowy

Zgodnie z zawartą umową Sprint będzie miał za zadanie:

- przygotowanie systemu i integrację istniejącego środowiska informatycznego polegającą na opracowaniu dokumentacji systemu ITS – w tym dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznych, testów wraz z pozyskaniem wszystkich wymaganych opinii i zatwierdzeń,

- doposażenie sterowników w układy odbiorcze,

- uruchomienie urządzeń w środowisku sterowania,

- przeprowadzenie szkoleń dla pracowników obsługujących system.

Zyska też komunikacja

System ITS ma umożliwiać priorytetowy przejazd pojazdów komunikacji miejskiej przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną poprzez zmianę algorytmu działania programu sterującego. Dla potrzeb udzielania priorytetów autobusom komunikacji miejskiej konieczna będzie instalacja odpowiednich urządzeń w sterownikach sygnalizacji. Autobusy są wyposażone w system geolokalizacji poprzez nadajniki radiowe. Systemem tym jest objętych aktualnie 59 pojazdów komunikacji miejskiej. W oparciu o dane o położeniu i planowanym położeniu generowany ma być sygnał statutu pojazdu (planowy/zagrożony/spóźniony). Po przejeździe autobusu z podwyższonym priorytetem przez skrzyżowanie, zostanie wygenerowany sygnał powrotu do normalnego trybu pracy sygnalizacji. System umożliwi docelowo wyposażenie pojazdów ratunkowych w układy nadawcze, co umożliwi rozszerzenie funkcjonalności systemu o ułatwienie przejazdu pojazdów uprzywilejowanych.

Skrzyżowania objęte zamówieniem

System ITS ma obejmować następujące skrzyżowania:

- ul. Kaliska/ul. Serwańskiego,

- al. Słowackiego/ul. Kaliska,

- al. Słowackiego/ul. Limanowskiego,

- al. Słowackiego/ul. Królowej Jadwigi,

- al. Słowackiego/ul. Konopnickiej,

- al. Słowackiego/ul. Wańkowicza,

- al. Słowackiego/ul. Raszkowska,

- ul. Krotoszyńska/ul. Poznańska.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
ITS
Ostrów Wlkp.
Sprint
  • Arkadiusz Cierniak – 25.05.2019

    *ostrowską, nie ostrowiecką.

  • Jakub Kubera – 25.05.2019

    Ostrowską jak już

  • Kam Bul – 26.05.2019

    Jeżeli tak jak w Bydgoszczy to będzie tylko gorzej

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.