TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Solaris wygrywa w Warszawie. 130 MEGA-elektrobusów!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 22.03.2019 13:30:56
Solaris wygrywa w Warszawie. 130 MEGA-elektrobusów!

Warszawska akcja-akceptacja w elektrycznym wydaniu. MZA rozstrzygnęły przetarg na dostawę 130 długich elektrobusów. Przewoźnik przystał na bardzo atrakcyjną ofertę Solarisa.

Warszawska akcja-akceptacja w elektrycznym wydaniu. Miejskie Zakłady Autobusowe rozstrzygnęły przetarg na dostawę 130 długich elektrobusów. Przewoźnik przystał na bardzo atrakcyjną ofertę Solarisa. Pierwsze bateryjne Nowe Urbino 18 trafią do stolicy już w przyszłym roku.

Warunki największego w Polsce i jednego z większych dotychczas w Europie zamówień na elektrobusy opisaliśmy tutaj. Przyjrzeliśmy się także wymaganiom MZA wobec przegubowych "elektryków". Generalnie przewoźnika interesowały wyłącznie pojazdy, które będą przystosowane do częstych i szybkich ładowań z dużą mocą. Niektóre wymagania "wypadły' z SIWZ. Przewoźnik opublikował dwie tury odpowiedzi na pytania, które w niektórzy przypadkach poskutkowały pewnymi zmianami. Przyjrzeliśmy się im tutaj. Pod koniec stycznia nastąpiła kolejna zmiana SIWZ. MZA na dopuściło producentów, którzy mogli się wykazać doświadczeniem w zakresie produkcji przegubowych trolejbusów.

12 lutego minął termin składania ofert. MZA na przegubowe "elektryki" dysponowało budżetem w wysokości 431 730 000 PLN brutto. A to dawało wycenę za jeden pojazd w wysokości 2 700 000 PLN. Jak widać budżet jakim ostatecznie dysponował warszawski przewoźnik był tożsamy z szacunkową wartością zamówienia.

Wpłynęła jedna oferta i zmieściła się ona w szacunkach MZA. Co więcej ze sporą nadwyżką. Można więc było mówić o podwójnej sensacji. Przedstawił ją Solaris. Producent z Bolechowa zaoferował dostarczenie 130 długich elektrobusów za 399 590 100 PLN brutto. A to dało cenę jednostkową za bardzo bogato wyposażonego elektrycznego Nowego Urbino 18 w wysokości 2 499 000 PLN netto. Promocja przez duże "P" bez dwóch zdań!

Wobec takie obrotu spraw rozstrzygnięcie od początku było formalnością. Czynności zmierzające do wydania werdyktu zajęły MZA nieco ponad miesiąc. Dziś największy polski miejski przewoźnik oficjalnie rozstrzygnął przetarg. Spółka oczywiście przystała na propozycję producenta z Bolechowa. Pozostaje więc czekać już tylko na podpisanie umowy.

Pierwsze elektryczne nU18 mają trafić do Warszawy już na początku przyszłego roku, a więc dosyć szybko. Możemy się po nich spodziewać bardzo podobnego standardu wyposażenia jak w przypadku egzemplarza, którego dzierżawi MZA od Solarisa. Różnice będą jednak w kwestii samego napędu oraz przede wszystkim baterii.

Jednocześnie warszawska dostawa będzie dla producenta z Bolechowa największym dotychczas dla niego zamówieniem na elektrobusy. Z pewnością będzie to jedna z najmocniejszych, jeśli nie najmocniejsza pozycja w przyszłorocznym portfolio Solarisa.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZA Warszawa
Solaris
elektrobus
  • Antek Stefański – 22.03.2019

    Wręcz można to nazwać akcją-akceptacją 😃

  • Sebastian Czajor – 22.03.2019

    Co się tutaj odsolarisowiło 🤔🤣😂

  • Piotr Badowski – 22.03.2019

    Niech Europa zazdrości :)

  • Krzysiek Bobek – 22.03.2019

    Patryk Lis Anh Minh Nguyen Gratulacje

  • Warsaw Bus Driver – 22.03.2019

    To teraz jeszcze Redutowa powinna mieć aktywację na te ElektroBusy

  • Krzysiek Wiśniewski – 22.03.2019

    No to skoro Solaris jest teraz Hiszpański to wszystkie możliwe agencje i komisje na MZA nasłać :P

  • Mariusz Walter – 22.03.2019

    Zlotowski coś nie pasuje?!

  • Marcin Robert D – 22.03.2019

    Te też będą miały ograniczone miejsce za 4 drzwiami?

  • Kamil Płatos – 22.03.2019

    Alleluja!! Dzięki Bogu że nie Ursusy :)

  • Eryk Przewoźny – 22.03.2019

    Zdziwienie, że przy dużym zamówieniu jest taniej?

  • Karol Kiljańczyk – 22.03.2019

    5 Generacja?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.