TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Solaris w punkt w Ząbkowicach Śląskich. Hybrydowo!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.12.2019 18:00:57
Solaris w punkt w Ząbkowicach Śląskich. Hybrydowo!

Trwa autobusowe szaleństwo na Dolnym Śląsku. Pod koniec października dołączyły do niego Ząbkowice Śląskie. I wygląda na to, że miasto kupi siedem autobusów hybrydowych od Solarisa. To się nazywa oferta w punkt.

Trwa autobusowe szaleństwo na Dolnym Śląsku. Pod koniec października dołączyły do niego Ząbkowice Śląskie. I wygląda na to, że miasto kupi siedem autobusów hybrydowych od Solarisa. To się nazywa oferta w punkt.

Jakie hybrydy dla Ząbkowic Śląski?
Przedmiotem zamówienia jest dostawa siedmiu sztuk fabrycznie nowych, jednoczłonowych autobusów niskopodłogowych z napędem hybrydowym dla potrzeb komunikacji autobusowej. Mają to być konstrukcje o długości całkowitej od 10,5 do 12,5 m, szerokości 2,4 - 2,55 m i wysokości całkowitej maks. 3,3 m (wraz z urządzeniami klimatyzacyjnymi). Każdy autobus musi posiadać co najmniej 54 miejsca, z tego co najmniej 38 miejsc siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0 lub 1-2-0.

Główną jednostką napędową ma być silnik diesla spełniającymi normę Euro 6. Ma on mieć przynajmniej 145 kW mocy i osiągać min. 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru. Ząbkowice nie wskazują na konieczność zastosowania konkretnego napędu hybrydowego. Określa jedynie podstawowe jego parametry. I tak silnik elektrycznym nie może być słabszy niż 100 kW. Oczywiście ma być możliwy przejazd wyłącznie na nim na dystansie min. kilkuset metrów. A to poprzez wymóg funkcji start-stop. 

Wyposażenie
Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią uchylne okna boczne w liczbie min. siedmiu sztuk, co najmniej dwa szyberdachy i dwa wentylatory wyciągowe. Autobusy muszą być klimatyzowane za pomocą agregatów, których moc chłodnicza ma wynosić min. 20 kW. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu, portów USB dla pasażerów oraz instalacji pod montaż biletomatu. 

Dla kierowcy przewidziano kabinę typu zamkniętego. Autobusy będą wyposażone w trzy zewnętrzne diodowe wyświetlacze o standardowej rozdzielczości. W środku znajdzie się jedna tablica LED do prezentacji informacji liniowej. Nie zabraknie także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków.

Dostawa tak skompletowanych autobusów ma zostać zrealizowana do końca lipca 2020 r. Pewne jest także to, że zakupy mogą ulec rozszerzeniu. A to za sprawą zamówienia uzupełniającego do wysokości 20% podstawowego. A to oznacza w praktyce jeden dodatkowy autobus.

Strzał na złotówkę
Dziś, 5 grudnia minął termin składania ofert. Ząbkowice Śląskie na spalinowo-elektryczną siódemkę przygotowały 12 484 500 PLN brutto. A to oznacza, że za jedną są gotowe zapłacić 1 450 000 PLN netto. 

I tyle zapewne też zapłacą Solarisowi, który jako jedyny zdecydował się na start w przetargu. Dodatkowo producent "jamników" zaoferował na swoje spalinowo-elektryczne Nowe Urbino 12 następujące okresy gwarancji:

  • 36 miesięcy całopojazdowej
  • 61 miesięcy na układ napędowy
  • 60 miesięcy na trwałość zasobników energii elektrycznej
  • 144 miesiące na trwałość szkieletów autobusów oraz poszyć

Mamy więc identyczny scenariusz jak w Gorlicach w ubiegłym roku. Pisaliśmy o nim tutaj. W tej sytuacji będzie bardzo prosta akcja-akceptacja. Pytanie tylko kiedy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Ząbkowice Śląskie
Solaris
hybryda
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.