TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Sofia kupuje Tatry z Pragi
InfoTram.pl - Opublikowano: 15.03.2017 12:22:30 4 komentarze
Sofia kupuje Tatry z Pragi (foto: DPP)

Do Sofii trafi dziesięć tramwajów T6A5, które dotychczas kursowały w Pradze. To kolejna taka transakcja. W ubiegłym roku do bułgarskiej stolicy trafiło 20 podobnych wagonów.

Strony nie ujawniają szczegółów finansowych transakcji. Ma ona zostać przeprowadzona w czterech etapach. Według informacji czeskich mediów zakup został zrealizowany bez pośredników.

Ta współpraca jest korzystna dla obu stron, więc cieszę się, że będzie ona kontynuowana. Nasza firma nie będzie już korzystać z tych tramwajów, ale w Sofii nadal mogą służyć pasażerom. To również wiele mówi o jakości floty, jaką posiadamy. Jest ona bardzo wysoka - powiedział Adriana Krnáčová z DPP Praga.

W tym roku czeski przewoźnik ma zamiar sprzedać 38 tramwajów typu T6A5, wyprodukowanych w latach 1995 ? 1997.



Sprawdź też:
Praga
Sofia
Tatra
  • PiS ponad Wszystko – 15.03.2017

    piękne tramwaje. poznań powinien je zakupić bo jeszcze katuje sie pasażerów rozpadającymi 60 letnimi Duwagami i rozpadającymi 105nki.

  • pyrlander – 16.03.2017

    @PIS pod Niczym - Tatry dobrze spisują się w niewielkich sieciach, w niezbyt dużych miastach, przy niezbyt dużym zainteresowaniu korzystaniem z tramwajów. To po prostu są maluchy.

  • Pt47 – 16.03.2017

    @pyrlander Starsze Tatry T6A2D kursowały po Berlinie i dawały radę. Teraz śmigają po Szczecinie i jest OK. Kwestia przypisania do linii. Aż takie maluchy to one nie są.

  • NM – 17.03.2017

    Interesujący jest fakt, że Tatry T6 teoretycznie nowsze i nowocześniejsze od tatr T3 są kasowane lub sprzedawane wcześniej od swych poprzedniczek.
    Tak było na sieciach w dawnym NRD, podobnie w w miastach posowieckich eksploatujących oba typy Tatr, teraz podobnie jest w Pradze.
    Wagony te z reguły nie są modernizowane.
    Pewnym wytłumaczeniem może być zawodny układ tyrystorowego rozruchu tych wagonów, ale to jeszcze wszystkiego nie tłumaczy.
    Wagony te są do pewnego stopnia odpowiednikiem naszych 105, więc ich zastosowanie może być szerokie - od pojedynczych wagonów po składy i trójskłady.
    Praskie wagony w przeciwieństwie do berlińskich maja tylko dla większości polskich sieci za dużą szerokość pudła.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.