TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Sochaczew z ofertami od Solarisa na 5 autobusów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 31.05.2019 15:00:17
fot. Kubul, phototrans.pl

Do dziś Urząd Miasta w Sochaczewie czekał na oferty w dwuczęściowym przetargu na dostawę łącznie pięciu nowych autobusów niskopodłogowych. Magistrat otrzymał dwie propozycje od Solarisa.

Do dziś, 31 maja Urząd Miasta w Sochaczewie czekał na oferty w dwuczęściowym przetargu na dostawę łącznie pięciu nowych autobusów niskopodłogowych. Magistrat otrzymał dwie propozycje od Solarisa. Przewyższają one zakładany budżet, który jest zdecydowanie zaniżony.

Eko-Bus, czyli 3+2
Sochaczewski przetarg został ogłoszony w drugiej połowie czerwca. O jego warunkach pisaliśmy tutaj. Przyjrzeliśmy się także wymaganiom miasta wobec nowych nabytków. Przetarg został podzielony na dwie części.
W pierwszej miasto szukało trzech elektrobusów o długości 9 - 12 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższych niż 3,4 m. Pojemność każdego pojazdu określono na min. 80 pasażerów. Wymiana pasażerów odbędzie się przez trzy pary dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Napęd ma być oparty na jednym lub dwóch silnikach trakcyjnych o mocy min. 160 kW. Sochaczewskie "elektryki" mają posiadać baterie lub superkondensatory o pojemności min. 200 kWh. Ma to zapewniać pokonanie dystansu min. 150 km na jednym ładowaniu bez względu na warunki pogodowe. Pojazdy mają być przystosowane do wolnego ładowania o mocy min. 40 kW poprzez złącze plug-in. Ładowanie do pełna ma trwać nie więcej niż sześć godzin.

Pojazdy mają zostać dostarczone do Sochaczewa do 30 kwietnia 2020 r. Będą one objęte przynajmniej sześcioletnią gwarancją na trwałość baterii trakcyjnych oraz trzyletnią całopojazdową.

W drugim zadaniu urzędnicy celowali w pojazdy klasy MIDI. W tym przypadku mają to być w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 9,5 - 10,5 m, szerokości min. 2,5 m i nie wyższe niż 3,2 m. Każdy umożliwi podróż przynajmniej 80 pasażerom, w tym nie mniej niż 22 na miejscach siedzących. Przynajmniej cztery fotele mają być dostępne z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Drzwi mają mieć prześwit min. 1200 mm.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka o pojemności 6,5 - 8 l ma mieć 170 - 220 kW mocy. Będzie on zblokowany z automatyczną skrzynią biegów. Przekładnia musi posiadać przynajmniej cztery przełożenia i mieć program obniżający zużycie paliwa w warunkach miejskich.

Małe "diesle" mają się pojawić w Sochaczewie już w tym roku, bo najpóźniej do końca listopada. To bardzo szybki termin. W tym przypadku gwarancja całopojazdowa ma być nie krótsza niż trzyletnia.

Dwie oferty powyżej budżetu
Do dziś w Sochaczewie czekali na oferty. Łącznie na autobusowe zakupy miasto przygotowało 8 500 853,78 PLN brutto. Na same elektrobusy przeznaczono 6 412 858,93 PLN brutto, co oznacza wycenę jednostkową w wysokości 1 737 902,15 PLN netto. To dosyć mało i to mimo tego, że miasto nie miało wygórowanych wymagań. Z kolei na spalinowe "dziesiątki" budżet wyniósł 2 087 994,85 PLN brutto. A to daje jedynie wycenę za autobus w wysokości 848 778,39 PLN netto. Dwie otwarte dziś oferty przewyższają miejskie szacunki.

Obie przedstawił Solaris. Propozycja producenta "jamników" w części na elektrobusy opiewa na 7 741 620 PLN brutto. A to daje cenę jednostkową za elektrycznego Nowego Urbino 12 z osią elektryczną ZF AVE130 w wysokości 2 098 000 PLN netto. Cena ta obejmuje podstawowy pakiet gwarancji wymagany przez miasto.

Jeżeli chodzi o autobusy spalinowe to tu jest zdecydowanie lepiej. Solaris dwa nU10,5 na komplecie Cummins ISB6.7E6C ze skrzynią Voith wycenił na 2 383 740 PLN brutto. A to daje cenę za jednego w wysokości 969 000 PLN netto.

Teraz Sochaczew musi zdecydować czy dokładać. Nie da się ukryć, że miasto zaniżyło swoje szacunki względem oczekiwań rynku. Szczególnie jest to widoczne w zadaniu na dostawę elektrobusów.

Jeśli miasto zdecyduje się przystać na oferty Solaris to można powiedzieć, że historia zatoczy koło. To właśnie producent z Bolechowa dostarczył w 2000 r. do Sochaczewa pierwsze w historii miasta w pełni niskopodłogowe autobusy. Był to trzy Urbino 9.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Sochaczew
UM
ZKM Sochaczew
Solaris
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.