TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Sochaczew rusza z Eko-Busem. Przetarg na 5 autobusów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.04.2019 14:30:41
fot. Karol Woźniak, phototrans.pl

Sochaczew doczeka się wreszcie pierwszych nowych autobusów od 10 lat. Dziś miasto ogłosiło dwuczęściowy przetarg na dostawę łącznie pięciu nowych pojazdów- trzech "elektryków" i dwóch z silnikami diesla.

Sochaczew doczeka się wreszcie pierwszych nowych autobusów od 10 lat. Dziś, 19 kwietnia miasto ogłosiło dwuczęściowy przetarg na dostawę łącznie pięciu nowych pojazdów- trzech "elektryków" i dwóch z silnikami diesla.

Unia daje

Nowe autobusy są elementem projektu, który realizuje magistrat przy wsparciu unijnym. Sochaczewski Eko-bus ma wartość 9 929 223 PL, przy czym dofinansowanie to 7 078 753 PLN. A to prawie 72% kosztów, które pokryje unijna dotacja przyznana miastu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020.

Cel projektu jest jeden – ograniczyć emisję spalin, hałasu, liczbę samochodów na ulicach, zachęcić mieszkańców do korzystania z transportu zbiorowego, promować rowery jako najbardziej ekologiczny środek transportu w centrach miast.

3+2

Dziś wystartował przetarg na dostawę pięciu autobusów, z których każdy ma zabierać na pokład minimum 80 pasażerów. W pierwszym zadaniu miasto chce wyłonić dostawcę trzech elektrobusów. Chodzi o konstrukcje z nadwoziami o długości 9 - 12 m. Rozstrzał spory, ale zapewne stanie na tych większych. Mają one zostać dostarczone do Sochaczewa do końca kwietnia 2020 r.

W drugim zadaniu magistrat chce wybrać firmę, która dostarczy dwa autobusy z silnikami diesla Euro 6. W tym przypadku chodzi konstrukcje z nadwoziami o długości 9,5 - 10,5 m (+-)1%. Te autobusy pojawią się szybciej niż "elektryki", bo do końca listopada 2019 r.

Na omówienie SIWZ dajemy sobie czas i spokojnie po świętach się tym zajmiemy. Czas na warunki formalne. W części na dostawę elektrobusów są to:

  • min. 5 mln PLN zdolności finansowej

  • posiadanie ubezpieczenia na min. 5 mln PLN

  • wykonanie min. dwóch dostaw elektrobusów, każda min. po sześć sztuk i o wartości nie mniejszej niż 5 mln PLN brutto

  • wadium 100 000 PLN

Z kolei oferent chcący powalczyć o zlecenie na autobusy spalinowe musi wykazać:

  • min. 1,5 mln PLN zdolności finansowej

  • posiadanie ubezpieczenia na min. 1,5 mln PLN

  • wykonanie min. dwóch dostaw autobusów niskopodłogowych, każda min. po trzy sztuki i o wartości nie mniejszej niż 1,5 mln PLN brutto

  • wadium 35 000 PLN

Na oferty w Sochaczewie czekają do 31 maja. W zależności od części inne są kryteria oceny. W przypadku elektrobusów 60% to cena, 25% ocenach techniczna, 10% warunki gwarancji i 5% zużycie energii. W dieslach jest to uproszczone i są jedynie dwa kryteria. To cena (60%) i ocena techniczna (40%)

Wielce prawdopodobne jest natomiast to, że pięć nowych nabytków umożliwi wycofanie z taboru Zakładu Komunikacji Miejskiej ostatnich Jelczy M11. A warto dodać w tym miejscu, że Sochaczew jest prawdopodobnie ostatnim miastem w Polsce, które eksploatuje kultowe "migi".


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Sochaczew
UM
ZKM Sochaczew
elektrobus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.