TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Śląsk - przetarg na rowery elektryczne dla 41 gmin GZM
PAP, INFOBIKE.PL - Opublikowano: 22.03.2019 14:54:50
Śląsk - przetarg na rowery elektryczne dla 41 gmin GZM

Przetarg na dostawę 230 rowerów elektrycznych ogłosiła Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia. Pojazdy mają trafić do urzędników, policjantów i strażników miejskich z 41 gmin Metropolii.

Przetarg na dostawę 230 rowerów elektrycznych ogłosiła Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia. Pojazdy mają trafić do urzędników, policjantów i strażników miejskich z 41 gmin Metropolii.

Będzie to element zainaugurowanego w październiku ub. roku programu pod nazwą "Rowerem lub na kole – do pracy, w pracy, z pracy". Ma on zachęcać mieszkańców Metropolii do zmiany nawyków transportowych, aby to rower stał się "środkiem transportu pierwszego wyboru" - w drodze do pracy, szkoły, kina czy restauracji.

GZM kupi rowery elektryczne i przekaże je do gmin - z uwzględnieniem jednostek straży gminnej (miejskiej) lub policji na ich terenie – w liczbie wynikającej ze złożonych wcześniej wniosków samorządów. Na tej podstawie Metropolia opracowała zakres pomocy, przewidującej przekazanie gminom od 2 rowerów elektrycznych (np. do Bojszów, Ożarowic czy Wyr), po 10 (Bytom, Gliwice, Sosnowiec i Zabrze) i 11 (Katowice) takich jednośladów

Zgodę na zakup rowerów i przekazanie ich gminom jako pomoc rzeczową o łącznej wartości poniżej 2 mln zł zgromadzenie Metropolii wyraziło 29 stycznia br. Kolejnym krokiem jest ogłoszony 18 marca przetarg, o którym biuro prasowe GZM poinformowało w piątek.

Zgodnie z informacją Metropolii nt. przetargu fabrycznie nowe rowery elektryczne o 28-calowyh kołach mają mieć rozmiar jedno- lub dwubelkowej ramy: 19 cali. Ich masa z pełnym wyposażeniem nie może przekraczać 33 kg. Nośność ramy musi wynosić 140 kg (120 kg rowerzysta plus 20 kg w sakwach).

Oprogramowanie wspomagającego napędu elektrycznego o mocy ciągłej nie większej niż 250W ma być dostosowane do miejskiej charakterystyki jazdy. Bateria w technologii litowo-jonowej oraz NMC ma mieć pojemność 500 Wh lub 600 Wh. Minimalny zasięg jazdy ze wspomaganiem ma wynosić 60 km, a czas ładowania do 80 proc. pojemności – nie dłużej, niż 5 godzin. Piasta tylna ma być co najmniej 3-biegowa.

Metropolia wymaga, by rowery były pomalowanie zgodnie z jej księgą znaku. Wizualizacja kolorów ramy, błotników oraz ew. osłony łańcucha musi zostać zaakceptowana przed wykonaniem rowerów. Na ramie i sakwach mają znaleźć się logotypy GZM (w przypadku ramy pod lakierem).

Datę składania ofert wyznaczono na 26 kwietnia br. Przy wyborze najkorzystniejszej w 60 proc. brane będzie pod uwagę kryterium cenowe, w pozostałym zakresie - terminy dostawy i okres gwarancji oraz rękojmi. Co najmniej 84 rowery mają zostać dostarczone do 90 dni od dnia podpisania umowy, a pozostałe – do 150 dni od tej daty.

Już podczas inaugurującej program październikowej konferencji prasowej na Stadionie Śląskiem przedstawiciele GZM sygnalizowali, że chcą kupić rowery elektryczne dla pracowników urzędów miast i gmin, aby pokazać, jak ważny jest rower w metropolitalnym myśleniu o zintegrowanej komunikacji.

Zachętą do powszechnego korzystania z rowerów ma też być rozwój służącej temu infrastruktury. 22 stycznia br. zarząd GZM przyjął zamówiony w poprzednim roku dokument "Standardy i wytyczne kształtowania infrastruktury rowerowej". Ma on stać się jedną z podstaw działań Metropolii w tym zakresie - wraz ze studium systemu metropolitalnych tras rowerowych i analizą możliwości uruchomienia wypożyczalni rowerów publicznych w skali całej GZM.

12 marca br. GZM porozumiała się też z operatorem systemów rowerów miejskich działających na jej terenie ws. ich integracji. Oznacza to, że użytkownicy systemów będą mieli możliwość zwrotu roweru standardowego w gminie innej, niż gmina wypożyczenia, bez dodatkowych opłat. Koszty z tym związane ma pokrywać Metropolia.

Przedstawiciele GZM zastrzegli, że założenia tej umowy z operatorem wejdą w życie, o ile konieczne zmiany w swoich regulaminach i umowach z nim zaakceptują miasta (członkowie GZM). Dotąd deklarację przeprowadzenia takich zmian zgłosili włodarze m.in. Sosnowca, Tychów czy Chorzowa.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia powstała 1 lipca 2017 r., a zaczęła działać 1 stycznia 2018 r. Organizacja - na mocy ustawy przygotowanej specjalnie dla regionu - zrzesza 41 miast i gmin centralnej części woj. śląskiego, zamieszkanych łącznie przez blisko 2,3 mln osób. Z mocy ustawy Metropolia zajmuje się m.in. transportem publicznym.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Śląsk
GZM
przetarg
rower elektryczny
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.