TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Skoda zaprezentowała tramwaj dla Chemnitz
InfoTram.pl - Opublikowano: 06.12.2018 09:20:12 1 komentarz
Skoda

Škoda Transportation zaprezentowała pierwszy z czternastu nowych tramwajów ForCity Classic w Chemnitz w Niemczech.

Škoda Transportation zaprezentowała pierwszy z czternastu nowych tramwajów ForCity Classic w Chemnitz w Niemczech.

Jest to dwukierunkowy, 100% niskopodłogowy pojazd z korpusem wykonanym ze stali nierdzewnej. Całkowita wartość tego kontraktu wynosi blisko 950 milionów CZK.

"Tramwaj, który prezentujemy naszemu klientowi ma wiele znaczących innowacji i jest zaprojektowany w duchu przyszłości transportu tramwajowego. Ten pierwszy pojazd rozpoczyna kilka miesięcy wymagających testów w Chemnitz. Pierwsi pasażerowie będą mogli korzystać z tego tramwaju podczas próbnej jazdy wiosną przyszłego roku. Cała flota zostanie dostarczona do Niemiec w lecie 2019 roku. Ten nowy tramwaj od Škoda Transportation jest świetnym rezultatem pracy naszych sprzedawców, techników, projektantów i innych osób, którym jesteśmy bardzo wdzięczni" - mówił Petr Brzezina dyrektor generalny grupy Škoda Transportation.

Firma transportowa z Chemnitz (CVAG) otrzyma nowoczesne, niskopodłogowe pojazdy spełniające najnowsze niemieckie wymagania dotyczące pełnego dostępu bezbarierowego. Pasażerowie mogą więc oczekiwać wygodnych, przestronnych pojazdów z dwoma dużymi miejscami wielofunkcyjnymi w środku, na maksymalnie cztery wózki inwalidzkie lub wózki dziecięce lub na 4 do 6 rowerów.

"W 2012 r. byliśmy w stanie przewozić pasażerów w Chemnitz w jazdach próbnych w naszym tramwaju Skoda ForCity Alfa dla Pragi. Operacja została oceniona jako bardzo udana i była podstawą naszej późniejszej zwycięskiej oferty. W 2016 r. wygraliśmy przetarg na dostawę tych czternastu tramwajów. Rywalizacja była zacięta. Jestem szczęśliwy, że mogę zaprezentować publiczności tramwaj pełen innowacji, który posiada w 100% niską podłogę z zawieszeniem pneumatycznym. Tramwaje do Chemnitz są drugim punktem odniesienia dla grupy Škoda Transportation w Niemczech, umacniają naszą pozycję w Europie Zachodniej i pozwalają nam zdobyć niezbędne doświadczenie i referencje do dalszych przetargów "- dodaje Zdeněk Majer, wiceprezes ds. sprzedaży grupy Škoda Transportation.

Producent podaje, że pojazdy mają wiele istotnych innowacji. Tramwaj jest wyposażony w klimatyzację w kabinie motorniczego oraz w kabinie pasażerskiej. Pojazd ma również łatwy do zrozumienia system informacji pasażerskiej i nowy, zaawansowany system audio dla osób niedowidzących. Tramwaj ma 31,4 m długości i 2,65 m szerokości. Całkowita pojemność pasażerska wynosi do 281 osób, z 64 miejscami siedzącymi.

"Maksymalna prędkość tramwaju wynosi 80 km/h, jednak dla jazd w Chemnitz prędkość ta jest ograniczona do 60 km/h. Doskonałe właściwości jezdne nawet przy złej pogodzie zapewniają 100% przyczepności (12 kół = 12 silników bez skrzyni biegów. Korpus tramwaju wykonany jest ze stali nierdzewnej i zaprojektowany jako LRV (pojazdy podmiejskie), a także wyposażony w nowej generacji napęd elektryczny, również produkowany w Škodzie" - opisuje parametry techniczne pojazdu Jaroslav Kulhánek, szef projektu w Škoda Transportation.

W ostatnich latach Škoda Transportation odniosła sukces na rynku niemieckim. W czerwcu firma wygrała przetarg na dostawę nowoczesnych tramwajów dla firmy transportowej Rhein-Neckar-Verkehr. Łącznie osiemdziesiąt tramwajów w podstawowej dostawie będzie eksploatowanych na liniach między Mannheim, Ludwigshafen i Heidelberg. Umowa obejmuje również opcję dla kolejnych 34 pojazdów. Pierwsze pojazdy zostaną oddane do eksploatacji na początku 2021 r. Całkowita wartość zamówienia wynosi kilka miliardów koron. Firma Škoda Transportation wyprodukowała także sześć nowoczesnych pociągów piętrowych o dużej pojemności, w tym sześć lokomotyw, dla niemieckiego operatora Deutsche Bahn Regio. Te pociągi push-pull są przeznaczone do pracy na najważniejszych szlakach bawarskich między Norymbergą, Ingolstadt i Monachium. Nowe pociągi zaczną wiosną 2019 roku zastępować stare składy. Pełne uruchomienie całej floty nowych pociągów spodziewane jest w czerwcu 2019 roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Skoda
Chemnitz
Niemcy
  • Grzesiek Gie – 06.12.2018

    Brzydkie :)

  • Maciej Wojciechowski – 06.12.2018

    Wygląda jak delfin z wodogłowiem. 😂

  • allensteiner – 07.12.2018

    Szkoda że Olsztyn nie postawił na taką szerokość. Te przejścia to można wózkiem po całym tramwaju jeździć wzdłuż.

  • Bartek Pachnik – 07.12.2018

    Gdyby był trenerem piłkarskim, to byłby Jackiem Gmochem :-)

  • Michał Skrzecz – 07.12.2018

    Widac ze Skoda nie posiada porzadnych specow od designu, tramwaje jak i lokomotywy sa brzydkie

  • Marcin Drabik – 07.12.2018

    Najbrzydsza są Skoda 16 T. Takie paskudy mamy we Wrocławiu.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.