TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Skoda pokazuje metro dla Warszawy
InfoTram.pl - Opublikowano: 10.10.2019 12:45:16
Skoda pokazuje metro dla Warszawy (wiz. Skoda)

Firma Škoda Transportation została uznana za zwycięzcę przetargu na dostawę do 45 sześcioczłonowych pociągów metra do stolicy Polski. Pierwszy zestaw zostanie przekazany klientowi w ciągu dwóch lat od podpisania umowy zakupu.

Firma Škoda Transportation została uznana za zwycięzcę przetargu na dostawę do 45 sześcioczłonowych pociągów metra do stolicy Polski. Pierwszy zestaw zostanie przekazany klientowi w ciągu dwóch lat od podpisania umowy zakupu.

Całkowita wartość kontraktu wynosi mniej niż 8 miliardów CZK.

"Cieszę się, że po długim postępowaniu administracyjnym i sądowym zostaliśmy wskazaniu jako zwycięzca przetargu na dostawę pociągów do Warszawy. Potwierdzono, że nasza oferta była najlepsza. To przełomowy kontrakt na miejskie pojazdy szynowe - warszawski przetarg był jednym z największych w Europie, ale na decyzję czekaliśmy ponad dwa lata. Warszawa może się pochwalić nowoczesnymi składami o pojemności do 1500 osób. Nasze najnowsze produkty będą działać w ósmej stolicy Unii Europejskiej "- mówi Petr Brzezina, prezes zarządu Škoda.

Umowa obejmuje również dostawę części zamiennych, symulator, przedłużoną gwarancję i szkolenie. Škoda Transportation współpracowała w zakresie rozwoju z polskimi uniwersytetami i biurami projektowymi, takimi jak EC Engineering.

"Cieszę się, że tym zamówieniem umacniamy naszą pozycję na rynku polskim, na którym nasze tramwaje przewożą pasażerów np. we Wrocławiu. Nowe pociągi do Warszawy będą w pełni klimatyzowane. Dobrze zorganizowany zewnętrzny i wewnętrzny system audiowizualny z informacjami zapewni dobrą orientację pasażerów, w wagonach znajdą się sekcje dla wózków inwalidzkich, wózków dziecięcych i rowerów. Pudło wagonu będzie aluminiowe, a długość jednego z wagonów wyniesie około dwudziestu metrów. Całkowita długość zestawu wyniesie 118,2 metra. Projekt wnętrza przedziału pasażerskiego - układ, wybór materiałów, kształt i kolorystyka - został opracowany z myślą o stworzeniu komfortowego środowiska zarówno dla pasażerów, jak i maszysnity - mówi Zdeněk Majer, członek zarządu Skody.

Maksymalna prędkość nowych pociągów wyniesie 90 km/h. Zestawy umożliwiają pełne hamowanie elektrodynamiczne we wszystkich trybach obecności, z preferencją hamowania odzyskowego, w którym moc jest przekazywana z powrotem do układu zasilania. Zestawy są zaprojektowane zgodnie z normami EN i UIC.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Skoda
metro
Warszawa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.