TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Skoda minimalnie najlepsza w Warszawie, przetarg unieważniony
InfoTram.pl - Opublikowano: 11.08.2017 15:31:45 48 komentarzy
Skoda najlepsza w Warszawie, przetarg unieważniony?

Przetarg na dostawę do 213 wagonów dla Tramwajów Warszawskich unieważniony. Najlepszą ofertę złożyła Skoda, która znacznie przekroczyła szacunki przewoźnika. Oferty Solaris Tram i Alstomu zostały odrzucone. 

Jest już oficjalne potwierdzenie takiego scenariusza. Oferta czeskiego producenta okazała się lepsza od znacznie tańszej złożonej przez Hyundaia. Na punkty minimalnie 85,154 do 85,712. Nadal nie wiemy dlaczego wykluczony został Solaris Tram? 

Przewoźnik wydał w tej sprawie lakoniczny komunikat: W dniu 11 sierpnia 2017 r. Tramwaje Warszawskie sp. o.o. ogłosiły wyniki przetargu na zakup tramwajów jednokierunkowych i dwukierunkowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych. Najwyższą liczbę punktów przyznawanych w kryteriach oceny ofert uzyskała oferta firmy Škoda Transportation a.s., jednak z uwagi na cenę oferty znacznie przekraczającą budżet Zamawiającego (o ponad 387 milionów złotych brutto) postępowanie zostało unieważnione.

Gazeta Stołeczna, powołując się na Prezesa Tramwajów Warszawskich Wojciecha Bartelskiego pisze, że przy tak dużym zamówieniu można się teraz spodziewać odwołań startujących firm. Trudno więc powiedzieć, kiedy przetarg zostanie powtórzony.

Przypomnijmy, że w Warszawie złożone zostały następujące oferty:

Solaris&Stadler - 2 208 510649 zł brutto,

Hyundai - 2 235 914926 zł brutto,

Skoda - 2 720 019844 zł brutto,

PESA - 2 722 004980 zł brutto i

Alstom - 3 418 506548 zł brutto.

Kryteria wyboru stanowiły:

1. Cena oferty - 53%,

2. Pracochłonność czynności obsługowych do przebiegu 1mln km - 20%

3. Zużycie energii - 9%

4. Najwyższy nacisk osi tramwaju na tor - 5%

5. Długość płaskiej podłogi - 3%

6. Odległość dolnej krawędzi otworu drzwi dwustrumieniowych od osi wzdłużnej tramwaju - 2%

7. Nachylenie podłogi - 2%

8. Poziom dźwięku na zewnątrz tramwaju - 2%

9. Poziom dźwięku wewnątrz tramwaju na postoju - 2%

10. Okres gwarancji - 2%

A tak punktowali poszczególni oferenci:

Wykonawca 1 – Solaris Tram

Wykonawca 2 – Hyundai Rotem

Wykonawca 3 – Skoda Transportation

Wykonawca 4 – PESA

Wykonawca 5 – Alstom Konstal




Sprawdź też:
  • paweł – 11.08.2017

    może źródło tych rewelacji jakieś redakcjo?

  • Filip – 11.08.2017

    TO jest jakaś bzdura.

  • Combino – 11.08.2017

    Chwilunia: czy TW mogą w ogóle unieważnić przetarg,jeśli została złożona oferta nie podlegająca odrzuceniu,która mieści się w kosztorysie? Odwołanie Hultaja pewne jak w banku.

    Wykluczyli SS-manów,nie chcą chyba Hultaja... To,że Skoda i Alstom jak zwykle wyrąbią w kosmos z ceną,to było pewne od początku. Czyli jednak TW chyba chciały postraszyć Pesę,a tu Pesa pokazała im...
    I nagle plan się rypnął; a teraz będzie zabawnie,bo nie widzę tutaj podstaw do wyślizgania się w zakupu Hultajów :D

  • Hehuh – 11.08.2017

    Nie muszą, liczy się najpierw punkty wszystkich ofert na podstawie podanych na początku kryteriów, jeżeli najlepsza nie mieści się w budżecie to można dołożyć i ją wybrać, albo unieważnić postępowanie.

  • TomTom – 11.08.2017

    ^^
    Dokładnie tak.
    Solaris się jeszcze pewno odwoła, ale zrobiło się niesamowicie ciekawie.

  • mechanik – 11.08.2017

    O tym, że wygrała Skoda ptaszki na drzewach ćwierkały już od kilku dni. Nic dziwnego, że pożyteczni idioci dostają korby jak mięso armatnie na wojnie, co widac powyżej. Przy okazji widać też, jak działa na takie załamujące ciele fakt przeskoku członka zarządu jednej firmy do drugiej, to już jest dla takiego wypas :-))) Niezłe jaja. Koniec p... o jakiejś polskości, wielkości firmy, przyszłości, bleble... :D
    Dobry ruch TW, czekamy na następne posunięcia.

  • Traimguru – 11.08.2017

    Jajca na resorach. Niech podadza wyniki oceny z podzial na kategorie. Hyundai zeby to przegrac musialby mocno poplynac na technice. To prwwie 10 punktpw
    ..

  • advisor – 11.08.2017

    To jest tak dziwne, że lepiej, by TW miały naprawdę mocne argumenty za uwaleniem przetargu.
    I niech od razu zaparzą kawę dla listonosza, trochę odwołań im przyniesie.

  • zibi – 11.08.2017

    Analizując wcześniejsze komentarze,dziwię się Pesie iż dwukrotnie startowała w przetargu samodzielnie oraz pod zarządem byłego członka zarządu @mechanik( to jest skandal) a @Combino twierdzi iż Pesa odpuściła ale Pesa nigdy nie odpuszcza startuje w każdym przetargu np Wrocław nie mieli z czyn to zaryzykowali natomiast S&S odpuścili.Natomiast wracając do informacji GW przetarg będzie skutecznie odrzucony ponieważ zwycięzca Skoda przekroczyła kosztorys.W następnym przetargu startuje Siemens i będzie ciekawie.

  • xD – 11.08.2017

    Może obserwują przetargi we Wrocławiu i na Górnym Śląsku i postanowili jednak zrezygnować ze w 100% niskiej podłogi - może okazało się, że wystarczy minimum 25%. :D

  • lollo – 11.08.2017

    W następnym przetargu Pesa da 6,5 mln net za tramwaj i nie będzie co zbierać z konkurencji.....to że teraz rzucili abstrakcyjną cenę nic nie znaczy.

  • Giorgio Chiellini – 11.08.2017

    Dział sprzedaży z Solarisa - zawsze wiatr w oczy;/

  • ple – 11.08.2017

    Unieważnienie przetargu.
    https://tw.waw.pl/wp-content/uploads/2017/02/Wyniki_www-1.pdf

  • Chudy – 11.08.2017

    No i pesa znowu wszystkich wydymała. Hehe.

  • wujek Fester – 11.08.2017

    Ale wał. Dziesiąte punku i wygrałby Hyundai mieszcząc się w budżecie. Widać ktoś inny miał wyprodukować tabor

  • gonzo – 11.08.2017

    No i teraz będziemy się bujali kolejne pół roku albo więcej z następnym przetargiem, a pewnie i tak wygra PESA, bo przecież Skoda nagle nie stanieje o tyle, a z Hyundaiem trudno powiedzieć. Dlaczego wykluczyli SS? Może warszawa nie potrzebuje tych tramwajów na gwałt jak niektóre miasta, ale to jest głupia sytuacja i takie przedłużanie, coś próbują zachachmęcić.

  • Trainguru – 11.08.2017

    Pesa ich rozegra. Znają teraz parametry oferty i tak dopasują cenę żeby to zgarnąć. Także prezes Pesy miał racje mówiąc że to wygrają

  • Wodzu – 11.08.2017

    Hehe. Kapitalnie to rozegrali. TW mistrzowie.

  • wujek Fester – 11.08.2017

    Ty, wujek Fester, wypad, nie używaj mojego nicku.

  • przetargowy – 11.08.2017

    A wytłumaczcie mi jedno. Z tego co napisano wyżej, najwięcej punktów zebrała SKODA. Ale ją odrzucamy tak jakby nie brała udziału w przetargu - zamiast tramwaju zaproponowali wóz z węgem. Pozostali np solar, Hundaj - mieszczą się w cenie? To sie ich nie bierze? Załóżmy, że Skoda w ogóle nie bierze udziału w przetargu. To na jakiej pdstawie wyklucza się Solara czy Hundaja? Rozumiem, że ich propozycje nie spełniały SIWZ?

  • PeZeP – 11.08.2017

    Zamawiający nie może wybrać gorszej oferty tylo dlatego, że mieści się w budżecie. Tak są skomstruowane przepisy.

  • wujek Fester – 11.08.2017

    Jaki on twój jak mój? :) Choć długo tu nie pisuję...

  • wujek Fester – 11.08.2017

    Moim zdaniem wygrał Hyundai spełniający wszystkie kryteria, łącznie z ceną. Przetarg nie powinien być unieważniony i taki jak sądzę będzie wyrok KIO. TW liczyły na Pesę po minimalnej cenie to teraz będą musiały zjeść tę żabę.

  • czapajew – 11.08.2017

    Pesa ma znajomości w KIO

  • AXC – 11.08.2017

    Solaris oraz Hyundai będą walczyć w KIO i sądzie o przywrócenie ich i ponowny wybór oferty. Jeszcze trochę zajmie zanim się dowiemy kiedy nowy przetarg oraz na jakich warunkach, także spokojnie, że ustawka pod kogoś np. Pesa - też swoje wycierpieli 2 lata temu.Znając parametry, ceny łatwiej będzie odpowiednią wagą punktacji dostosować do tego, kogo miejska spółka chciałaby wybrać.

  • Filip – 11.08.2017

    No to będzie powtórka i wygra kto? Pesa..!

  • Kasper ze Szczecina – 11.08.2017

    Niestety, do Warszawy zagoszczą tramwaje E1 i E2, wraz z doczepami c4 i c5 czyli helmuty z Wiednia,

  • max – 12.08.2017

    Wiedeń jeszcze długo nie sprzeda E2+c5

  • Jajec – 12.08.2017

    A dlaczego Konstal Chorzów nie brał udziału w przetargu?

  • PeZeP – 12.08.2017

    wujku Festerze, nie Twoje zdanie lecz przepisy się liczą niestety. Albo stety, zależy jak kto patrzy ;)

    Pesa się w każdym razie cieszy.

  • mechanik – 12.08.2017

    @zibi Jeżeli w tej historii z Siemensem jest jakiekolwiek ziarenko prawdy, to będzie baaardzo ciekawie. Trzymam kciuki, bo stolica ma teraz w końcu szansę na bardzo dobry tabor.
    @PeZeP A z czego to niby się cieszy? Że nie nadążasz? Nie sądzę.

  • walc – 12.08.2017

    Jak wygra Pesa to się wyprowadzam z Warszawy

  • n2m – 12.08.2017

    Analiza punktacji wykazuje, że SIWZ nie był do końca przemyślany.
    A dodatkowo zużycie energii w Skodzie jest cudownie niskie i powinno być zakwestionowane.
    Przetarg należy jak najszybciej powtórzyć doprecyzowując SIWZ, a wynik powinien zadowolić Tramwaje Warszawskie.

  • Alien – 12.08.2017

    Te Skody fajne, w Pradze miałem okazję używać i szczególnie przestrzeń w środku jakoś sensownie rozplanowana. Ale Skoda w Warszawie, Hyundai, ja postuluje Krakowiaki 3 do Warszawy zaproponować. Złożone z wiszących członów samych. Zero wózków, nacisków na os, zużycia torowiska. Wizjonerzy z Bydgoszczy nakreśla nowatorski design i sukces na Europę murowany. Do tej pory kręci mi się w głowie kiedy widzę w 1/4 lewitujący pojazdz myślę sobie toż to sci-fi rodem z Gwiezdnych Wojen Lucasa.

  • www – 13.08.2017

    SIWZ to jakaś porażka. Zużycie energii trzy razy wyżej punktowane niż płaska podłoga?! Z tą pracochłonnością to też jakiś ewenement. Poza tym jak to możliwe, że jedna firma dostała trzy razy więcej punktów za zużycie energii niż pozostali dwaj oferenci? Co Skody jeżdżą na wodę i są super łatwe w obsłudze? Serio?
    Jakim cudem wygrał w punktacji produkt, który został tak nisko oceniony w kwestii głośności na postoju i z tak małą ilością płaskiej podłogi, a na dodatek z tak wysoką ceną?
    TW tak kombinowało z tym przetargiem, że musiało się to tak skończyć. Po co oni tak kombinują? I ciekawe za co odrzucili Solarisa ze Stadlerem. Urząd miasta powinien przyjrzeć się całej sprawie. To są w końcu nasze pieniądze, a nie TW. Jeżeli przetarg wygrała firma z jedną z najdroższych ofert - o 0,5 mld zł droższą niż dwie najtańsze - to naprawdę jest coś nie za bardzo tak. Zdziwię się jeżeli sprawa skończy tak jak teraz. S&S pewnie będą wałczyły o przywrócenie. Tylko co to może dać jeżeli punktacja jest taka dziwna. Oddzielną sprawą są przecieki z TW. Co, to może jest ok?
    TW są na tyle dobrze ustawioną firmą, że może najpierw pożyczyłyby od producentów kilka typów tramwajów jeżdżących po Europie i sprawdziły co można dostać w dzisiejszych czasach i które rozwiązanie jest najbardziej optymalne u nas. Teraz to ciągle przeprowadzają jakieś hipotetyczne eksperymenty, po czym okazuje się, że takie rozwiązanie ma takie wady, a tamto rozwiązanie inne. I za każdym razem chcą kupić coś innego. No to przetestujemy sobie za 2 mld następne zamiast zamówić testy?! Chore to jest. Czy na pewno u nas nie sprawdziłyby się tramwaje pokroju Solaris/Olsztyn - Siemens Avenio? Aby na pewno? Lepiej sobie poeksperymentować za nasze pieniądze, bo widocznie inni na tym świecie nie znają się na rzeczy. Wstyd!

  • kolejFAN – 13.08.2017

    gratulacje dla pesy, kolejny przetarg dla miasta z nad brdy. 213+ he he

  • Obserwator 2 – 13.08.2017

    @WWW za nasze pieniadze nie nalezy kupowac tramow na sztywnych wozkach,i dlatego Skoda spelnila ten wymog. A Siemens to moze przestanie wciskac kity o ich super rozwiazaniach.

  • bol – 13.08.2017

    Bo w planach miała wygrać Pesa, a tu Zonk, trzeba więc odwołać przetarg, producenci złożą odwołania i po całym zamieszaniu wygra Pesa i nie będę tym zaskoczony.

  • szasza – 13.08.2017

    do www - moe dawaj przykładu Olsztyna i tymi pseudo tramwajami tramino, które awaryjnością wygrywają ze wszystkimi innymi.
    usterek masowych bez liku, korozja atakuje z każdej strony, krańcówki linii zalane różnymi olejami i płynami co świadczy o ich szczelności.
    Nie polecam tego wyrobu

  • idi – 14.08.2017

    O, widzę, że zaczyna się ofensywa płatnych szmaciarzy. Nie tędy droga, każdy ma swój rozum.

  • www – 14.08.2017

    @szansa Chodzi mi o konkretne rozwiązanie układu tramwaju. Nie o produkt. Rozwiązania techniczne na szczęście nie są na stałe przypisane do producenta.
    @Obserwator 2 Czy Skody ForCity to jakieś super rozwiązania techniczne? I które rozwiązanie zaproponowała Skoda: dla Pragi, czy dla Bratysławy, gdzie jest mix rozwiązań. TW naprawdę najpierw powinny przetestować gotowe jeżdżące już składy, a później niech określą co chcą. Nie mogą pożyczyć Twista z Wrocławia, Bombardiera z Krakowa, czy Skody ForCity z Pragi? Z jakimś Avenio może być trudniej, ale kto wie. Naprawdę najpierw niech przetestują na swojej infrastrukturze różne rozwiązania i zobaczą co i jak. Teoretyzowanie nie ma większego sensu. Teraz zabrnęli tak daleko, że muszą pomyśleć co dalej. Jeżeli myślą, że ktoś ot tak doda 0,5 mld zł to grubo się myli. Za tyle to można kawał nowoczesnej linii tramwajowej zbudować.

  • D – 14.08.2017

    Nie da rady z testami Škody. Jest za szeroka.
    Model dla Warszawy musiałby być zaprojektowany od nowa.
    Zaoferowali prototyp.

  • Gość – 14.08.2017

    Obserwator 2: byłem w dwóch miastach gdzie avenio jeżdżą i tam nie ma problemu z sztywnym wózkami w Avenio. W Hadze np na lekach tor polewaja woda przez dysze.

  • Obserwator 2 – 15.08.2017

    @Gosc. Leja wode bo JEST PROBLEM.

  • Gość – 15.08.2017

    Jeżdżą tam też Gtl 8 i alstomy o budowie jak twist, wiec to jest tylko do wyciszenia jak nasze smarownice.

  • Obserwator 2 – 16.08.2017

    Smarownice jak sama nazwa wskazuje sluza do smarowamia w celu zmniejszenia zużycia szyn i obręczy kol. Doucz się , a potem wygłaszaj zlote myśli.

  • Gość – 16.08.2017

    Który również działa przy skrętne wózkach. Nie szukaj na siłę czego czego nie ma...

  • Adam – 18.08.2017

    Warto dodać że Solaris może jeszcze poprawić ofertę

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.