Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Skoda dostarczyła pierwszy tramwaj dla Tampere

infotram
25.05.2020 10:15
0 Komentarzy

Škoda Transtech,członek Grupy Škoda Transportation, przekazała dziś do Tampere pierwszynowoczesny dwukierunkowy i w 100% niskopodłogowy tramwaj ForCity Smart Artic.

Dziewiętnaście nowoczesnych pojazdów o wartości ponad 100milionów euro będzie stopniowo dostarczanych do tego trzeciego co do wielkościmiasta w Finlandii.

Tampere otrzymanowoczesne, sprawdzone technicznie rozwiązania, odpowiednie do trudnychwarunków północnych. Tramwaje zapewniają pasażerom maksymalny komfort, naprzykład dzięki ogrzewanym podłogom, podwójnym szybom lub klimatyzacji wmiesiącach letnich. Pojazdy oparte są na sprawdzonych rozwiązaniach, któreuzyskaliśmy podczas produkcji pojazdów dla stolicy Helsinek, do którychdostarczyliśmy łącznie 72 tramwaje – mówi Zdeněk Majer, wiceprezes ds.sprzedaży Škoda Transportation. Nasidoświadczeni pracownicy z całej grupy Škoda pracowali nad rozwojem tramwajówdla Tampere. Jesteśmy również przekonani, że ten typ tramwaju ForCity SmartArtic nowej generacji ma duży potencjał eksportowy – dodaje.

Tampere zamówiło dziewiętnaście tramwajów do pierwszegoetapu nowo powstającej sieci tramwajowej, w tym dziesięcioletnią pełną obsługętechniczną. Umowa obejmuje również trzy dodatkowe opcje dla maksymalnie 46pojazdów. Kolejne 29 tramwajów zostanie dostarczonych do Finlandii wnadchodzących latach na nową linię tramwajową łączącą Helsinki i Espoo.

Ponieważ zakładprodukcyjny Škoda Transtech w Otanmäki nie ma toru wymaganego do testów,niektóre z nich należy wykonać bezpośrednio w Tampere. Dlatego niektóreelementy wnętrza, takie jak tapicerka, zostaną zainstalowane dopiero pozamontowaniu osprzętu elektrycznego, aby nie zakłócały pomiarów, regulacji iinnych testów. Ponadto niektóre z testów przeprowadzane są w trybie zdalnym, wktórym grupa inżynierów oprogramowania z Pilzna łączy się z dostarczonymtramwajem testującym systemy tramwajowe – wyjaśnia Juha Vierros, dyrektorgeneralny Škoda Transtech.

Dwukierunkowy tramwaj ForCity Smart Artic Tampere ma 37,3długości i może kursować po torowiskach o szerokości 1435 mm. Jest całkowicieniskopodłogowy i może pomieścić do 360 pasażerów. Pojazd oferuje także dostępdla osób niepełnosprawnych i wózków inwalidzkich. Napęd na wszystkie koła isolidna konstrukcja nadwozia z osiami umożliwiają bezproblemową eksploatację wtrudnych warunkach klimatycznych – podaje producent.

Škoda Transtech jest największym producentem taboru wkrajach skandynawskich. Firma została założona w 1985 roku. W 2015 roku stałasię częścią Grupy Škoda, a w 2018 roku została całkowicie przez nią przejęta.Jego głównymi produktami są piętrowe wagony, niskopodłogowe tramwaje i produktyinżynieryjne. Obecnie zatrudnia ponad 650 osób.

Škoda Transtech,członek Grupy Škoda Transportation, przekazała dziś do Tampere pierwszynowoczesny dwukierunkowy i w 100% niskopodłogowy tramwaj ForCity Smart Artic.

Dziewiętnaście nowoczesnych pojazdów o wartości ponad 100milionów euro będzie stopniowo dostarczanych do tego trzeciego co do wielkościmiasta w Finlandii.

Tampere otrzymanowoczesne, sprawdzone technicznie rozwiązania, odpowiednie do trudnychwarunków północnych. Tramwaje zapewniają pasażerom maksymalny komfort, naprzykład dzięki ogrzewanym podłogom, podwójnym szybom lub klimatyzacji wmiesiącach letnich. Pojazdy oparte są na sprawdzonych rozwiązaniach, któreuzyskaliśmy podczas produkcji pojazdów dla stolicy Helsinek, do którychdostarczyliśmy łącznie 72 tramwaje – mówi Zdeněk Majer, wiceprezes ds.sprzedaży Škoda Transportation. Nasidoświadczeni pracownicy z całej grupy Škoda pracowali nad rozwojem tramwajówdla Tampere. Jesteśmy również przekonani, że ten typ tramwaju ForCity SmartArtic nowej generacji ma duży potencjał eksportowy – dodaje.

Tampere zamówiło dziewiętnaście tramwajów do pierwszegoetapu nowo powstającej sieci tramwajowej, w tym dziesięcioletnią pełną obsługętechniczną. Umowa obejmuje również trzy dodatkowe opcje dla maksymalnie 46pojazdów. Kolejne 29 tramwajów zostanie dostarczonych do Finlandii wnadchodzących latach na nową linię tramwajową łączącą Helsinki i Espoo.

Ponieważ zakładprodukcyjny Škoda Transtech w Otanmäki nie ma toru wymaganego do testów,niektóre z nich należy wykonać bezpośrednio w Tampere. Dlatego niektóreelementy wnętrza, takie jak tapicerka, zostaną zainstalowane dopiero pozamontowaniu osprzętu elektrycznego, aby nie zakłócały pomiarów, regulacji iinnych testów. Ponadto niektóre z testów przeprowadzane są w trybie zdalnym, wktórym grupa inżynierów oprogramowania z Pilzna łączy się z dostarczonymtramwajem testującym systemy tramwajowe – wyjaśnia Juha Vierros, dyrektorgeneralny Škoda Transtech.

Dwukierunkowy tramwaj ForCity Smart Artic Tampere ma 37,3długości i może kursować po torowiskach o szerokości 1435 mm. Jest całkowicieniskopodłogowy i może pomieścić do 360 pasażerów. Pojazd oferuje także dostępdla osób niepełnosprawnych i wózków inwalidzkich. Napęd na wszystkie koła isolidna konstrukcja nadwozia z osiami umożliwiają bezproblemową eksploatację wtrudnych warunkach klimatycznych – podaje producent.

Škoda Transtech jest największym producentem taboru wkrajach skandynawskich. Firma została założona w 1985 roku. W 2015 roku stałasię częścią Grupy Škoda, a w 2018 roku została całkowicie przez nią przejęta.Jego głównymi produktami są piętrowe wagony, niskopodłogowe tramwaje i produktyinżynieryjne. Obecnie zatrudnia ponad 650 osób.

Komentarze