TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

SilesiaKOMUNIKACJA: 4 Solarisy, ale tylko 1 diesel
INFOBUS.PL - Opublikowano: 16.04.2019 16:00:20
SilesiaKOMUNIKACJA: 4 Solarisy, ale tylko 1 diesel

Solaris to marka, która najliczniej się prezentuje na tegorocznym SilesiaKOMUNIKACJA. Producent z Bolechowa wspólnie ze swoimi śląskimi klientami pokazuje w Sosnowcu cztery autobusy. Prym wiodą gazowe "jamniki".

Solaris to marka, która najliczniej się prezentuje na tegorocznym SilesiaKOMUNIKACJA. Producent z Bolechowa wspólnie ze swoimi śląskimi klientami pokazuje w Sosnowcu cztery autobusy. Prym wiodą gazowe "jamniki".

Hybrydowe demo
Pierwszy z nich to dobrze już znany Solaris Urbino 12 hybrid. Autobus jest wyposażony w sterowaniem szeregowe amerykańskiej firmy BAE. Rolę agregatu prądotwórczego pełni silnik wysokoprężny Cummins ISB4.5 E6C. 210H. To jednostka o mocy 157 kW oraz 832 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Silnik spalinowy zblokowany jest z modułem trakcyjnym HDS200. To falownik, który steruje prądnicą synchroniczną o mocy ciągłej 200 kW. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silnika trakcyjnego. BEA stosuje silnik asynchroniczny o mocy 198 kW, który osiąga 2400 Nm ciągłego momentu obrotowego.

Spalinowy nU12 dla PKM Gliwice
Drugi autobus to jeden z czterech Nowych Urbino 12 z silnikami diesla. Pojazdy te niedawno zasiliły flotę gliwickiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Ich zakup pochłonął spółkę 4 767 480 PLN brutto. Jeden standardowy “jamnik" to 969 000 PLN netto.

Partia ta to także powrót gliwickiego przewoźnika do małych silników w autobusach klasy MAXI. Nowy Urbino 12 dla PKM jest napędzany niespełna siedmiolitrowym silnikiem Cummins ISB6.7E6C 280B. Zblokowano go ze skrzynią Voith Diwa 6. Pojazd jest klimatyzowany oraz wyposażony w dosyć podstawowy system informacji pasażerskiej bydgoskiego Pixela. O tej realizacji Solarisa jeszcze będziemy pisać na łamach InfoBusa.

Gazowy duet: nU18 z PKM Tychy i nU12 z Transgóru
Pierwszym gazowym "jamnikiem" prezentowanym w Sosnowcu jest jeden z trzech nU12 CNG należących do Transgóru Mysłowice. Jest on napędzane silnikiem Cummins ISLG E6C 320 o pojemności 8,9 litra i mocy 239 kW, specjalnie przystosowanym do stosowania sprężonego gazu ziemnego. Jednostka ta została dodatkowo wyposażona w funkcję zimnego startu, ułatwiającą rozruch przy temperaturach sięgających -20C. Ekologiczny silnik uzupełnia automatyczna skrzynia biegów Voith Diwa 6. Gaz CNG magazynowany jest w pięciu butlach umiejscowionych wzdłużnie na dachu, których łączna pojemność to aż 1575 litrów.

Drugim egzemplarzem na gaz jest pierwszy w Polsce Nowy Urbino 18 CNG. O nowym nabytku tyskiego PKM pisaliśmy już dziś tutaj. Jeżeli chodzi o napęd to sprawa prezentuje się identycznie jak w przypadku "dwunastki" z Mysłowic. Prócz tego jest jeszcze kilka nowości. I o tym autobusie za jakiś czas także powiemy coś więcej, gdyż nie sposób nie wspomnieć o nim szczegółowo.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
SilesiaKOMUNIKACJA
Solaris
PKM Gliwice
PKM Tychy
Transgór Mysłowice
CNG
hybryda
  • Leszek Ligęza – 17.04.2019

    Jak to oczywiście nie mogło zabraknąć Solarisa? Przez ostatnie kilka lat zabrakło.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.