Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siemens Mobility oraz Thales zautomatyzują paryskie metro

infotram
23.10.2018 07:43
0 Komentarzy

Spółka Société duGrand Paris (SGP), zleciła konsorcjum Siemens Mobility oraz Thales dostarczeniezautomatyzowanego systemu kontroli pociągów opartego na bezprzewodowejtechnologii CBTC dla przyszłych linii metra numer 15, 16 i 17, które powstanądo 2030 r.

Siemens Mobility zaprojektuje oraz wdroży najnowszągenerację swojego systemu CBTC, integrując cały system komunikacyjny. Thaleszaprojektuje i wdroży centra sterownicze (scentralizowany nadzór nad ruchemszynowym, systemami zasilania, dodatkowym wyposażeniem oraz cyfrowymi systemamiinformacyjnymi), jak również infrastrukturę przytorową i bezpieczną siećkomunikacyjną.

Nasze rozwiązaniasprawią, że infrastruktura będzie bardziej inteligentna i dostępna, a wartośćcałego systemu wzrośnie w perspektywie całego cyklu życia. Jesteśmy przekonani,że Grand Paris Express w pełni wykorzysta zalety systemu CBTC. Ta w pełnizautomatyzowana technologia zapewni wiele korzyści pasażerom jednego znajwiększych linii metra w Europie – powiedział Michael Peter, szef SiemensMobility.

Grand Paris Express to bardzo ważny projekt transportupublicznego we Francji. Ma na celu zmierzenie się z największymi wyzwaniamisektora transportu publicznego: umożliwić mieszkańcom Paryża i okolickorzystanie z szybszego i bardziej wydajnego środka transportu, podłączyćpodmiejskie osiedla i dzielnice do głównych sieci komunikacji miejskiej istworzyć nowe możliwości rozwoju ekonomicznego w Paryżu i jego okolic oraz naterenie całego kraju.

Projekt jest podzielony na 12 odcinków, które będą kończonei odbierane osobno. Pierwszy zostanie ukończony w 2024 r., a ostatni 6 latpóźniej . W ramach projektu Grand Paris Express powstaną cztery nowe w pełniautomatyczne linie metra wokół Paryża (linie numer 15,16, 17 oraz 18), a linianumer 14 zostanie przedłużona i zmodernizowana w kierunku północ-południe dolotniska Orly. Grand Paris Express połączy już istniejące sieci transportupublicznego. Będzie obsługiwał główne centra biznesowe (lotniska, dzielnicebiznesowe, placówki badawcze oraz uniwersytety) oraz te miejsca metropolii,które obecnie są trudno dostępne.

W roku 2030, linia 15 z 75 km nowych torów oraz 36 nowymistacjami pozwoli pasażerom dojechać do Saint-Denis na północy oraz do stacjiVillejuif na południu, przejeżdżając przez Nanterre/La Défense na zachodzie lubprzez Rosny i Champigny na wschodzie. Linie 16 i 17 o łącznej długości 50 kmbędą miały 14 nowych stacji które pozwolą pasażerom ze stacjiSaint-Denis/Pleyel na dotarcie do wschodnich stacji Noisy-Champs lub na północdo Roissy i lotniska Charles de Gaulle'a, przejeżdżając przez centrum Paryża.


Komentarze