TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Siemens Mobility dostarczy dodatkowe pociągi metra dla Norymbergi
- Opublikowano: 27.11.2018 13:41:48
Siemens Mobility dostarczy dodatkowe pociągi metra dla Norymbergi

Spółka VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft, publiczny przewoźnik w Norymberdze, złożył zamówienie na dodatkowe sześć pociągów metra typu G1 od Siemens Mobility.

Spółka VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft, publiczny przewoźnik w Norymberdze, złożył zamówienie na dodatkowe sześć pociągów metra typu G1 od Siemens Mobility.

Jest to rozszerzenie kontraktu podpisanego w grudniu 2015 roku na 21 pojazdów. Po uwzględnieniu opcji Siemens Mobility dostarczy 27 nowych pociągów metra dla Norymbergii.

Nowe pociągi typy G1 będą miały po cztery wagony i z początkiem 2021 r. zastąpią dwanaście dwu-wagonowych składów DT2. Nowe pociągi powstaną w zakładach Siemensa w Wiedniu, Wiele z podzespołów, na przykład przetworniki napędowe, silniki, przetworniki pomocnicze oraz systemy sterujące zostaną wyprodukowane w Norymberdze.

- Razem z pociągiem G1, rozpoczynamy nową erę kolejki podziemnej. Pociągi nie tylko wyglądają bardzo nowocześnie, lecz również spełniają wszelkie nasze wymagania. Dzięki nim jesteśmy w stanie przewieźć więcej pasażerów w bardziej komfortowych warunkach i oferujemy udogodnienia dla pasażerów o ograniczonej mobilności. Po wprowadzeniu nowych pociągów, linia metra U1 będzie w stanie świadczyć usługi transportowe przez kolejne 40 lat - powiedział Tim Dahlmann-Resing, członek zarządu odpowiedzialny za technologię i marketing w spółce VAG.

- Pociąg G1 jest wysoce zaawansowana konstrukcją, zaprojektowaną specjalnie dla Norymbergii. Wszystkie pociągi będą mogły być dostosowane do ruchu autonomicznego w przyszłości - powiedziała Sabrina Soussan, szefowa spółki Siemens Mobility.

Podczas prac nad pociągiem inżynierowie skupili się na komforcie pasażerów oraz jak najlepszej wydajności pociągów. Szersze drzwi oraz swobodny dostęp dla pasażerów pozwalają na łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie. Jasne i przyjazne wnętrza są wielofunkcyjne, przestronne i bezpieczne. Pasażerowie mają ciągły dostęp do najważniejszych informacji o trasie pociągu dzięki kompleksowemu systemowi informacji. We wnętrzach panuje przyjemna atmosfera dzięki zastosowaniu kompaktowej klimatyzacji.

Specjalne panele ledowe nad drzwiami wskazują czy drzwi są otwarte, czy zamknięte. Kiedy drzwi są w ruchu, panele mrugają i ostrzegają przed wsiadaniem. Automatyczne platformy przy każdych drzwiach zwiększają bezpieczeństwo pasażerów, ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, co wymiernie zwiększa przepustowość wagonów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Siemens
metro
Norymberga
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.