TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Siemens dostarczy ekologiczne pociągi metra do Oslo
InfoTram - Opublikowano: 28.12.2010 20:26:19
Siemens dostarczy ekologiczne pociągi metra do Oslo

Siemens Mobility Division otrzymał nowe zamówienie od spółki Oslo Vognselskap AS, o łącznej wartości około 180 mln euro, na dostawę 32 trzywagonowych pociągów metra. Umowa została podpisana w Oslo 21 grudnia 2010 roku.

Siemens Mobility Division otrzymał nowe zamówienie od spółki Oslo Vognselskap AS, o łącznej wartości około 180 mln euro, na dostawę 32 trzywagonowych pociągów metra. Umowa została podpisana w Oslo 21 grudnia 2010 roku. Pociągi powstaną w zakładach Siemensa w Wiedniu i zostaną dostarczone do stolicy Norwegii w 2012 roku. Umowę podpisano, ponieważ Oslo skorzystało z opcji zamówienia kolejnych wagonów. Klauzula taka została zawarta przy podpisywaniu umowy miedzy stronami w 2003 roku, kiedy ty włodarze stolicy Norwegii zakupili pierwsze pociągi metra od Siemensa. Do tej pory, Siemens Mobility wyprodukował łącznie 83 trzywagonowe pociągi metra do obsługi linii w Oslo. 

Nowe zamówienie pokazuje zaufanie klienta do Siemensa, jako dostawcy niezawodnych, nowoczesnych pociągów metra - mówił Jörn F. Sens z Siemens Mobility. Jesteśmy bardzo zadowoleni z otrzymania tego zamówienia i potwierdzenia naszych dobrych relacji z Oslo Vognselskap, z którym współpracujemy już od dziesięciu lat. –dodał Sens.

Nie tylko jego naturalne otoczenie czyni Oslo miastem w znacznym stopniu przyjaznym środowisku naturalnemu. Jest ono bowiem jednym z \'eko-przyjaznych\' miast w Europie. Rocznie na jednego mieszkańca poziom emisji dwutlenku węgla (CO2) wynosi tylko 2,2 tony. To znacznie mniej niż średnia europejska, wynosząca 8,5 tony. Oslo zajęło trzecie miejsce w badaniu European Green City Index, która wykonała badania w 30 metropoliach z 30 różnych krajów europejskich. Badanie zostało opublikowane przez Economist Intelligence Unit Research Institute z okazji Konferencji Klimatycznej w Kopenhadze w grudniu 2009.

Wynik ten mógł zostać osiągnięty również dzięki posiadaniu przez Oslo przyjaznych dla środowiska pociągów Siemensa, które są idealnie dopasowane do koncepcji zrównoważonego rozwoju transportu, dzięki któremu notuje się niskie zużycie energii i poziom recyklingu w wysokości prawie 95 procent. W nowych pociągach regeneracja sił hamowania może odzyskać nawet do 46 procent zużywanej energii. To jest warunek optymalnego sposobu zasilania, ponieważ w mieście system transportu publicznego korzysta z alternatywnych, a przede wszystkim, odnawialnych źródeł energii. Metro w Oslo (Oslo T-bane) składa się obecnie z sześciu linii o łącznej długości trasy około 85 km.

Jak już wspomniano wcześniej pojazdy dla Oslo będą produkowane w fabryce Siemensa w Wiedniu. Zostaną zmodyfikowane, w porównaniu ze standardowymi pojazdami, tak, aby radziły sobie z surowymi warunkami zimowymi, panującymi w okolicach Oslo, gdzie temperatura spada do -25 stopni Celsjusza. Komfort jest kolejną ważną cechą nowych pociągów. Każdy z nich będzie miał 54 metry długości i drzwi-przejścia między wagonami. Jeden pociąg będzie mógł pomieścić około 680 pasażerów. Nadwozia wykonane zostaną z aluminium i będą posiadały troje drzwi z każdej strony. Ponadto, pociągi zostaną przystosowane do maksymalnej prędkości do 80 km/h.

Pociągi metra są częścią Environmental Portfolio firmy Siemens. W roku finansowym 2010 dochody z tegoż Portfolio wyniosły około 28 mld €, co sprawia, że Siemens jest największym na świecie dostawcą technologii przyjaznych dla środowiska. W tym samym okresie, produkty firmy przyjazne środowisku i ograniczające emisję CO2 zostały wprowadzone do użytku w wielkich miastach, takich jak: Hong Kong, Londyn, Nowy Jork, Tokio, Delhi czy Singapur.

 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Oslo
metro
Siemens
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.