TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Siedem firm zainteresowanych linią do Mistrzejowic
ZIKIT InfoTram.pl - Opublikowano: 03.08.2018 10:38:34
Siedem firm zainteresowanych linią do Mistrzejowic (foto: ZIKiT)

Siedem firm złożyło wniosek o udział w dialogu konkurencyjnym dotyczącym budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic w Krakowie.

Siedem firm złożyło wniosek o udział w dialogu konkurencyjnym dotyczącym budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic w Krakowie.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu planuje zrealizować tę inwestycję w modelu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Będzie to pierwszy tego typu projekt realizowany w Polsce. Kraków planuje zrealizować budowę Krakowskiego Szybkiego Tramwaju etap IV w modelu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Zadaniem wykonawcy będzie budowa i utrzymanie linii tramwajowej łączącej ulicę Janusza Meissnera z Mistrzejowicami. Obecnie prowadzony będzie dialog konkurencyjny, do którego zgłosiło się siedem podmiotów.

Firma, która zostanie ostatecznie wyłoniona wybuduje odcinek sieci tramwajowej (około 4,5 km) od skrzyżowania ulic Jana Pawła II, Stanisława Lema i Janusza Meissnera, aż do Mistrzejowic, dokona rozbudowy pętli tramwajowej w Mistrzejowicach, zrealizuje 940-metrowy tunel pod rondem Polsadu. Umowa z nią zostanie zawarta na okres 24 lat (1,5 roku – projektowanie, 2 lata – budowa, 20 lat – eksploatacja). Wynagrodzenie dla wykonawcy będzie wypłacone w formie "opłaty za dostępność", po zakończeniu budowy, w okresie eksploatacji.

Wniosek o udział w dialogu konkurencyjnym został złożony przez:

1) NDI Projekt 101 Sp. z o.o.,

2) VARDUN Sp. z o.o.,

3) Via North Sp. z o.o.,

4) Emsworth Investments Sp. z o.o.,

5) Mota-Engil Central Europe PPP Roar Sp. z o.o.,

6) Konsorcjum firm: Budimex J Sp. z o.o. (lider), Asfalt Śląski WPRINŻ Sp. z o.o. (partner), FBSerwis S.A. (partner),

7) Konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner).

Jak podaje ZIKiT spośród tych firm, zostaną wybrane trzy, które wezmą udział w dalszej części postępowania. To z nimi będą prowadzone negocjacje dotyczące warunków finansowych. Firmy, które złożyły wniosek będą sprawdzane pod kątem posiadanego doświadczenia, kadry inżynierskiej, możliwości finansowych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
linia
budowa
ZIKiT Kraków
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.