TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Siedem autobusów dla PKS Nysa. Do pięciu razy sztuka?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 22.05.2019 15:00:23
fot. powiat.nysa.pl

Czy to kolejna przetargowa niekończąca się opowieść? Starostwo Powiatowe w Nysie już piąty raz szuka dostawcy siedmiu autobusów podmiejskich klasy MAXI dla tamtejszego PKS.

Czy to kolejna przetargowa niekończąca się opowieść? Starostwo Powiatowe w Nysie już piąty raz szuka dostawcy siedmiu autobusów podmiejskich klasy MAXI dla tamtejszego PKS. Poprzedni przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich cen dla powiatu.

Początkowo wydawało się, że pojazd dostarczy SOR. Czeski producent stracił jednak to zlecenie. Pisaliśmy o tym tutaj. Czwarty przetarg na zakup autobusów ogłoszono w marcu. Jednak zakończył się on niepowodzeniem. 

Oprócz "lokalnego" duetu w postaci ABP Bus&Coach i SOR-a, który można powiedzieć jest charakterystyczny dla przetargów na tego typu autobusy udział postanowił wziąć także Solaris. Producent z Bolechowa- co było największą sensacją tego postępowania- pierwszy raz w Polsce zdecydował się zaoferować Nowe Urbino 12LE. Ceny autobusów były jednak dla powiatu nie do zaakceptowania, choć ciężko nie odnieść wrażenia, że budżet został skalkulowany dawno temu albo przy błędnych założeniach. 

Runda nr 5. Czy ostatnia?
Dziś urzędnicy ogłosili nowy przetarg na zakup siedmiu lokalnych "dwunastek". Wygląda na to, że chyba niewiele się zmieniło.

Siedem autobusów z napędem konwencjonalnym (silniki diesla Euro 6) będzie wyposażonych w elektroniczne systemy informacji pasażerskiej, system sprzedaży biletów i monitoring wizyjny. Każdy ma umożliwiać podróż min. 47 pasażerom, w tym na miejscach siedzących min. 37 osobom. Autobusy będą umożliwiały przewóz osób niepełnosprawnych, gdyż będą wyposażone w miejsce na wózek. Powiat dalej prawdopodobnie interesują wyłącznie konstrukcje niskowejściowe z nadwoziami nie dłuższymi niż 13,5 m.

Autobusy mają trafić do Nysy w maksymalnie do 30 września 2020 r. Dalej będą one objęte długą, bo pięcioletnią gwarancją całopojazdową.

Pora na warunki formalne, które dalej pozostają niewygórowane. Oferent musi posiadać ubezpieczenie na kwotę min. 100 000 PLN. Warunek doświadczenia urzędnicy uznają za spełniony jeśli wykaże on dostarczenie w ciągu ostatnich trzech lat przynajmniej trzech autobusów z silnikami diesla. I do kompletu wadium- oferta musi być zabezpieczona na 120 000 PLN.

Na oferty powiat czeka do 2 lipca. Zostaną one ocenione przy pomocy dwóch kryteriów. Cena ma 60% wagi. Z kolei do 40% można wywalczyć w ocenie technicznej, w której punktowane będą m.in. moc silnika, liczba miejsc siedzących i emisja dwutlenku węgla.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Nysa
powiat
PKS Nysa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.