TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Saint-Étienne odbiera Solarisy Trollino 12
INFOBUS.PL - Opublikowano: 15.01.2020 14:00:01
Saint-Étienne odbiera Solarisy Trollino 12

Od połowy lutego Saint-Étienne będzie wdrażać do eksploatacji pierwszy z 22 zamówionych nowych trolejbusów od Solarisa. Każdy Nowy Trollino 12 dla francuskiego miasta będzie wyposażony w napęd ze sterowaniem impulsowym Škoda Electric

Od połowy lutego Saint-Étienne będzie wdrażać do eksploatacji pierwszy z 22 zamówionych nowych trolejbusów od Solarisa. Każdy Nowy Trollino 12 dla francuskiego miasta będzie wyposażony w napęd ze sterowaniem impulsowym Škoda Electric.

Pierwsze dziesięć ma zostać przypisanych do obsługi nowej linii M7, która łączy południowe osiedle Bellevue z zachodnim Michon. Kolejnych 12 zostanie przypisanych do linii M3, która jako jedyna trolejbusowa ocalała w Saint-Étienne. To jednak nie koniec zakupów, bo miasto zapewniło sobie prawo opcji w postaci zamówienia jeszcze dwóch trolejbusów. A gdy ona zostanie wykorzystana mogą być kolejne zamówienia.

Stwierdzono bowiem w Saint-Étienne, że w perspektywie długoterminowej celem jest wprowadzenie (lub przywrócenie) trolejbusów na 4 liniach z 32, które wiele lat temu uległy procesowi konwersji na autobusy. Prawdopodobnie przywróci to prawie całą historyczną sieć w Saint-Étienne. Plan jednak zakłada, że pewne odcinki mogą być obsługiwane dzięki zastosowaniu baterii.

Cena jednego Solarisa Trollino 12 z autonomicznym pozwala na pokonanie około 20 km bez konieczności korzystania z sieci trakcyjnej. Cena jednego takiego pojazdu w wersji na życzenie Saint-Étienne to ok. 3,2 mln PLN. Każdy trolejbus może pomieścić 94 pasażerów, w tym 22 na miejscach siedzących.

Trollino dla Saint-Etienne są wyposażone w baterie o pojemności ponad 40 kWh. Ponadto produkowane dla klienta z Francji trolejbusy Solaris są wyposażone w klimatyzację, monitoring, tzw. "kabinę antyagresyjną" oraz innowacyjny system oświetlenia wewnętrznego, który częściowo będzie zamontowany w poręczach dla pasażerów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Solaris
Francja
Saint-Étienne
trolejbus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.