TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rybnik rozstrzyga 2 z 3 przetargowych pakietów
Rybnik rozstrzyga 2 z 3 przetargowych pakietów

ZTZ w Rybniku 13 grudnia rozstrzygnął dwa z trzech zadań przetargu na obsługę wybranych zadań przewozowych. Bez zaskoczenia. Pierwszy pakiet bierze PPUH Kłosok, a zadania szkolne firma Dybała z Rybnika.

Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku 13 grudnia rozstrzygnął dwa z trzech zadań przetargu na obsługę wybranych zadań przewozowych. Bez zaskoczenia. Pierwszy pakiet bierze PPUH Kłosok, a zadania szkolne firma Dybała z Rybnika.

Pakiet 1
Na potrzeby pierwszego z pakietów trzeba podstawić przynajmniej pięć autobusów klasy MAXI. Chodzi więc o obsługę zadań na liniach 14, 52, N1 i N3. Umowa będzie obowiązywać od 1 stycznia 2020 r. do końca 2024 r. W tym okresie mają zostać wykonane przewozy w wymiarze ok. 1 830 000 wzkm. ZTZ wymaga, aby autobusy skierowane do obsługi tego zadania były: 

  • wyprodukowane po 2013 roku i wyposażone w jednostki napędowe spełniające minimum normę EURO 5
  • w 100% niskopodłogowe, o długości całkowitej minimum 12 000 mm, tolerancja +-1 %
  • o pojemności minimum 86 miejsc w tym minimum 25 miejsc siedzących, z minimum 8 miejscami siedzącymi dostępnymi z niskiej podłogi

Pakiet 2
Drugie przetargowe zadanie jest najciekawsze. Chodzi o obsługę zadań na liniach 8, 11, 15, 16, 22, 46, 48 i 51. Tak jak w przypadku pierwszego pakietu będzie to umowa pięcioletnia obowiązująca do końca 2024 r. ZTZ oszacował, że do wyjeżdżenia operator będzie miał ok. 2 730 000 wzkm. Na potrzeby tego zlecenia operatory musi dysponować przynajmniej dziewięcioma autobusami klasy MAXI. I tutaj największa ciekawostka. Będą one na CNG. 

Poza tym ZTZ oczekuje aby były one: 

  • wyprodukowane po 2014 roku w 100% niskopodłogowe
  • o długości całkowitej minimum 12 000 mm, tolerancja +-1 %
  • o pojemności minimum 86 miejsc w tym minimum 25 miejsc siedzących, z minimum 8 miejscami siedzącymi dostępnymi z niskiej podłogi

Pakiet 3
Ostatnie zadanie przetargowe to przewozy szkolne. Na nich ZTZ wymaga, żeby operator dysponował minimum ośmioma pojazdami z metraży MINI i MIDI. W tym przypadku umowa będzie niespełna czteroletnia. Start 16 grudnia 2019 r., a koniec wraz z końcem czerwca 2022 r. ZTZ założył, że do wykonania będzie praca eksploatacyjna w wymiarze ok. 755 000 wzkm.

Pierwsze rozstrzygnięcia
O pierwszy pakiet walczyła żorska firma PPUH Kłosok, która proponowała stawkę 6,90 zł/wzkm netto. Droższy był rybnicki Transgór. Ta propozycja to 7,40 zł/wzkm netto. Obaj oferenci proponują obsługę zlecenia wyłącznie pojazdami z normą Euro 6. Wszystkie propozycje zmieściły się w rybnickim budżecie, który wyniósł 7,50 zł/wzkm netto.

Trzecia część, czyli przewozy szkolne. Tutaj mieliśmy jedną ofertę. Przedstawiła ją firma Dybała z Rybnika. Proponowała ona stawkę 3,98 zł/wzkm netto, a więc na styk z rybnickim budżetem. Ten bowiem wynosił 4,00 zł/wzkm netto.

Formalności chwilę zajęły i od kilku dni mamy rozstrzygnięcia wspomnianych zadań. Pierwsze padnie łupek PPUH Kłosok. W trzecim akceptacja oferty Dybały była formalnością.

A co z "gazowym" zadaniem?
Nierozstrzygnięta pozostaje druga część przetargu. A w niej mamy arcyciekawy duet przewoźników. Pierwszym są Dolnośląskie Linie Autobusowe, które po latach przerwy próbują powrócić do Rybnika. Stawka proponowana przez wrocławską firmę to 9,95 zł/wzkm netto. Konkurentem jest rybnicki Transgór. Ten z kolei proponuje 9,90 zł/wzkm.

Obie oferty przewyższają szacunki ZTZ. Urzędnicy założyli bowiem na to zadanie wydatek rzędu nie więcej niż 9,50 zł/wzkm netto na początek.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTZ Rybnik
Transgó Rybnik
PPUH Kłosok
DLA Wrocław
Dybała Rybnik
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.