TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ruszyły tramwaje przez Most Marii Curie-Skłodowskiej
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 21.01.2013 12:36:50 2 komentarze
Ruszyły tramwaje przez Most Marii Curie-Skłodowskiej

W poniedziałek, 21 stycznia 2013, tramwaje liniowo pojechały Mostem Marii Curie-Skłodowskiej. Pierwsze wagony rozpoczęły liniową służbę po godzinie 4. Sześć godzin później na przejażdżkę nowo otwartą trasą udała się Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, w towarzystwie m.in. szefa ZTM-u Leszka Ruty i Prezesa Tramwajów Warszawskich – Krzysztofa Karosa.

W poniedziałek, 21 stycznia 2013, tramwaje liniowo pojechały Mostem Marii Curie-Skłodowskiej. Pierwsze wagony rozpoczęły liniową służbę po godzinie 4. Sześć godzin później na przejażdżkę nowo otwartą trasą udała się Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, w towarzystwie m.in. szefa ZTM-u Leszka Ruty i Prezesa Tramwajów Warszawskich –Krzysztofa Karosa. Frekwencja pierwszego dnia kursowania linii nie była oszałamiająca. W międzyszczycie z linii nr 2, bo taka kursuje nowym mostem, korzystało kilka osób. Lepiej było, co nie powinno dziwić w porannym szczycie.  To dopiero początki –mówi Leszek Ruta, dyrektor warszawskiego ZTM-u. Będziemy monitorować sytuację, pogoda też dziś nie zachęca do podróży –dodaje Ruta. Rzeczywiście otwarcie nowej linii zbiegło się z nadejściem mrozów i opadów śniegu. Miejmy nadzieję, że w kolejnych dniach będzie lepiej. ZTM zatroszczył się o promocję nowej linii. Tramwaje odjeżdżają z przystanku zlokalizowanego najbliżej wejścia do metra. Ponadto zadbano o stosowne oznaczenia kierujące pasażerów do wagonów. Linia 2 kursuje co pięć minut w szczycie i co 7 poza nim. To częstotliwość, której mogą pozazdrościć pasażerowie innych warszawskich linii tramwajowych. Do obsługi nowego połączenia skierowano sześć dwukierunkowych Swingów. Liniowo jeździ pięć, szósty pozostaje w rezerwie. Tramwaje jeżdżą z prędkością 60 km/h. Wyjątkiem jest odcinek z dylatacjami mostu - mówi Krzysztof Karos, Prezes Tramwajów Warszawskich. Tu wagony muszą zwolnić do 20 km/h. Ale będziemy obserować ruch i prawdopodobnie ta prędkość wzrośnie - dodaje.    

Tramwaj dojeżdżający dziś do Starych Świdrów jest tylko fragmentem dłuższego połączenia. W przyszłym roku linia powinna zostać wydłużona do ul. Światowida –zapowiedział Leszek Ruta, szef ZTM Warszawa. Wszystkie prace projektowe zostały już zakończone, czekamy na decyzje środowiskowe –dodaje. Budowa dalszej części przedłużenia ma się rozpocząć wraz z początkiem sezonu budowlanego. Po przedłużeniu linii do ulicy Światowida tramwaje będą wjeżdżać w centrum Tarchomina. Wówczas zainteresowanie tramwajem na pewno wzrośnie –mówi dyrektor ZTM-u.

Warto w tym miejscu wspomnieć, że przygotowania do uruchomienia linii nr 2 trwały właściwie do ostatniej chwili. Jeszcze w niedzielę powstawał przystanek przesiadkowy na Tarchominie. A wszystko po to, żeby z tramwajów mogło korzystać jak najwięcej pasażerów. Przy okazji uruchomienia linii wprowadzono bowiem zmiany w komunikacji autobusowej, które mają zachęcić mieszkańców Tarchomina i Nowodworów do podróżowania tramwajem i wytworzenia nowych komunikacyjnych nawyków (w przyszłości linia zostanie bowiem wydłużona, najpierw do ul. Mehoffera, a następnie do Winnicy). Dojazd do tramwaju zapewniono m.in. mieszkańcom ulicy Odkrytej, Nowodworskiej i Świderskiej, którzy dotychczas nie mieli bezpośredniego połączenia autobusowego z metrem. Oprócz tego do „dwójki”dojadą również pasażerowie z Bukowa, Nowodworów i gminy Jabłonna.

Szczegółowe zmiany autobusowe

Linia 211

Została skierowana na trasę: BUKÓW –... –Milenijna –Światowida –Myśliborska –Porajów –Świderska –STARE ŚWIDRY, powrót: Myśliborska –Światowida –Milenijna... Jej częstotliwość nie zmieni się.

Linia 516

Została podzielona na dwie linie: 516 i nową linię 214.

Linia 516 kursuje na trasie: ŻERAŃ FSO –... –Ćmielowska –Światowida –Świętosławskiego –Świderska –STARE ŚWIDRY, powrót: Myśliborska –Światowida –Ćmielowska... W godzinach szczytu, poza szczytem i w święto kursuje co 15 minut.

Linia 214

Została uruchomiona na trasie: NOWODWORY –Światowida –Dzierzgońska –Odkryta –Nowodworska –Mehoffera –Świderska –STARE ŚWIDRY, powrót: Myśliborska –Porajów –Świderska... W godzinach szczytu autobusy kursują co 10 minut (z „zagęszczeniem”w szczycie porannym do 7,5 min) a poza szczytem, w soboty i w święto co 15 minut.

Linia 741

Została skierowana na trasę: CHOTOMÓW –... –Modlińska –Mehoffera –Świderska –STARE ŚWIDRY, powrót: Myśliborska –Porajów –Świderska –Mehoffera... Jej częstotliwość nie zmieniła się.

Linia E-4

Zmieniła się częstotliwość jej kursowania w godzinach porannego szczytu. Autobusy podjeżdżałą na przystanki co 10 minut.

Przystanek PORAJÓW

Przystanek Porajów został zlikwidowany dla linii E-4 (w godzinach porannego szczytu) i E-6 (w godzinach szczytu popołudniowego).     
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Warszawa
Most Curie-Skłodowskiej
linia
  • Krispolo – 21.01.2013

    Warszawa rozbudowuje sieć tramwajową. Paryż stawia na tramwaje. Na co stawia prezydent Gliwic i co chce rozbudować? Chyba wprowadzi furmanki konne jako podstawowy środek transportu...

  • martiner4 – 21.01.2013

    Skorzystałem z nowego połaczenia tramwajowego przesiadając się z metra na węźle Młociny. Bardzo dogodnie usytułowany jest przystanek linii nr. 2 , względem pólnocnego wyjścia ze stacji. Grupka pasażerów metra która dotarła na przystanek nie musiała czekać ani chwili ponieważ w tym samym momencie pojawił się tramwaj. Na odjazd też nie trzeba było czekać ponieważ dwójka nie ma postoju na pętli Metro Młociny. Ku mojemu miłemu zaskoczeniu tramwaj nie zarzymał się również na światłach przy wyjeździe z pętli. Jadąc w obie strony, mam wrażenie że nareszcie ustawiono priorytet dla tramwajów w sygnalizacji świetlnej na przecięciu torów z ul. AK"Kampinos". Wspomniane ograniczenia prędkości na dylatacjach, podzczas jazdy, na szczęście nie były odzczuwalne. Wydawało się, jakby na tych odcinkach, tramwaj wogóle nie wytracał prędkości. Negatywnym aspektem jest fatalnie ustawiona sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu torów z ul. Myśliborską, w efekcie czego tramwaj łapie niemal każde czerwone światło na którym musi odstać ok. 3 minut, zanim wjedzie na przystanek końcowy świdry Stare. Na wspomnianym przystanku możnaby też zsynchronizować odjazdy autobusów 211, 214, 516 i 741 dla pasażerów wysiadających z tramwajów. Autobusy powinny być skomunikowane z tramwajami tzn.: kiedy tramwaj z kier. Młocin wjeżdża na przystanek, kierowca powinien zaczekać umożliwiając pasażerom przesiadkę do autobusu. Gdy wysiadałem z tramwaju na przystanku końcowym widziałem, jak w tym samym momencie na przystanek autobusowy podjechał 214. Pasażerowie aby zdążyć przesiąść się na autobus, musieli biec po ośniezonym chodniku.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.