TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ruszyły prace na pętli Wilczak, nowa trasa do 2022 roku
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 24.01.2019 12:24:19
Ruszyły prace na pętli Wilczak, nowa trasa do 2022 roku

W miejscu budowy trasy tramwajowej na poznańskie Naramowice, na pętli Wilczak, rozpoczęła się rozbiórka istniejącej infrastruktury.

W miejscu budowy trasy tramwajowej na poznańskie Naramowice, na pętli Wilczak, rozpoczęła się rozbiórka istniejącej infrastruktury. Nowa trasa ma powstać do wiosny 2022 roku; inwestycja jest warta w sumie blisko 380 mln zł.

Roboty na pętli Wilczak, których efektem będzie przygotowanie wyprowadzenia torowiska tramwajowego w kierunku północnym, to pierwszy etap największej inwestycji komunikacyjnej w Poznaniu, prowadzonej w formule "projektuj-buduj".

Jak podała spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie, prace rozbiórkowe na pętli objęły torowisko, słupy trakcyjne i perony. Równolegle uzgadniany jest projekt wykonawczy, którego zatwierdzenie umożliwi rozpoczęcie robót instalacyjnych i konstrukcyjnych na pętli, zaplanowane na początek marca.

W grudniu pętla Wilczak została wyłączona z użytkowania, teren został wygrodzony i rozpoczęła się wycinka drzew.

Nowa trasa tramwajowa na Naramowice ma powstać w ciągu trzech lat. Koszt inwestycji wyniesie blisko 380 mln zł, z czego ponad 155 mln zł stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach dwóch projektów z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Efektem realizacji tych projektów będzie torowisko o długości 3,3 km i niemal 7,5 km dróg. Na trasie tramwaju zlokalizowanych będzie 8 przystanków. Od pętli Wilczak do ul. Lechickiej tramwaj pojedzie po zachodniej stronie ul. Naramowickiej. Na skrzyżowaniu ulic Naramowickiej i Lechickiej wybudowane zostanie bezkolizyjne skrzyżowanie i wiadukty - drogowy oraz tramwajowy. Dalej, w kierunku ul. Błażeja, trasa tramwajowa poprowadzona będzie wzdłuż zachodniej strony nowo projektowanej ul. Nowa Naramowicka. W tym rejonie powstanie również nowy układ drogowy, a istniejący - w związku z włączeniem tramwaju - zostanie przebudowany.

Kompletna dokumentacja budowlana, wraz z prawomocnymi decyzjami realizacyjnymi, ma być gotowa w pierwszym kwartale 2020 roku. Roboty budowlane mają zakończyć się do końca 2021 roku, a po fazie odbiorów - najpóźniej wiosną 2022 roku - nastąpi kompleksowe uruchomienie całego układu komunikacyjnego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Poznańskie Inwestycje
Poznań
pętla
remont
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.