TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rusza przetarg dot. przebudowy trasy na Górnym Tarasie Rataj
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 13.03.2018 14:08:02
Rusza przetarg dot. przebudowy trasy na Górnym Tarasie Rataj (wiz. PI)

Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły przetarg na wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową trasy tramwajowej na Górnym Tarasie Rataj. Do 2023 roku Miasto Poznań planuje wydać prawie 1,5 mld zł na inwestycje związane z transportem zbiorowym.

Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły przetarg na wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową trasy tramwajowej na Górnym Tarasie Rataj. Do 2023 roku Miasto Poznań planuje wydać prawie 1,5 mld zł na inwestycje związane z transportem zbiorowym.

Na wykonanie wszystkich prac budowlanych, zamawiający przewidział 15 miesięcy od dnia podpisania umowy, przy czym czas ten może ulec zredukowaniu ze względu na skrócenie terminu wykonania wynikającego ze złożonej oferty. Termin składania ofert upłynie 23 kwietnia.Biuro prasowe poznańskiego magistratu podkreśliło, że zamówienie stanowi część zadania inwestycyjnego "Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka-os Lecha-rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej". Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dofinansowanie z UE pokryje przeszło 30 proc. łącznych kosztów inwestycji.

W ramach inwestycji prowadzona będzie m.in. kompletna przebudowa torowiska z siecią trakcyjną na całym odcinku, budowa i przebudowa przystanków tramwajowych oraz tramwajowo-autobusowych, a także rozbudowa ronda Żegrze i przebudowa fragmentów ulic kolidujących z trasą tramwajową.

"Mamy dokumentację projektową, która jest istotnym elementem tego postępowania. W drugiej kolejności będziemy realizować etap związany z budową układu torowego i drogowego w ciągu ul. Unii Lubelskiej. Przetarg z tym związany planujemy ogłosić w sierpniu tego roku" – podkreślił zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski.

"Nowoczesna infrastruktura torowo-sieciowa jest niezbędnym elementem funkcjonowania komunikacji publicznej w każdym mieście. Działamy na wielu frontach, zarówno przeprowadzając niezbędne remonty, jak i działając w ramach dużych inwestycji drogowych i drogowo-torowych" – dodał.

Wudarski wskazał także, że do 2023 roku Miasto Poznań planuje wydać łącznie niemal 1,5 mld zł na inwestycje związane z transportem zbiorowym. Z tej sumy, ponad 630 mln zł stanowić będzie dofinansowanie ze środków UE.

Na czas przebudowy zmieniona zostanie komunikacja. Jak tłumaczył dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu Piotr Snuszka, "podczas prac na rondzie Żegrze, równolegle z tramwajem, wprowadzimy autobus +za tramwaj+ pomiędzy rondem Starołęka a ul. Piaśnicką. W godzinach szczytu będą one jeździły w takcie, co 7,5 minuty, a tramwaje dojeżdżające do przystanku Żegrze I - co 10 minut".

"Od nowego roku, jeżeli warunki atmosferyczne pozwolą na rozpoczęcie prac, zamkniemy tę trasę i będzie ona obsługiwana tylko autobusem +za tramwaj+. Jego częstotliwość będzie zwiększona i będzie jeździł, co 5 minut. Pozostałe linie, które teraz jeżdżą przez +górny taras+, czyli 1 i 5, pojadą ul. Zamenhofa i dalej odpowiednio - +jedynka+ na Franowo, a +piątka+, przez Kórnicką po swojej stałej trasie" – podkreślił Snuszka.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
przetarg
Poznańskie Inwestycje
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.