Rudzka Godula bez tramwaju – startują prace
16 marca podpisanazostała umowa na modernizację torowiska tramwajowego w Rudzie Śląskiej Goduli.Niemal dokładnie miesiąc później wykonawca przystąpi do prac, a co za tym idziewprowadzone zostaną istotne zmiany w organizacji ruchu tramwajowego między RudąŚląską a Bytomiem.
Generalnym wykonawcą zadania pn. „Przebudowa infrastrukturytramwajowej wzdłuż ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej” jest krakowska firmaTOR-KRAK, która bezpośrednio po podpisaniu umowy rozpoczęła przygotowania dowejścia w teren.
Wszystkie niezbędneformalności zostały dopełnione i w piątek 3 kwietnia przekazany został placbudowy, a w kolejnym tygodniu w terenie pracowali już geodeci. Teraz wykonawcamoże już rozpocząć prace demontażowe torowiska, a to znaczy, że linia nr 9zostanie skrócona a przez Godulę kursować będzie autobus zastępczy – mówiAndrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.
W związku z tym, od soboty 18.04.2020 r. do odwołania wprowadzonezostaną zmiany w organizacji ruchu tramwajowego:
• dla linii nr 5 nastąpi korekta rozkładu jazdy,
• tramwaje linii nr 9 będą kursować na skróconej trasie wrelacji: Chorzów Rynek – Ruda Śląska Chebzie pętla,
• dla linii nr 17 nastąpi zwiększenie ilości kursów orazkorekta rozkładu jazdy,
• przywrócona zostanie linia nr 30 kursująca w relacji:Bytom pl. Sikorskiego – Zabrze Biskupice pętla,
• zmieniony zostanie przebieg autobusowej linii nr 121, która będzie kursować na trasie: Ruda Śląska Halemba pętla – Ruda Śląska Orzegów Waniora – Bytom Dworzec.
Na większości modernizowanego odcinka torowisko jestwydzielone z jezdni, zatem prace demontażowe nie powinny zakłócać ruchusamochodowego, choć mogą zdarzyć się krótkie utrudnienia na czas załadunku zdemontowanychelementów infrastruktury tramwajowej na samochody ciężarowe. W późniejszymczasie wprowadzone zostaną także czasowe zmiany w organizacji ruchusamochodowego.
Zadanie pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłużul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej” jest elementem „Zintegrowanego Projektumodernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko –Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przezUnię Europejską. Inwestycja obejmie modernizację ok. 2900 metrów torupojedynczego, a umowa z firmą TOR-KRAK warta jest niemal 21 mln zł netto.Zgodnie z zapisami umowy całość prac ma zostać zrealizowana do połowy marca2021 r. (TŚ)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze