TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rozpoczął się montaż torowisk w budowanych tunelach metra
- Opublikowano: 27.04.2018 13:51:32
Rozpoczął się montaż torowisk w budowanych tunelach metra (foto: MW)

Tarcze TBM, które drążą tunele II linii metra obudowują je jednocześnie szczelnymi betonowymi pierścieniami. Dzięki temu, po demontażu instalacji związanych z pracą tarcz, można przystąpić do prac wykończeniowych a także montażu torowiska oraz sieci i urządzeń umożliwiających eksploatację linii.

Tarcze TBM, które drążą tunele II linii metra obudowują je jednocześnie szczelnymi betonowymi pierścieniami. Dzięki temu, po demontażu instalacji związanych z pracą tarcz, można przystąpić do prac wykończeniowych a także montażu torowiska oraz sieci i urządzeń umożliwiających eksploatację linii.

W warszawskim metrze mamy nawierzchnię torową bezpodsypkową, bezpodkładową. W tej chwili prace związane z montażem torowiska są prowadzone w tunelu lewym i prawym szlaku D18 (łączy stacje C17 Targówek i C18 Trocka) oraz na stacji C17 Targówek. Na pozostałych odcinkach trwają prace przygotowawcze – poinformowała Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Montaż tego typu nawierzchni wykonuje się metodą "od góry do dołu" i jest podzielony na następujące etapy:

· czyszczenie betonu podłoża;

· ułożenie mat wibroizolacyjnych;

· ułożenie zbrojenia;

· nasunięcie toków szynowych uzbrojonych w podpory blokowe w otulinie i belki podpór tymczasowych;

· osadzenie toków szynowych na podporach tymczasowych i regulacja geodezyjna toru;

· stabilizacja ustawionego toru;

· betonowanie płyty torowej;

· usunięcie bramek (podpór tymczasowych);

· ostateczna regulacja toru;

· spawanie termitowe szyn.

W celu zmniejszenia odczuwalności drgań wynikających z eksploatacji metra oraz dla ochrony budynków i znajdujących się w nich ludzi, zastosowano dwustopniową wibroizolację. Pod płytą torową układana jest mata wibroizolacyjna, zaś szyny mocowane są do bloczków o odpowiednich parametrach tłumienia.

Pozwala to na znaczne ograniczenie lub likwidację oddziaływania drgań.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
budowa
Warszawa
torowisko
Metro Warszawskie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.