TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rowerzyści wybierają dobrze zabezpieczone drogi
MIASTO2077.PL - Opublikowano: 29.05.2019 21:00:33
Zdj. SDOT Photos

Niedawno pisaliśmy o prowadzonych w Australii badaniach, które miały przekonywać, że trasy rowerowe malowane farbą na ulicy są niewystarczające. Aby rowerzyści mogli czuć się naprawdę bezpieczni, potrzeba fizycznego odgrodzenia od jadących aut. Jak sprawdza się to w praktyce i działa na ożywienie ruchu rowerowego, widać za oceanem.

Niedawno pisaliśmy o prowadzonych w Australii badaniach, które miały przekonywać, że trasy rowerowe malowane farbą na ulicy są niewystarczające. Aby rowerzyści mogli czuć się naprawdę bezpieczni, potrzeba fizycznego odgrodzenia od jadących aut. Jak sprawdza się to w praktyce i działa na ożywienie ruchu rowerowego, widać za oceanem.

StreetsBlog USA w połowie kwietnia doniósł o wynikach pomiaru ruchu na Drugiej Alei w Seattle. Do 2014 roku funkcjonowała tu trasa rowerowa oddzielona od jezdni tylko wymalowanymi pasami. Wówczas zapadła decyzja o wyraźnym oddzieleniu jej od ulicy wąskim chodnikiem, dodano też pas ruchu w przeciwnym kierunku kosztem miejsc parkingowych – poniżej zdjęcia "przed" i "po" zmianie.

Prace zaczęły się w 2015 roku jako rodzaj pilotażu, a na całej długości trasy zakończyły w 2018 roku. Inwestycja kosztowała sporo, bo 12 mln dolarów, ale efekt był imponujący. W grudniu odnotowano tu 83 tys. przejazdów, co oznacza czterokrotny wzrost względem roku 2014.

Nie jest to zresztą odosobniony przypadek wzrostu popularności dobrze zabezpieczonych tras. StreetsBlog USA przywołuje także przykład Toronto, gdzie przebudowa Sherborne Street przyniosła trzykrotny wzrost liczby rowerzystów.

/Fot: SDOT Photos//

Źródło

Tekst udostępniony w oparciu o licencjęCreative Commons.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
USA
Seattle
bezpieczeństwo
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.