TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rowery miejskie także dla małych miejscowości
MIASTO2077.PL - Opublikowano: 08.05.2019 19:25:57
Rowery miejskie także dla małych miejscowości

Nie jest wcale powiedziane, że współdzielone rowery zarezerwowane są wyłącznie dla dużych miast. Za oceanem lepiej rozwiniętą siecią niżnowojorska chwali się dziś niewielkie Pocahontasw stanie Iowa, które liczy zaledwie 1,7 tys. dusz. Wszystko za sprawą startupu Koloni.

Nie jest wcale powiedziane, że współdzielone rowery zarezerwowane są wyłącznie dla dużych miast. Za oceanem lepiej rozwiniętą siecią niżnowojorska chwali się dziś niewielkie Pocahontasw stanie Iowa, które liczy zaledwie 1,7 tys. dusz. Wszystko za sprawą startupu Koloni.

Zorganizowanie miejskich rowerów w niewielkim miasteczku niesie za sobą, rzecz jasna, ryzyko małego obłożenia. Dlatego Koloni zaproponowało miastu bardzo prostą usługę. Zamiast rozliczać się z liczby przejazdów, po prostu tworzy sieć i daje ją do dyspozycji mieszkańcom, a ratusz płaci ryczałtowo za każdy rower, który udostępniony jest w ramach systemu.

Miesięczny koszt jest niewielki – 35 dolarów za rower. I nie trzeba się martwić o stacje do parkowania, bopojazdy Koloni są wyposażone w GPS i blokadę, którą odpina się za pośrednictwemaplikacji. Działa to trochę jak znane z polskich miast hulajnogi elektryczne, które Koloni także oferuje w ramach systemu.

Propozycjajest dość elastyczna. Firma zaczęła od Pocahontas, skąd się wywodzi. Ratusz zdecydował się "wynająć" system, bo był przekonany, że będzie tociekawa oferta dla młodych ludzi, których pragnie skłonić do pozostania w mieście. To nie tylko kwestia mobilności, ale pewnego standardu życia, który oferują duże miasta. Proste i efektywne, a przy tym nie zrujnuje miejskiego budżetu.

Pomysłów na zrobienie takich małych systemów jest więcej. WLamoni, także położonym w Iowa miasteczku uniwersyteckim, Koloni dostarczyło rowery, dlatego że władze campusu uznały to za dobry sposób, byskłonić studentów do porzucenia samochodów na rzecz rowerów. To z kolei ma spowodować, że młodzi, przyjezdni ludzie lepiej zintegrują się z miasteczkiem, częściej będą korzystać z lokalnych atrakcji, kawiarni czy sklepów.

Nakręcą lokalny biznes i niewielka inwestycja się zwróci. Gdzieś pośrodku znajduje sięRock Valley, gdzie jest camping i miejskie rowery mają uatrakcyjnić ofertę turystyczną, a jednocześnie spowodować, że wczasowicze częściej będą zaglądać do sklepików i knajpek nie położonych w bezpośrednim sąsiedztwie campingu.

Czytaj więcej na FastCompany

Źródło

Tekst udostępniony w oparciu o licencję Creative Commons



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
USA
rower miejski
Koloni
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.