TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przyszłość należy do rowerów elektrycznych
PAP, INFOBIKE.PL - Opublikowano: 02.01.2020 17:00:53
Zdj. InfoBike.pl - Paweł Błach

Nie samochody, a rowery będą w nadchodzącej dekadzie 2020-2019 najlepiej sprzedającymi się pojazdami elektrycznymi – przewiduje serwis The Verge. Według dorocznego raportu Deloitte tylko między 2020 i 2023 rokiem na świecie sprzedanych zostanie 130 mln e-rowerów.

Nie samochody, a rowery będą w nadchodzącej dekadzie 2020-2019 najlepiej sprzedającymi się pojazdami elektrycznymi – przewiduje serwis The Verge. Według dorocznego raportu Deloitte tylko między 2020 i 2023 rokiem na świecie sprzedanych zostanie 130 mln e-rowerów.

Wzrost sprzedaży

Jak zauważył Verge, przez wiele lat elektryczne rowery były raczej niszowym rozwiązaniem. W latach 2006-2012 stanowiły one mniej niż 1 proc. całkowitej rocznej sprzedaży rowerów. W 2013 r. w Europie sprzedano 1,8 mln e-rowerów, podczas gdy w USA zaledwie 185 tys. Jednak ulepszenia w technologii baterii litowo-jonowych (w tym ceny i ich mocy) wpłynęły na rynek i spowodowały, że mieszkańcy dużych miast zaczęli przesiadać się z samochodów z napędem spalinowym na zeroemisyjne jednoślady.

Według analityków z Deloitte w nadchodzącej dekadzie trend ten będzie się nasilać. W ciągu następnych trzech lat na świecie ma zostać sprzedanych 130 mln nowych rowerów elektrycznych, a "liczba e-rowerów na drogach z łatwością przekroczy liczbę innych elektrycznych pojazdów do końca 2020 roku".

40 mln rowerów rocznie

Verge zaznacza, że biorąc pod uwagę amerykańskie podejście do samochodów (im większy, tym lepszy) i użyteczność jednośladu w niesprzyjających warunkach pogodowych (jak deszcz, wiatr lub śnieg) można by się spodziewać, że elektryczne rowery pozostaną raczej transportem rekreacyjnym. Jednak z prognoz Deloitte wynika, że w najbliższych latach na rynek trafiać będzie średnio 40 mln rowerów elektrycznych rocznie. Tymczasem pod koniec 2018 r. wyprodukowanych było 5,1 mln samochodów z napędem elektrycznym, a według prognoz Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA, ang. ) do 2025 r. sprzedanych zostanie 12 mln.

Powyższe liczby wskazują, że sposób, w jaki ludzie się przemieszczają, drastycznie zmieni się w nadchodzących latach. Deloitte przewiduje, że w latach 2019-2022 odsetek osób jeżdżących do pracy rowerem wzrośnie o jeden punkt procentowy. Dziesiątki miliardów przejazdów z wykorzystaniem roweru rocznie oznacza mniej samochodów na drogach i mniej zanieczyszczeń w powietrzu – wskazał Verge.

Większa sprzedaż w Europie

Jak zaznacza serwis, sprzedaż samochodów z napędem elektrycznym w USA rośnie wolniej niż w Europie, gdzie unijne przepisy wspierają politykę zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. W tym samym czasie administracja prezydenta USA Donalda Trumpa próbuje cofnąć przepisy jego poprzednika, Baracka Obamy, mające na celu poprawę efektywności paliwowej.

Według firmy badawczej NPD Group sprzedaż e-rowerów wzrosła w USA o 91 proc. w latach 2016-2017, a następnie o 72 proc. w latach 2017-2018. Łącznie od 2014 r. sprzedaż rowerów elektrycznych w USA wzrosła ponad ośmiokrotnie.(PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
USA
Europa
rower elektryczny
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.