TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przewozy Regionalne zrezygnowały z 7 mln zł!!!
WOŚP - Opublikowano: 31.05.2019 16:24:31 7 komentarzy
Przewozy Regionalne zrezygnowały z 7 mln zł!!!

Jak co roku od 25 lat, w drugiej połowie kwietnia zwróciliśmy się do spółki Przewozy Regionalne z pytaniem o dodatkowe pociągi na 25. Pol'and'Rock Festival w Kostrzynie nad Odrą – poinformowali organizatorzy.

Jak co roku od 25 lat, w drugiej połowie kwietnia zwróciliśmy się do spółki Przewozy Regionalne z pytaniem o dodatkowe pociągi na 25. Pol'and'Rock Festival w Kostrzynie nad Odrą – poinformowali organizatorzy.

Dziś, po ponad miesiącu oczekiwania, otrzymali odpowiedź. Czytamy w niej: Spółka Przewozy Regionalne w ostatnich latach, ograniczając koszty, dostosowała ilostan eksploatowanego taboru do liczby niezbędnej do obsługi oferty zamawianej przez Marszałków Województw. Niemniej jednak ze swojej strony deklarujemy wzmocnienie naszej oferty przewozowej w relacjach Kostrzyn – Szczecin, Wrocław, Poznań, Zielona Góra i Gorzów Wielkopolski.

Dalej organizatorzy festiwalu podają, że w tym roku, po raz pierwszy od 25 lat, nie będzie dodatkowych pociągów na jeden z największych festiwali muzycznych w Europie. W zeszłym roku pociągami do Kostrzyna nad Odrą przyjechało blisko 70 tys. osób. Najtańsze bilety w dwie strony kosztowały 50 zł, najdroższe – 160 zł. Przyjmując średnią 100 złotych za bilet – w efekcie takiej decyzji przychód spółki Przewozy Regionalne uszczupli się w tym roku o około 7 mln złotych.

Decyzja krajowego przewoźnika jest dla nas kompletnie niezrozumiała – mówi Jerzy Owsiak, Prezes zarządu WOŚP . Spółka odmówiła wykonania usługi, co w naszym przekonaniu jest rażącym złamaniem prawa młodych Polaków do bezpiecznego przyjazdu i wyjazdu pociągami na tak duże i ważne dla wielu z nich wydarzenie. To także jest jeden z kluczowych elementów budowania bezpieczeństwa Festiwalu. Przez tyle lat nasza współpraca była doskonała i nagle w tym roku przychodzi zmiana decyzji. Tłumaczenie jest wg mnie nieakceptowalne i niezgodne z prawdą. Niemniej – zaapelowaliśmy dziś do uczestników Festiwalu i ogłosiliśmy wielkie pospolite ruszenie – pomagajmy sobie, dowieźmy siebie wzajemnie na festiwal samochodami, autobusami, zorganizujmy się we wszelkie grupowe przyjazdy. Przed nami fantastyczny, jubileuszowy Pol'and'Rock Festiwal, który zaczyna się 1 sierpnia w Kostrzynie nad Odrą! – dodaje Owsiak.

Jak dojechać na tegoroczny Pol'and'Rock Festival?

Na pewno SAMOCHODEM – w mieście jak co roku przygotowana będzie sieć specjalnych parkingów. Razem z Miastem Kostrzyn przygotujemy się na każdą ilość aut.

Możecie korzystać ze wspólnych dojazdów autami wykorzystując serwis BLABLACAR (http://blbl.cr/dodaj_przejazd_na_PolandRock2019).

Możecie także umawiać się na wspólną podróż korzystając z BANKU PODRÓŻY na stronach polandrockfestival.pl (rusza w przyszłym tygodniu).

Organizatorzy liczą także na wszelkie przejazdy zorganizowane, dodatkowo wynajęte autokary (będzie dla nich specjalny parking) i na każdego przedsiębiorcę, który zechce pomóc uczestnikom Festiwalu.

Wszelkie informacje o możliwościach dojazdu pojawiać się będą na bieżąco na stronie: www.jakprzyjechac.polandrockfestival.pl



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
  • Piotr Rytlewski – 31.05.2019

    Spółki marszałkowskie mogą jechać

  • Łukasz Bieniasz – 31.05.2019

    Uznam peknie na pół;)

  • Michał Paweł Łukasz – 31.05.2019

    To pr powinny płacić ludziom! xD

  • Peter Kaminski – 31.05.2019

    Yhm PiS i wszystko jasne.

  • Pio Tr – 31.05.2019

    Mało fachowo podchodzicie do tematu. Od wspomnianym 7m odliczcie: - koszty zatrudnienia pracownikow - koszty korzystania z torow, trakcji i dworców - koszty doprowadzenia składów do stanu (chociażby firma sprzątająca) I wychodzi bardzo minimalny zysk, po drugie przewoźnik skupia się na połączeniach zamawianych w województwach i dlatego okroił tabor. Uorzedzając komentarze: - taboru z krzaków wziąc nie można bo go nikt nie dopuści - tak, w PolRegio, myje sie składy :)

  • Dominik Przepotężny – 31.05.2019

    !!!!!!!

  • Marian Gosik – 31.05.2019

    Jednak PRy to patologia.... 😑 Inaczej tej firmy już się nie da nazwać. Pociągów coraz mniej, swój własny dobytek likwidują fizycznie na potęgę

  • Grzegorz Gender – 31.05.2019

    ale przecież są inni przewoźnicy

  • Kamila Kulik – 31.05.2019

    Ale będzie paraliż, ja prdl.

  • Przemysław Cichocki – 31.05.2019

    No i prawidłowo , po takich przewozach na koncerty te pociągi nadają się tylko na złom , więc to znacznie większe straty...

  • PetKo – 31.05.2019

    PKP PR jest pod kontrolą PiS, a jak wiadomo oni nienawidzą Owsiaka i wszystkiego xo z nim związane, więc starają się mu utrudnić życie jak mogą.

  • advisor – 31.05.2019

    Redakcja w demagogii i kłamstwie pobiła dziś rekord świata. PRy nie mają taboru, utrzymują tylko tyle, by być w stanie realizować połączenia kontraktowe bo na więcej ich nie stać i ten stan jest znany od dawna. Więc chyba nic dziwnego, że nikt z kapelusza nie wyciągnie tyle pociągów, by zrobić specjalne połączenia i nie, reanimacja rozpadających się kibli stojących w krzakach to nie jest opcja (chyba, ze chcemy ryzykować zrobienie mielonki z imprezowiczów przy dowolnym wypadku zakładając, że 40-letni kibel będzie w stanie dojechać). No ale trzeba dorobić spisek, że zły PiS cały rok czyhał, by dowalić Owsiakowi i nie remontował taboru. Poziom Pudelka, a nie portalu rzekomo branżowego.

  • Janina Helena Piorunska – 01.06.2019

    ŻEBYŚCIE WIDZIELI TE POCIĄGI W ŚRODKU JAKI SYF, ZDEWASTOWANE, ZMALOWANE ŁĄCZNIE Z SUFITEM. KOGO SIĘ WOZI MŁODZIEŻ CZY CHOŁOTE? NIE WIDZIAŁAM JESZCZE ODKĄD PRACUJE, ŻEBY CHOĆ JEDEN SKŁAD POCIĄGU BYŁ CZYSTY NIE POPSUTY PRZEZ TĄ "MŁODZIEŻ"

  • Janina Helena Piorunska – 01.06.2019

    Koleje małopolskie niech jadą

  • Alibaba – 01.06.2019

    Wszechwiedzący adwisorze. Skoro już po raz kolejny uzewnętrzniłeś się i jest ci lżej to teraz powiedz nam czym PR będą obsługiwać te wszystkie superregio? Bo tabiru przecież nie mają? A lista dłuuuuga.

  • Piotr Bochenko – 01.06.2019

    I bardzo dobrze. Ale patrzę, że koledzy z Transinfo bardzo negatywnie nastawieni są do PR. Żadnego pozytywnego artykułu.

  • Marzanna Borówka – 01.06.2019

    2018:"Jak to starym kiblem na łutstok, tak drogo za stary kibel, kible na złom!!!11" 2019: "Jak to nie będzie kibelków na łutstok, hurr-durr?" xD Nawet mi was nie żal.

  • advisor – 02.06.2019

    @Alibaba cięcia siatki (np. zlikwidowanie przewozów przez most w Nowym Sączu po zakończeniu przebudowy) plus leasing (Feniksy?), innej opcji nie ma. Poza tym superregio stoją pod znakiem zapytania, na część połączeń komercyjnych zgody nie ma plus właśnie problemy taborowe.

  • Alibaba – 02.06.2019

    Oj nie da się tak. Most w Nowym Sączu to jest jeden skład. Feniksy już w większości są rozdysponowane, głównie w Wielkopolsce, bez nich PR nie będą w stanie zrealizować umowy z tym województwem. Na większość komercyjnych połączeń zgoda UTK już jest, tylko przewozy nie są wykonywane. A może wiesz co aktualnie dzieje się z EN57, które jeszcze nie tak dawno jeździły w Kolejach Śląskich? Czy one nie mogłyby pojechać jako musicRegio?

  • DarekP – 03.06.2019

    O tym, że taboru brakuje wiadomo nie od dziś. Jeżeli podjęli tę decyzję wcześniej, a musieli ją podjąć, to wizerunkowo jest to wtopa Polregio. Wystarczyło napisać do portali branżowych podziękowanie za długoletnią współpracę z Owsiakiem i życzyć powodzenia . Wtedy nikt by żalu nie miał, a wątek PiS zawsze będzie się w takich sytuacjach pojawiał, szczególnie, że to nie pierwsza instytucja kontrolowana przez państwo, która ze współpracy się po wielu latach wycofała.

  • advisor – 03.06.2019

    @Alibaba feniksy z tego, co wiem, na pewno nie są wszystkie wynajęte (a co do wielkopolskiego to jest majstersztyk, jak zrobili umowę z PRami, muszą im dawać nowy lub zmodernizowany tabor, przez co PRy mają nóż na gardle i praktycznie wszystkie nówki idą tam). Zgoda to jedno, ale PRy muszą wystawić tabor spełniający standardy m.in. względem osób niepełnosprawnych (a nieśmiertelne kible to tak niezbyt to spełniają). Do krajobrazu zniszczeń dzisiaj przyszła wiadomość, że PRy kompletnie się posypały w lubuskim, awarie wyeliminowały znaczną część taboru, a transport zastępczy albo jest żałosny, albo nie istnieje. Aktualnie jest łatanie na szybko siatki i naprawy doraźne. Także na PRy bym absolutnie nie liczył. Jeśli już bardzo mamy rozważać transport kolejowy na festiwal to mogłyby go hipotetycznie zapewnić Koleje Mazowieckie lub Arriva, PIC mógłby podstawić 1-2 składy, ale to max (sami wynajmują kilkadziesiąt wagonów od CD, bo moderny z PESY i nówki z FPS jeszcze się tworzą, od przyszłego roku już powinno być stabilnie).

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.