TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przewozy Regionalne w liczbie staroci zdecydowanie biją pozostałych przewoźników
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.01.2020 12:15:07 2 komentarze
Przewozy Regionalne w liczbie staroci zdecydowanie biją pozostałych przewoźników

Ponad 40% pojazdów Przewozów Regionalnych ma ponad 40 lat! – wynika z danych publikowanych przez UTK.

Ponad 40% pojazdów Przewozów Regionalnych ma ponad 40 lat! – wynika z danych publikowanych przez UTK.

Drugie w zestawieniu Koleje Śląskie mają takiego taboru nieco ponad 20%. Ale to nie wszystko. Gdy dodamy do tego pojazdy w wieku od 30 do 40 lat to Przewozy Regionalne mogą "pochwalić" się ponad 60% udziałem!

Przewoźnik na tle konkurencji wypada bardzo słabo, co zapewne i tak większego wrażenia na osobach zarządzających spółką pewnie nie robi. Nic zatem dziwnego, że spośród tych zasobów ciężko wygrzebać cztery klimatyzowane składy, żeby spełnić "wygórowane" oczekiwania Podkarpackiego Urzędu Marszałkowskiego…

Dla porównania. Koleje Małopolskie, ŁKA, SKM Warszawa, UBB i WKD nie mają żadnego pociągu mającego więcej niż 30 lat. W PKP Intercity, Arrivie i Kolejach Mazowieckich to zaledwie kilka procent.

Patrząc na dane przedstawione przez UTK warto chyba pomyśleć o zmianach w Przewozach Regionalnych. Zasłanianie się restrukturyzacją i innymi problemami, z którymi cały czas przewoźnik się boryka, wypaliło się. Pora działać!

UTK podał, że na koniec 2018 r. przewoźnicy pasażerscy dysponowali 314 lokomotywami elektrycznymi i 109 spalinowymi. Wagonów z miejscami do siedzenia było 2047, kuszetek i sypialnych - 195, elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) – 1247, a spalinowych zespołów trakcyjnych (SZT) – 269. Ponad 80% lokomotyw spalinowych przekroczyło w 2018 r. 40 lat. W przypadku lokomotyw elektrycznych 40 lat i więcej miało tylko niecałe 5%. Jednak już za 5 lat – w 2025 r. wiek ten przekroczy 77% lokomotyw. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku wagonów. W 2018 r. czterdziestoletnie pojazdy stanowiły nieco ponad 1%, za 5 lat udział ten wzrośnie do 37%,  a za 10 lat do ponad 80%. W przypadku elektrycznych zespołów trakcyjnych niemal 30% były to składy czterdziestoletnie i starsze. Za pięć lat ponad połowa przekroczy ten wiek.   


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
tabor
  • Tek – 09.01.2020

    No cóż, jak czytam ten artykuł, który zdaje się krytykować przeciętny wiek taboru w PR, to przestaję rozumieć dlaczego Redakcja tak chętnie i często krytykuje PR za kasatę złomu, który ma więcej niż 40lat???

  • DarekP – 11.01.2020

    Od kilku lat przedstawia świetliste programy zakupu i modernizacji taboru i jaki jest efekt? Taki, jak pokazano powyżej. Dodatkowo protestuje gdy w przetargu wymaga się od niej 4 klimatyzowanych EZT. To zakrawa na schizofrenię, a podobno osoby z taką przypadłością są mają zdolności by innych przekonać, że bardziej wiarygodne. Tę teorię potwierdza Dolny Śląsk, który dał się panu prezesowi przekonać. Zastanawia mnie tylko, jak można ściemniać tyle lat i być nadal wiarygodnym? Ale być może to schorzenie, które wymieniłem powyżej. Co więcej to schorzenie obejmuje coraz więcej podmiotów, których właścicielem jest państwo, bezpośrednio i pośrednio.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.