Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przetarg na tramwaj do Naramowic unieważniony. Będzie powtórka

infotram
28.04.2018 07:50
0 Komentarzy

Przetarg naopracowanie koncepcji budowy trasy tramwajowej do Naramowic – etap II zostałunieważniony. W piątek biuro prasowe Urzędu Miasta Poznania poinformowało, żepostępowanie będzie musiało zostać ogłoszone ponownie.

Poznański magistrat zaznaczył w piątek, że mimo koniecznościponownego ogłoszenia przetargu na II etap budowy, realizacja I etapu nie jestzagrożona; prace mają się rozpocząć w sierpniu tego roku.

„W związku z faktem, że jedyna oferta złożona w przetargu naopracowanie wielobranżowej koncepcji oraz programu funkcjonalno-użytkowego dlabudowy trasy tramwajowej do Naramowic (etap II: od pętli Wilczak przez ul.Szelągowską do skrzyżowania Estkowskiego/Małe Garbary) przekracza kwotęszacowaną na realizację tego zadania, Miasto Poznań podjęło decyzję ounieważnieniu postępowania. Niezwłocznie zostaną podjęte działania w celuogłoszenia nowego przetargu” – podało biuro prasowe Urzędu Miasta.

W przetargu przeprowadzonym przez Poznańskie InwestycjeMiejskie Sp. z o.o. na „Opracowanie wielobranżowej koncepcji oraz ProgramuFunkcjonalno-Użytkowego dla zadania pn. Budowa trasy tramwajowej do Naramowic(etap II) od pętli Wilczak przez ul. Szelągowską do skrzyżowania ul.Estkowskiego/Małe Garbary w Poznaniu” wpłynęła zaledwie jedna oferta.

Jak podało biuro poznańskiego magistratu, ofertę złożyłoBiuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o. „Cena zaoferowana przezwykonawcę – 2 213 385 zł – prawie trzykrotnie przekracza kwotę oszacowaną narealizację inwestycji przez spółkę PIM na 800 tys. zł. Decyzją władz MiastaPoznania postępowanie zostało unieważnione” – poinformowano w komunikacie.

Zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski podkreślił, że”mając na uwadze kluczowe znaczenie budowy trasy tramwajowej na Naramowice dlaukładu transportowego Poznania, niezwłocznie zostaną podjęte działania w celuogłoszenia nowego postępowania dla II etapu trasy tramwajowej od Wilczaka docentrum miasta, który będzie przedłużeniem obecnie realizowanego I etapu”.

W pierwszym etapie trasa o długości 3,27 km będzie prowadzićod pętli tramwajowej Wilczak wzdłuż ul. Naramowickiej i planowanej ul. NowejNaramowickiej do przystanku czołowego w sąsiedztwie ul. Błażeja. W ramachinwestycji przewidywany jest także remont odcinka ul. Naramowickiej od ul.Serbskiej do ul. Lechickiej oraz budowa ul. Nowej Naramowickiej od ul.Łużyckiej do ul. Nowej Stoińskiego. Łącznie powstanie 7,5 km nowych dróg.

Poza budową torowiska tramwajowego i ul. Nowej Naramowickiejplanowana jest także budowa wiaduktu nad ul. Lechicką, sieci trakcyjnej, nowychprzystanków, parkingów rowerowych oraz instalacja monitoringu. Kosztprzedsięwzięcia przekracza 264 mln zł, z czego prawie 110 mln zł pochodzi zotrzymanego pod koniec grudnia dofinansowania z Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko 2014-2020. Na tegoroczne prace w ramach tejinwestycji przeznaczono w budżecie miasta 19 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w2022 r.

Drugi etap inwestycji ma objąć budowę trasy tramwajowej odpętli Wilczak do skrzyżowania ulic Małe Garbary i Estkowskiego. Przebieg trasyzaplanowano w ciągu ul. Szelągowskiej oraz ul. Garbary. W powiązaniu z budowątrasy tramwajowej planowana jest również modernizacja ul. Szelągowskiej,przebudowa skrzyżowania ul. Szelągowskiej z ul. Armii Poznań oraz ulicprzyległych wraz z przebudową wiaduktu kolejowego stacji Poznań Garbary.

Komentarze