Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Prototypowy wagon metra Cetrovo został zaprezentowany przez CRRC w Berlinie.

infotram
18.09.2018 20:11
0 Komentarzy

Prototypowy wagonmetra Cetrovo został zaprezentowany przez CRRC w Berlinie.

Producent podkreśla, że to przyszłość transportu miejskiego.Takie pociągi mają obsługiwać nowe linie, które będą otwarte w nadchodzącychlatach. Według szacunków Chińczyków do 2020 roku ma zostać oddanych do użytkuokoło 8 900 km nowych tras.

Platforma tych pojazdów powstała w wyniku trzyletniegowspólnego projektu badawczego z niemiecką grupą kierowaną przez prof. WerneraHufenbacha z Politechniki w Dreźnie. Włókno węglowe zostało zastosowane welementach takich jak ramy wózka, przyczyniając się do 13% redukcji całkowitejmasy pociągu. Poziomy hałasu są zmniejszone o 3 dB, przy czym pociąg powinienbyć bardziej hałaśliwy dopiero przy prędkości 140 km/h, osiągając poziomkursujących dziś z prędkością 80 km/h wagonów.

Zastosowany przy budowie pojazdu krzem ma poprawić jegoefektywność energetyczną o 15%. CRRC zbudował do tej pory trzy takie pojazdy, wtym jeden do badań i testów zderzeniowych. Drugi ma przejść testy na torze testowym,a trzeci ma być testowany na chińskiej linii metra, potencjalnie w Guangzhou.

Zestawy pociągów Cetrovo zostały zaprojektowane jakojednostki modułowe z myślą o możliwości zestawiania pociągów w składzie oddwóch do dwunastu wagonów. Człony środkowe można dodawać i usuwać, w zależnościod potrzeb, w ciągu nawet kilku minut.

CRRC przewiduje, że pierwsze seryjne pociągi mogą zostaćuruchamiane w ramach usług komercyjnych w ciągu trzech lat.


Komentarze