Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Projekt linii do Górki Narodowej gotowy

infotram
17.05.2018 13:56
0 Komentarzy

Właśnie zakończyłysię prace związane z opracowaniem projektu budowlanego linii tramwajowej KSTetap III (os. Krowodrza Górka – Górka Narodowa) wraz z budową dwupoziomowegoskrzyżowania w ciągu ulicy Opolskiej.

Wykonawca rozpoczął działania związane z uzyskaniemzezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRiD). Rozpoczęcie praczwiązanych z budową tego zadania planowane jest w czwartym kwartale 2018 r.

To jedna z najważniejszych miejskich inwestycji. Połączy onapółnocną część Krakowa z centrum. W jej ramach zostanie wybudowane torowisko odługości około 5,5 km oraz 5 km jezdnia. Projekt zakłada oprócz budowy liniitramwajowej także rozbudowy ulic: H. Pachońskiego, Siewnej, Bociana. Dodatkowow ramach robót wybudowany zostanie nowy odcinek drogi na osiedlu Górka Narodowa– od projektowanego skrzyżowania z ul. Banacha do al. 29 Listopada.

W ramach prac ujęta została również budowa nowych obiektówinżynierskich: tunelu w ciągu ul. Opolskiej, estakady nad potokiem Sudoł,kładki dla pieszych na wysokości ul. Szopkarzy i W. Danka, mostów na rzeceBiałucha i na potoku Bibiczanka, wiaduktu pod linią kolejową z przeznaczeniemdla tramwajów, rowerzystów i pieszych. W ramach inwestycji powstaną aż 3parkingi typu park&ride, przy pętli na Górce Narodowej (300 miejsc) i dwamniejsze na około 100 samochodów (jeden na wysokości pętli Krowodrza Górka, drugiw rejonie ul. Szopkarzy przy ul. H. Pachońskiego).

Zakończenie prac planowane jest na czwarty kwartał 2020 r.Inwestycja jest finansowana z budżetu miasta oraz środków unijnych w ramachProgramu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, działanie 6.1Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach, całkowity koszt to około380 mln zł.

Obecnie opracowany został projekt budowlany dla tejinwestycji. Został on przygotowany za zlecenie wykonawcy (Konsorcjum firm,lider – Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., partner -Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o.o.)przez biura projektowe: AUTOSTRADA II z Katowic (lider), MP-MOSTY Sp. z o.o. zKrakowa, ARCADIS Sp. z o.o. z Warszawy). Nad projektem czuwał 72 osobowyzespół. Największym wyzwaniem było dopasowanie projektowanego układu drogowegoi tramwajowego do istniejącego zagospodarowania terenu.

Przed rozpoczęciem prac odbyła się wizja w terenie,następnie została wybrana koncepcja oraz pozyskana decyzja o środowiskowychuwarunkowaniach, potem rozpoczęły się prace nad projektem budowlanym. Obecniewykonawca rozpoczął działania związane z uzyskaniem decyzji ZRiD – powiedziałŁukasz Musioł z Biura Projektowego AUTOSTRADA II.

Wykonawca odpowiedzialny jest za wykonanie projektuinwestycji, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, budowę liniitramwajowej KST etap III, budowę 2-poziomego skrzyżowania w ciągu ul. Opolskiejoraz towarzyszącą infrastrukturę drogową.

Prace projektowe uwzględniły prośby mieszkańców, np. naskrzyżowaniu ulic Białoprądnickiej i Pachońskiego mieszkańcy zwrócili uwagę,aby przy projektowaniu maksymalnie odsunąć się od istniejącej zabudowy, takierozwiązanie zastosowano. Zmodyfikowany został także zjazd na ul Bociana. Przyokazji prac zostanie on poszerzony, aby pojazdy ciężarowe mogły się po nimporuszać – dodał Łukasz Musioł z Biura Projektowego AUTOSTRADA II.

Budowa KST etap III jest kluczową inwestycją dla mieszkańcówtej części miasta. Została zaprojektowana z uwzględnieniem rosnących potrzebtransportowych Krakowa. Projekt jest tak przystosowany, aby można byłorealizować 520 kursów na dobę – powiedział Andrzej Mikołajewski, DyrektorNaczelny Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

{https://www.youtube.com/watch?v=OLguBSl6slw}


Komentarze