TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Problemy z kursowaniem tramwajów w Olsztynie. Mróz
InfoTram.pl - Opublikowano: 08.01.2018 09:17:47 20 komentarzy
Problemy z kursowaniem tramwajów w Olsztynie. Mróz

Przywracamy ruch tramwajowy – informuje MPK Olsztyn. I wyjaśnia, że w nocy był lekki mróz, który - w połączeniu z dużą wilgotnością powietrza - spowodował osadzenie się grubej warstwy szadzi na przewodach elektrycznych.

Przywracamy ruch tramwajowy – informuje MPK Olsztyn. I wyjaśnia, że w nocy był lekki mróz, który - w połączeniu z dużą wilgotnością powietrza - spowodował osadzenie się grubej warstwy szadzi na przewodach elektrycznych.

Służby techniczne kończą czyszczenie. Niebawem wszystkie linie będą działały bez problemów – dodaje MPK.

Przewoźnik uruchomił zastępczą komunikację autobusową, ale jak podają olsztyńskie media, za późno. Co więcej autobusy nie były w stanie przewieźć wszystkich pasażerów. To pokazuje, jak ważną rolę w tamtejszym systemie transportowym pełnią tramwaje.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Olsztyn
Olsztyn
trakcja
  • an – 08.01.2018

    Trzeba zafundować przecieraki sieci!

  • mm – 08.01.2018

    Dokładnie, może odkupić jakiś najtańszy szrot z innej sieci z przeznaczeniem na przecierkę?

  • BYDGOSZCZ – 08.01.2018

    Może Olsztyn w porozumieniu z Bydgoszczą weźmie swoją eNkę z 1965 roku(wystarczy wymienić wózek z 1000mm na 1435mm), a coś sprezentuje!?

  • Obserwator 2 – 08.01.2018

    Trzeba korzystać z doswiadczen innych i kupic urządzenie do zapobiegania i odladzania sieci trakcyjnej jakie ma np. MPK w Krakowie

  • MG – 08.01.2018

    Zwykłą 105 wystarczy. Słownie jeden wagon - sporo tego jest do kupienia w cenie złomu.

  • xyz – 08.01.2018

    Tylko Olsztyn musi kupić dwa wagony 105Na. Spiąć je tyłami i niech sobie jeździ jako techniczny. Węższy może być bo i tak pasażerów nie będzie zabierał.

  • tp – 08.01.2018

    @xyz Czemu miałby być węższy niż zwykła 105? Akurat Olsztyn ma skrajnię pozwalającą na najszersze tramwaje w Polsce.

  • Henry – 08.01.2018

    hahha taka metropolia i mróz ją dobija.... W Gdańsku kursują po sieci w nocy 3 N8C i mają wyznaczone wszelakie różne trasy i dosłownie przecierają całą sieć w godzinach 23:30 - 4:30. Każdy wagon odwiedza wszystkie zakamarki na gdańskiej sieci, łącznie z nieużywanymi łącznicami (wariackie łuki czyli Opera-Kliniczna, Stogi-Siedlce, Hucisko-PKS i pętle objeżdżane dookoła łącznie z nieużywaną Kliniczną.

  • Combino – 08.01.2018

    ^^ Bo widać,kto ma tramwaje cały czas pod ponad wieku,a kto się musiich uczyć od zera; szkoda,że Elbląg pokasowal wszystkie wiekowe dwukierunkowe odkupione onegdaj z Mainz,bo Olsztyn miałby co odkupić ;)

  • ansa – 08.01.2018

    Pozostaje w Olsztynie uruchomić nocną linię tramwajową. Dzięki temu sieć napowietrzna zimą nie będzie oszroniona.

  • D – 08.01.2018

    W taką pogodę uruchamia się przecieraki. Pewnie w Olsztynie nie wiedzą co to takiego. Nie trzeba technicznej N, może nawet być wóz liniowy.

  • zibi – 09.01.2018

    Jaja i obciach do kwadratu. Pewnie solaris słońca pożałował,tak to jest jak kupuje się szrot.

  • advisor – 09.01.2018

    Może skończymy już to radosne wyzłośliwianie się?Jak nie lubię się z Combino, tak tutaj się z nim zgadzam - Olsztyn wciąż uczy się obsługi linii tramwajowych i ma co nadrabiać w porównaniu do innych miast. Swoją drogą Olsztynowi przydałby się tramwaj techniczny, coś podobnego do tych, które zamówiły TW.

  • Henry – 09.01.2018

    Taki wagon można kupić używany, albo z używanego go zrobić. Ale po co! Lepiej okraść cały region bo olsztyńiowy akurat to jest teraz niezbędne!

  • D – 09.01.2018

    Mogliby sobie ściągnąć N na zabytek. Przy okazji, w nocy mogłaby przecierać sieć.

  • mechanik – 09.01.2018

    Wstyd i amatorszczyzna w onucach

  • tp – 09.01.2018

    Tylko po co Olsztynowi przy małej sieci i jednej zajezdni potrzebny jakikolwiek wagon techniczny do czego miałby służyć. Dziś jeśli już to kupuje się pojazdy dwutrakcyjne. Są bardziej uniwersalne, prostsze w eksploatacji. Tylko w Warszawie i na Śląsku ma jeszcze sens używanie wagonów technicznych. Dawniej gdy przedsiębiorstwo tramwajowe zajmowało się wszystkim od budowy torowisk sieci i pojazdów po ich eksploatację, budowa pojazdów technicznych na bazie starego taboru była rozwiązaniem najtańszym i najwygodniejszym. Dziś takie MPK Olsztyn swoimi siłami pewnie tylko eksploatuje tramwaje, a już do ich sprzątania pewnie zatrudnia firmę zewnętrzną i nie interesuje ich jaki i czy w ogóle mają odkurzacz. Podobnie pewnie jest z torami i trakcją do wszystkiego bierze się specjalistyczne firmy zamiast zatrudniać własnych ludzi i kupować sprzęt do utrzymania szczególnie przy tak małej sieci jaką ma Olsztyn. Większość miast pozbyła się wagonów wieżowych, lorek a nawet pługów i szlifierek. Tylko gdzieniegdzie ostały się holowniki i tak jak w Krakowie przecieraki.

  • tp – 09.01.2018

    Co do lodu na sieci, to tu nie ma mocnych. Nawet taki doświadczony przewoźnik jak praskie DPHM miało kilka lat temu taki problem że po nocy z lodem na sieci tramwaje stanęły w całym mieście.

  • Combino – 10.01.2018

    @tp: a po co takiej malutkiej sieci trolejbusowej jak Landskrona pojazd techniczny? A mają Volkswagena z pałami,służącego właśnie od odladzania sieci. Mała sieć to wcale nie znaczy,że nie powinna mieć wozu technicznego.

  • zibi – 10.01.2018

    System na krzywy ryj i tyle w temacie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.