TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Problemy z kursowaniem tramwajów w Olsztynie. Mróz
InfoTram.pl - Opublikowano: 08.01.2018 09:17:47 20 komentarzy
Problemy z kursowaniem tramwajów w Olsztynie. Mróz

Przywracamy ruch tramwajowy – informuje MPK Olsztyn. I wyjaśnia, że w nocy był lekki mróz, który - w połączeniu z dużą wilgotnością powietrza - spowodował osadzenie się grubej warstwy szadzi na przewodach elektrycznych.

Przywracamy ruch tramwajowy – informuje MPK Olsztyn. I wyjaśnia, że w nocy był lekki mróz, który - w połączeniu z dużą wilgotnością powietrza - spowodował osadzenie się grubej warstwy szadzi na przewodach elektrycznych.

Służby techniczne kończą czyszczenie. Niebawem wszystkie linie będą działały bez problemów – dodaje MPK.

Przewoźnik uruchomił zastępczą komunikację autobusową, ale jak podają olsztyńskie media, za późno. Co więcej autobusy nie były w stanie przewieźć wszystkich pasażerów. To pokazuje, jak ważną rolę w tamtejszym systemie transportowym pełnią tramwaje.



Sprawdź też:
MPK Olsztyn
Olsztyn
trakcja
  • an – 08.01.2018

    Trzeba zafundować przecieraki sieci!

  • mm – 08.01.2018

    Dokładnie, może odkupić jakiś najtańszy szrot z innej sieci z przeznaczeniem na przecierkę?

  • BYDGOSZCZ – 08.01.2018

    Może Olsztyn w porozumieniu z Bydgoszczą weźmie swoją eNkę z 1965 roku(wystarczy wymienić wózek z 1000mm na 1435mm), a coś sprezentuje!?

  • Obserwator 2 – 08.01.2018

    Trzeba korzystać z doswiadczen innych i kupic urządzenie do zapobiegania i odladzania sieci trakcyjnej jakie ma np. MPK w Krakowie

  • MG – 08.01.2018

    Zwykłą 105 wystarczy. Słownie jeden wagon - sporo tego jest do kupienia w cenie złomu.

  • xyz – 08.01.2018

    Tylko Olsztyn musi kupić dwa wagony 105Na. Spiąć je tyłami i niech sobie jeździ jako techniczny. Węższy może być bo i tak pasażerów nie będzie zabierał.

  • tp – 08.01.2018

    @xyz Czemu miałby być węższy niż zwykła 105? Akurat Olsztyn ma skrajnię pozwalającą na najszersze tramwaje w Polsce.

  • Henry – 08.01.2018

    hahha taka metropolia i mróz ją dobija.... W Gdańsku kursują po sieci w nocy 3 N8C i mają wyznaczone wszelakie różne trasy i dosłownie przecierają całą sieć w godzinach 23:30 - 4:30. Każdy wagon odwiedza wszystkie zakamarki na gdańskiej sieci, łącznie z nieużywanymi łącznicami (wariackie łuki czyli Opera-Kliniczna, Stogi-Siedlce, Hucisko-PKS i pętle objeżdżane dookoła łącznie z nieużywaną Kliniczną.

  • Combino – 08.01.2018

    ^^ Bo widać,kto ma tramwaje cały czas pod ponad wieku,a kto się musiich uczyć od zera; szkoda,że Elbląg pokasowal wszystkie wiekowe dwukierunkowe odkupione onegdaj z Mainz,bo Olsztyn miałby co odkupić ;)

  • ansa – 08.01.2018

    Pozostaje w Olsztynie uruchomić nocną linię tramwajową. Dzięki temu sieć napowietrzna zimą nie będzie oszroniona.

  • D – 08.01.2018

    W taką pogodę uruchamia się przecieraki. Pewnie w Olsztynie nie wiedzą co to takiego. Nie trzeba technicznej N, może nawet być wóz liniowy.

  • zibi – 09.01.2018

    Jaja i obciach do kwadratu. Pewnie solaris słońca pożałował,tak to jest jak kupuje się szrot.

  • advisor – 09.01.2018

    Może skończymy już to radosne wyzłośliwianie się?
    Jak nie lubię się z Combino, tak tutaj się z nim zgadzam - Olsztyn wciąż uczy się obsługi linii tramwajowych i ma co nadrabiać w porównaniu do innych miast.
    Swoją drogą Olsztynowi przydałby się tramwaj techniczny, coś podobnego do tych, które zamówiły TW.

  • Henry – 09.01.2018

    Taki wagon można kupić używany, albo z używanego go zrobić. Ale po co! Lepiej okraść cały region bo olsztyńiowy akurat to jest teraz niezbędne!

  • D – 09.01.2018

    Mogliby sobie ściągnąć N na zabytek. Przy okazji, w nocy mogłaby przecierać sieć.

  • mechanik – 09.01.2018

    Wstyd i amatorszczyzna w onucach

  • tp – 09.01.2018

    Tylko po co Olsztynowi przy małej sieci i jednej zajezdni potrzebny jakikolwiek wagon techniczny do czego miałby służyć. Dziś jeśli już to kupuje się pojazdy dwutrakcyjne. Są bardziej uniwersalne, prostsze w eksploatacji. Tylko w Warszawie i na Śląsku ma jeszcze sens używanie wagonów technicznych. Dawniej gdy przedsiębiorstwo tramwajowe zajmowało się wszystkim od budowy torowisk sieci i pojazdów po ich eksploatację, budowa pojazdów technicznych na bazie starego taboru była rozwiązaniem najtańszym i najwygodniejszym. Dziś takie MPK Olsztyn swoimi siłami pewnie tylko eksploatuje tramwaje, a już do ich sprzątania pewnie zatrudnia firmę zewnętrzną i nie interesuje ich jaki i czy w ogóle mają odkurzacz. Podobnie pewnie jest z torami i trakcją do wszystkiego bierze się specjalistyczne firmy zamiast zatrudniać własnych ludzi i kupować sprzęt do utrzymania szczególnie przy tak małej sieci jaką ma Olsztyn. Większość miast pozbyła się wagonów wieżowych, lorek a nawet pługów i szlifierek. Tylko gdzieniegdzie ostały się holowniki i tak jak w Krakowie przecieraki.

  • tp – 09.01.2018

    Co do lodu na sieci, to tu nie ma mocnych. Nawet taki doświadczony przewoźnik jak praskie DPHM miało kilka lat temu taki problem że po nocy z lodem na sieci tramwaje stanęły w całym mieście.

  • Combino – 10.01.2018

    @tp: a po co takiej malutkiej sieci trolejbusowej jak Landskrona pojazd techniczny? A mają Volkswagena z pałami,służącego właśnie od odladzania sieci. Mała sieć to wcale nie znaczy,że nie powinna mieć wozu technicznego.

  • zibi – 10.01.2018

    System na krzywy ryj i tyle w temacie.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.