TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Priorytet Krakowa: dobry stan rozjazdów tramwajowych
InfoTram.pl - Opublikowano: 05.07.2018 14:37:19 1 komentarz
Priorytet Krakowa: dobry stan rozjazdów tramwajowych (foto: ZIKiT)

Przebudowy i modernizacje dłuższych odcinków torowisk to tylko część działań niezbędnych do utrzymania infrastruktury tramwajowej. Niezwykle istotne są punktowe remonty, polegające na wymianie rozjazdów – informuje krakowski Urząd Miasta.

Przebudowy i modernizacje dłuższych odcinków torowisk to tylko część działań niezbędnych do utrzymania infrastruktury tramwajowej. Niezwykle istotne są punktowe remonty, polegające na wymianie rozjazdów – informuje krakowski Urząd Miasta.

Rozjazdy to najważniejsze punkty na tramwajowej mapie miasta. Nawet jeśli cały odcinek torowiska jest w dobrym stanie, wyeksploatowana zwrotnica może wymusić wyłączenie go z użytkowania. Na skrzyżowaniach zużywają się nie tylko same metalowe elementy toru, ale też podbudowa, która w takim miejscu jest szczególnie narażona na drgania. Z tego też wynikają ogłaszane przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu komunikaty o czasowym, najczęściej tylko weekendowym, wyłączeniu z ruchu danego odcinka torowiska. To czas, w którym ekipa remontowa musi zdemontować rozjazd, poprawić podbudowę i zamontować nowe elementy.

W ostatnim czasie, ze względu na większą liczbę kursów tramwajów, proces zużywania się rozjazdów postępuje nieco szybciej. MPK wykonuje od stycznia o ok. 10 procent kursów tramwajowych więcej, co oznacza ok. 30 dodatkowych składów w ruchu. Dlatego też od początku roku zrealizowanych zostało już wiele napraw torowisk. Ekipy remontowe pojawiły się m.in. na rozjeździe u zbiegu ulic Dominikańskiej i św. Gertrudy, niezwykle istotnym dla funkcjonowania komunikacji w centrum miasta. Wyremontowany został też rozjazd przy Filharmonii. Na południu miasta podobną interwencję przeszedł węzeł rozjazdów przy pętli Łagiewniki, a w Nowej Hucie – na rondzie Hipokratesa i przy Kombinacie.

W planie są kolejne punktowe naprawy. Na liście znalazło się m.in. skrzyżowanie ulic Stradomskiej i św. Gertrudy. Rozjazdy na ulicy Karmelickiej przejdą remont wówczas, gdy z powodu przebudowy ciągu ulic Królewskiej, Podchorążych i Bronowickiej zostanie wyłączona z ruchu cała trasa do Bronowic. Nie jest wykluczone, że remont obejmie też rozjazdy na rondzie Piastowskim i przy Poczcie Głównej.

Utrzymanie rozjazdów w dobrym stanie to priorytet z punktu widzenia komunikacji tramwajowej w mieście. Tego rodzaju prace wiążą się ze zmianami w rozkładach, ale są konieczne dla utrzymania infrastruktury. Staramy się je prowadzić w weekendy, by utrudnienia dla pasażerów ograniczyć do minimum – mówi Andrzej Olewicz, zastępca dyrektora ZIKiT ds. infrastruktury.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
torowisko
remont
  • Jerzy Gicala – 05.07.2018

    A gdzie są rozjazdy na skrzyżowaniu Stradomskiej i św Gertrudy ??

  • Kosma Klejnowski – 05.07.2018

    Jak maksymalna prędkość na rozkładach to 10km/h to się nie dziwię 😛

  • Grzegorz Bębenek – 05.07.2018

    Jeszcze żeby szybciej jeździły. W Krakowie najwolniej jeżdżą tramwaje w Polsce

  • Kaszebe – 05.07.2018

    Czasami wcale nie potrzeba rozjazdów. Wczoraj w al.Pokoju wykoleił się Krakowiak HG915 na prostej. Ten wóz lubi mieć odloty i go "podnosi"i wcale nie potrzeba rozjazdów. Na torze został tylko ostatni wózek a wóz nadaje się do kasacji a rozjazdu nie było ,oj nie było ....

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.