TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Prezes FPS: Musimy w sposób przemyślany podchodzić do przetargów
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.01.2020 12:45:17
Prezes FPS: Musimy w sposób przemyślany podchodzić do przetargów

PKP Intercity ogłosiły dwa duże przetargi na modernizację wagonów – na 90 i 125 jednostek. Naturalnym faworytem do ich "zgarnięcia" wydaje się poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych.

PKP Intercity ogłosiły dwa duże przetargi na modernizację wagonów – na 90 i 125 jednostek. Naturalnym faworytem do ich "zgarnięcia" wydaje się poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych.

Jej szef Hubert Stępniewicz do tematu podchodzi jednak ostrożnie. Kierowana przez niego firma ma bowiem sporo pracy i może się okazać, że nie starczy mocy przerobowych aby podjąć się modernizacji 205 wagonów. Oczywiście wśród potencjalnych wykonawców pozostaje jeszcze PESA, tyle że w Bydgoszczy też moce przerobowe wydają się być zapchane. Czy to oznacza, że PKP Intercity, mimo że chcą zmodernizować kolejne wagony, nie znajdą wykonawcy tych prac?

Program realizowany przez PKP Intercity jest bardzo dużym programem – otwarcie przyznał Hubert Stępniewicz. Musimy w sposób bardzo przemyślany rozkładać nasze moce produkcyjne – dodał.

Szef FPS przypomniał, że w momencie podpisywania umowy na modernizację 60+30 wagonów (do standardu 174A) było wiele wątpliwości czy wyjadą one w terminie. Jak wiadomo kontrakt został zrealizowany pięć miesięcy przed terminem. To pokazuje, że nie zawsze do końca udaje się oszacować czas na wykonanie danego zadania. Jak wiadomo PKP Intercity całą zaplanowaną strategię taborową chciałoby zrealizować do 2023 roku.

Hubert Stępniewicz nie mówi jednak nowym przetargom stanowczego "nie". Niemniej jednak FPS realizuje teraz inne zamówienia od PKP Intercity – czy to na budowę nowych i modernizację kolejnych wagonów czy modernizację lokomotyw. Prowadzone są też prace nad pojazdem hybrydowym i wagonami dla wojska. Na brak zajęć zatem w Poznaniu nie narzekają.

Nie pozostaje nam zatem nic innego jak tylko czekać na oferty w dwóch dużych wagonowych przetargach PKP Intercity. I o ile w pierwszym z nich (na 90 wagonów) udział FPS można postrzegać niemal jako pewny, o tyle już drugi z nich – na 125 pojazdów – pozostaje niewiadomą.      



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
FPS
wagon
modernizacja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.