Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań pożegnał Helmuty. Pięć zostaje [ZDJĘCIA]

infotram
12.11.2019 10:15
0 Komentarzy

Pochodzące zDüsseldorfu jednokierunkowe tramwaje GT8, nazywane przez pasażerów „Helmutami”,kursowały w ruchu liniowym do 10 listopada 2019 r.

W ostatnią niedzielę Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjneoraz Klub Miłośników Pojazdów Szynowych zaprosili do zajezdni przy ul.Madalińskiego, gdzie odbyło się pożegnanie „Helmutów”. Zobacz zdjęcia.

Od stycznia 1997 roku

Pierwsze tramwaje z Düsseldorfu poznańskie MPK zakupiło w1996 roku, a w ruchu pasażerskim zadebiutowały 30 stycznia 1997 roku otwierająctrasę Poznańskiego Szybkiego Tramwaju.

Pomimo, że były totramwaje używane, w tamtych latach uznawano je za jedne z bardziejzaawansowanych technicznie wagonów tramwajowych w Poznaniu i jednocześnienajmniej awaryjnych. Posiadały wiele udogodnień dla pasażerów, m. in.fotokomórki w drzwiach, mechanizm rewersowania drzwi zapobiegającyprzytrzaśnięciu pasażera, a także wydajne ogrzewanie wnętrza pasażerskiego– wyjaśnia Krzysztof Dostatni, prezes Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych.

Przez 22 lata eksploatacji, łącznie w Poznaniu było 56tramwajów z Düsseldorfu i 31 tramwajów z Frankfurtu nad Menem (w tym dwukierunkowe).Z biegiem czasu, w miarę potrzeb i możliwości finansowych, z uwagi na swój wiek”Helmuty” były zastępowane przez bardziej nowoczesny tabor. W związku z zakupemModerusów Gamma są wycofywane.

5 wagonów zostaje

W ruchu liniowym pozostanie jeszcze 5 wagonów dwukierunkowych.Dwa wagony z Düsseldorfu (GT6 i GT8) zostaną zachowane jako zabytkowe i będziemożna spotkać np. na linii turystycznej, czy podczas imprez okolicznościowychorganizowanych przez MPK i KMPS.

Pożegnalna wycieczka

Zanim jednokierunkowe GT8 zniknęły na dobre z krajobrazu Poznaniamożna było wybrać się nimi na pożegnalną wycieczkę.

W niedzielę, 10 listopada br.,  w godzinach od 11.00 do 12.00 na terenieZajezdni Madalińskiego odbyła się wystawa wagonów. Zaprezentowane zostaływagony zachowane jako historyczne: GT6 – 2513 z Düsseldorfu, GT8 – 702 zDüsseldorfu, GT8ZR – 907 z Frankfurtu nad Menem (one są i pozostaną woryginalnych barwach niemieckich przewoźników) oraz ostatnie, będące jeszcze weksploatacji, wagony liniowe GT8 z Düsseldorfu: 697, 699, 703, 707, 708, 711 i712.

O godzinie 12.00 rozpoczął się pożegnalny przejazd wybranymiwagonami GT8 po mieście.

Trasa przejazdu:

MADALIŃSKIEGO – Hetmańska – Głogowska – trasa PST – OS.SOBIESKIEGO

OS. SOBIESKIEGO – trasa PST – Roosevelta – Fredry – Gwarna -Święty Marcin – Podgórna – most św. Rocha – trasa Kórnicka – FRANOWO (przejazdprzez zajezdnię MPK)

FRANOWO – Górny Taras Rataj – Hetmańska – 28 Czerwca 1956 r.- Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Strzelecka – Podgórna – Plac Wolności -Fredry – Roosevelta – Wielkopolska – PIĄTKOWSKA

PIĄTKOWSKA – Wielkopolska – Roosevelta – Dąbrowskiego -Kraszewskiego – Zwierzyniecka – Roosevelta – most Dworcowy – Wierzbięcice -MADALIŃSKIEGO

Podczas przejazdu umundurowani członkowie Klubu MiłośnikówPojazdów Szynowych przeprowadzili kwestę „Ratujmy Stare Bimby” – dochód zkwesty przeznaczony zostanie na remonty wagonów historycznych.


Komentarze