TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Powtórka w Końskich. Wszystko bez zmian
INFOBUS.PL - Opublikowano: 03.01.2020 15:00:15
Powtórka w Końskich. Wszystko bez zmian

Końskie prowadzą kolejny przetarg na dostawę nowych autobusów. Będą to przynajmniej dwa pojazdy klasy MAXI. Do otwarcia ofert jeszcze trochę. Pora więc zerknąć w SIWZ, który w porównaniu z pierwszym podejściem nie uległ zmianom.

Końskie prowadzą kolejny przetarg na dostawę nowych autobusów. Będą to przynajmniej dwa pojazdy klasy MAXI. Do otwarcia ofert jeszcze trochę. Pora więc zerknąć w SIWZ, który w porównaniu z pierwszym podejściem nie uległ zmianom.

O warunkach formalnych postępowania pisaliśmy tutaj. Końskie na pewno kupić dwa autobusy klasy MAXI. Zamówienie może ulec rozszerzeniu. Miasto zapewniło sobie możliwość skorzystania z prawa opcji na domówienie jeszcze jednego autobusu. Na jego wykorzystanie mają 60 dni od chwili podpisania umowy na część podstawową zamówienia.

Wybrany dostawca będzie musiał dostarczyć pojazdy do miasta w ciągu maksymalnie ośmiu miesięcy od podpisania umowy. Nie jest to termin nierealny. Każda z koneckich "dwunastek" będzie objęta min. dwuletnią gwarancją całopojazdową.

Wybór najlepszej oferty
Końskie wyboru najlepszej dla siebie opcji dokona przy pomocy trzech kryteriów. Cena ma 50% wagi. 20% można zdobyć za objęcie autobusów długą, bo min. pięcioletnią gwarancją całopojazdową. Ocena techniczna to maksymalnie 30%. Jest ona bardzo prosta. Urzędnicy premiują w niej:

  • autobusy ze szkieletami ze stali nierdzewnej z dodatkowym zabezpieczeniem antykorozyjnym w postaci KTL - 10 pkt
  • koła o średnicy 22,5" - 5 pkt
  • przebiegi międzyobsługowe co min. 60 000 km - 5 pkt
  • autobusy niskopodłogowe lub niskowejściowe - 10 pkt

Jakie autobusy?
Miasto dopuściło możliwość zaoferowania autobusów wysokopodłogowych. Każda "dwunastka" ma być długa na 11,5 - 12,5 m. Każda musi umożliwiać podróż nie mniej niż 34 pasażerom na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0 lub 1-2-0.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla Euro 6. Ma to być jednostka nie słabsza niż 200 kW. Silniki będą zblokowane z przynajmniej sześciobiegowymi mechanicznymi skrzyniami biegów. W komorze silnika oczywiście nie zabraknie systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią okna boczne i co najmniej dwa szyberdachy i dwa wentylatory wyciągowe. Autobusy muszą być klimatyzowane za pomocą agregatu, którego moc chłodnicza ma wynosić min. 20 kW. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu. Dla kierowcy przewidziano kabinę typu półzamkniętego.

Autobusy będą wyposażone trzy zewnętrzne diodowe wyświetlacze o standardowej rozdzielczości. Za kabiną kierowcy zamontowany zostanie LCD 19". Nie zabraknie także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków.

Podsumowując...
Końskie nie mają zbyt wygórowanych wymagań. Liczą przede wszystkim na niską cenę autobusów oraz dopuszczają bardzo szeroki wachlarz modeli do zaoferowania. Jak więc widać wiele nie trzeba, aby było dobrze, czyli żeby pojawiły się oferty.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Końskie
UM
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.