TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pośpiech – zabójca
Karol Wach - Opublikowano: 12.12.2006 22:14:00 1 komentarz
Pośpiech – zabójca

Grudzień to miesiąc, w którym statystycznie dochodzi do największej liczby wypadków w roku, także tych z udziałem tramwajów. Składa się na to kilka czynników – pogarszające się warunki do jazdy, okres przedświąteczny i inne. Mimo, iż w tym roku pogoda jest wyjątkowo łaskawa dla kierowców Komenda Stołeczna Policji i Tramwaje Warszawskie wolą „dmuchać na zimne”.

Grudzień to miesiąc, w którym statystycznie dochodzi do największej liczby wypadków w roku, także tych z udziałem tramwajów. Składa się na to kilka czynników –pogarszające się warunki do jazdy, okres przedświąteczny i inne. Mimo, iż w tym roku pogoda jest wyjątkowo łaskawa dla kierowców Komenda Stołeczna Policji i Tramwaje Warszawskie wolą „dmuchać na zimne”.

 

Właśnie poprawie bezpieczeństwa na stołecznych ulicach i torowiskach ma służyć akcja „Pośpiech –zabójca”, która ruszyła z początkiem grudnia. Wśród pasażerów będą rozpowszechniane ulotki z hasłami: \'Nie biegnij po śmierć. Z tramwajem nie masz szans\', \'Spiesz się tylko do życia\'. Ponadto w regionalnym radio i telewizji zostaną wyemitowane audycje na temat bezpiecznego i odpowiedzialnego zachowania się na drogach. Trzeba zdawać sobie sprawę, że droga hamowania tramwaju jadącego z prędkością 50 km/h przekracza 60 metrów –mówił na specjalnie zorganizowanej konferencji prasowej mł. insp. Jacek Zalewski z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Przedstawione zostały także dane, z których wynika, iż w tym roku w Warszawie zginęło pod kołami tramwajów 5 osób, 43 zostały ranne. Dla porównania warto przytoczyć statystyki dotyczące roku ubiegłego, w którym zginęło 5 osób, a obrażenia odniosło 69. Najczęstszą przyczyną wypadków jest pośpiech pieszych, którzy często przebiegają na czerwonym świetle albo nagle wbiegają na torowisko - mówił Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich. Tylko 12% wypadków z udziałem tramwajów jest spowodowana błędem motorniczych –dodał. Karos zapewnił także, że rozkłady jazdy stołecznych tramwajów będą układane w taki sposób, aby motorniczowie nie byli zmuszeni do pośpiechu i nie powodowali zagrożeń na drodze.

W przyszłości, innym sposobem na poprawę bezpieczeństwa będzie projektowanie nowych dróg w taki sposób, aby torowiska były oddzielone od jezdni i chodników. Tramwaje Warszawskie zabiegają także, celem poprawienia bezpieczeństwa pasażerów, o lepsze oznakowanie przejść dla pieszych, chociażby tego przy Pl. Bankowym na wysokości pomnika Słowackiego. Do dnia dzisiejszego, mimo apeli Spółki, Zarząd Dróg Miejskich nie zamontował tu świateł.

„Pośpiech –zabójca”to kolejna akcja, której zadaniem jest poprawa bezpieczeństwa na stołecznych drogach i torowiskach. Potrwa ona do końca stycznia 2007 roku. W ubiegłum roku Tramwaje Warszawskie zorganizowały, opisywaną na łamach InfoBusa kampanię \'40 ton samochodem nie zatrzymasz\'.              


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Warszawskie
Warszawa
kampania
tramwaj
bezpieczeństwo
  • Raffi – 13.12.2006

    Światła to świetny sposób by ludzie chodzili na czerwonym, a maszyniści mieli złudne poczucie bezpieczeństwa (bo przecież są światła)... na takim Bankowym przy metrze Ratusz statystycznie więcej pieszych chodzi na czerwonym niż wciska przycisk, czeka kilka minut i przechodzi zgodnie z prawem. Wszystko dlatego, ze mało komu chce się czekać, gdy nic nie jedzie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.