TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Poseł Król też o warszawskim przetargu. Metro mogło, TW nie
InfoTram.pl - Opublikowano: 22.02.2019 09:42:18 1 komentarz
Poseł król też o warszawskim przetargu. Metro mogło, TW nie

Poseł PiS Piotr Król też odniósł się do przetargu, a raczej wyników przetargu Tramwajów Warszawskich na dostawę do 213 wagonów.

Poseł PiS Piotr Król też odniósł się do przetargu, a raczej wyników przetargu Tramwajów Warszawskich na dostawę do 213 wagonów.

Na portalu społecznościowym napisał: Udostępniłem zapis z przetargu warszawskiego Metra bo to jakiś absurd. Raz miejska spółka wymaga zapisu o uzyskanej wcześniej homologacji w Unii Europejskiej, a potem inna miejska spółka twierdzi, że to niezgodne z prawem…

Ten temat wymaga wyjaśnienia ponieważ w obydwu wypadkach usunięcia tego zapisu domagała się koreańska firma i dwie miejskie, warszawskie spółki zachowały się zupełnie inaczej. Jak widać, gdy się chce to można chronić polski i unijny rynek ….

Sprawa ma kontekst szerszy - oto Warszawa wpuszcza na europejski rynek azjatyckiego konkurenta, który zagraża nie tylko polskim firmom, ale także producentom z Europy. W innych krajach Unii do tej pory ta koreańska firma nie mogła wystartować w przetargach...

Posłowi Królowi chodzi mianowicie o zapis z SIWZ-u, dotyczącego dostaw pociągów dla Metra Warszawskiego (na marginesie dodajmy, że tu także umowa nie została jeszcze podpisana, a sprawa trafiła do sądu), gdzie znalazło się sformułowanie, mówiące, iż wykonawca uzyskał dokument potwierdzający dopuszczenie danego typu wagonów do eksploatacji na obszarze Unii Europejskiej. Tramwaje Warszawskie takiego zapisu nie dokonały, stąd też możliwy był start i finalnie zwycięstwo Hyundaia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Warszawskie
Hyundai
przetarg
  • Leszek Koczorowski – 22.02.2019

    Pasa robi tandeta A do tego się nie wyrabia tramwaje z Bydgoszczy to tandeta

  • Kamil Janos – 22.02.2019

    Ja tam liczę że w koreańskich tramwajach będzie chociaż więcej sidzeń. Bo z nowych tramwajow to chyba tylko Pesa robi tak mało. Tramwaje dwukierunkowe to już totalna porażka

  • Bartosz Bieczysko – 22.02.2019

    Jak nie skosni to nie będzie nic

  • Bartek Pietrzykowski – 22.02.2019

    To skośni chyba nie zrobią dla TW tramwajów. Czuję, że będzie powtarzany przetarg.Ta historia z przetargiem jeszcze się nie skończy w tym roku. Czuję, że to się skończy w przyszłym roku.

  • Marcin Kamola – 22.02.2019

    A Pesa ma homologowany tramwaj zgodny ze specyfikacją?

  • Edi666 – 22.02.2019

    Hyundai startował też na metro, bo mógł.

  • Armin Wittner – 25.02.2019

    Pan Król, absolwent politologii, kolejny ekspert w zakresie pojazdów szynowych, admirator firmy PiSA

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.