Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poseł Król też o warszawskim przetargu. Metro mogło, TW nie

infotram
22.02.2019 07:42
0 Komentarzy

Poseł PiS Piotr Król teżodniósł się do przetargu, a raczej wyników przetargu Tramwajów Warszawskich nadostawę do 213 wagonów.

Na portalu społecznościowym napisał: Udostępniłem zapis zprzetargu warszawskiego Metra bo to jakiś absurd. Raz miejska spółka wymagazapisu o uzyskanej wcześniej homologacji w Unii Europejskiej, a potem innamiejska spółka twierdzi, że to niezgodne z prawem…

Ten temat wymaga wyjaśnienia ponieważ w obydwu wypadkachusunięcia tego zapisu domagała się koreańska firma i dwie miejskie, warszawskiespółki zachowały się zupełnie inaczej. Jak widać, gdy się chce to można chronićpolski i unijny rynek ….

Sprawa ma kontekst szerszy – oto Warszawa wpuszcza naeuropejski rynek azjatyckiego konkurenta, który zagraża nie tylko polskimfirmom, ale także producentom z Europy. W innych krajach Unii do tej pory takoreańska firma nie mogła wystartować w przetargach…

Posłowi Królowi chodzi mianowicie o zapis z SIWZ-u,dotyczącego dostaw pociągów dla Metra Warszawskiego (na marginesie dodajmy, żetu także umowa nie została jeszcze podpisana, a sprawa trafiła do sądu), gdzieznalazło się sformułowanie, mówiące, iż wykonawca uzyskał dokumentpotwierdzający dopuszczenie danego typu wagonów do eksploatacji na obszarzeUnii Europejskiej. Tramwaje Warszawskie takiego zapisu nie dokonały, stąd teżmożliwy był start i finalnie zwycięstwo Hyundaia.

Komentarze