TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Polkowice kupują 9 elektrobusów. Klasa MIDI
INFOBUS.PL - Opublikowano: 03.02.2020 15:00:20
Polkowice kupują 9 elektrobusów. Klasa MIDI

Polkowice ogłosiły dziś, 3 lutego przetarg na dostawę dziewięciu autobusów elektrycznych klasy MIDI. To oznacza, że elektryczna flota tamtejszego Zakładu Komunikacji Miejskiej powiększy się do 11 pojazdów z bateriami.

Polkowice ogłosiły dziś, 3 lutego przetarg na dostawę dziewięciu autobusów elektrycznych klasy MIDI. To oznacza, że elektryczna flota tamtejszego Zakładu Komunikacji Miejskiej powiększy się do 11 pojazdów z bateriami.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: "Zakup autobusów o napędzie elektrycznym dla połączeń miejskich i podmiejskich w gminie Polkowice", którego realizacja finansowana będzie z zadania budżetowego: "Zakup autobusów o napędzie elektrycznym dla połączeń miejskich i podmiejskich w gminie Polkowice - zwiększenie zaplecza komunikacji miejskiej oraz ochrona środowiska - zakup 9 sztuk autobusów o napędzie elektrycznym", zapisanego w WPF Gminy Polkowice na rok 2021, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020, Projekt Nr: RPDS.03.04.01-02-0003/19, na którego realizację zostało przyznane dofinansowanie w ramach: Osi Priorytetowej nr 3 "Gospodarka niskoemisyjna" Działania nr 3.4 "Wdrażanie strategii niskoemisyjnych" Poddziałania nr 3.4.1 "Wdrażanie strategii niskoemisyjnych – konkursy horyzontalne" Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.

Miasto interesują wyłącznie elektryczne pojazdy klasy MIDI. Muszą mieć nadwozia o długości od 8,8 do 10,8 m, szerokość od 2,5 m do 2,55 m i wysokość do 3,4 m. Spółka zakłada, że elektrobusy umożliwią podróż przynajmniej 70 pasażerom, w tym minimum 20 na miejscach siedzących. Pojazd ma także mieć wyznaczone miejsce do przewozu wózka inwalidzkiego lub dziecięcego. Wymagany układ drzwi to 0-2-2, 2-2-0, 2-0-2, 1-2-2, 2-2-1, 2-1-2 lub 2-2-2. Warto przy tym podkreślić, że pierwsze wejście ma mieć prześwit nie mniejszy niż 650 mm, natomiast drugie minimum 1200 mm.

W zakresie układu napędowego w Polkowicach wymagają:

  • silnika trakcyjnego o mocy minimum 120 kW
  • minimalny moment obrotowy 550 Nm
  • zużycie energii elektrycznej maksymalnie 1,2 kWh/km
  • baterie o minimalnej pojemność 170 kWh

Tak wyposażone autobusy mają rozwijać prędkość maksymalną do 80 km/h, a jego zasięg na jednym naładowaniu to przynajmniej 160 km (przy zachowaniu jeszcze 15% w zasobniku energii) w warunkach testu SORT2. W zakresie ładowania pojazdów, przedsiębiorstwo chce klasycznego systemu Plug In z standardowej sieci o natężeniu maksymalnie 63 A, gdzie czas pełnego ładowania to 6,5 godziny. Ładowarka ma być zabudowana na autobusie.

Elektrobusy dla Polkowic mają być dostarczane w kilku transzach. Całe zamówienie ma zostać zrealizowane do 24 lutego 2021 r. Czasu na dostawę jest więc w sam raz.

Omówimy teraz warunki formalne. A te są mało skomplikowane. Nie ma żadnych wymogów w kwestii zdolności finansowej potencjalnych oferentów. Warunek doświadczenia spółka uzna za spełniony, jeżeli oferent udowodni jej, że wciągu ostatnich trzech lat zrealizował przynajmniej jedną dostawę opiewająca na minimum na jeden niskopodłogowy elektrobus. Oferty należy zabezpieczyć wadium w wysokości 90 000 PLN.

Przy wyborze najlepszej oferty w Polkowicach będą się kierowali pięcioma kryteriami. Są to:

  • Zużycie energii - 17%
  • Ilość miejsc w autobusie do przewozu pasażerów - 12%
  • Układ drzwi - 4%
  • Niska podłoga - 3%
  • Okres udzielonej gwarancji na baterie liniowe - 4%
  • Cena - 60%

Termin składania ofert mija 6 marca.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Polkowice
UM
ZKM Polkowice
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.