Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Policjanci i strażacy uczą się zachowań tramwajów

infotram
08.10.2019 12:45
0 Komentarzy

Ponad 50 strażaków i20 policjantów z drogówki szkoli się w tym tygodniu w zajezdni tramwajowejMPK-Łódź.

Z czego? Policjanci testują tramwaje podczas hamowania, astrażacy podnoszą wagony. Zdobyta wiedza pozwoli funkcjonariuszom usprawnićakcje ratunkowe i przyspieszyć wznawianie ruchu tramwajowego.

Niestety, nasza firmaprzysparza trochę pracy dwóm służbom – straży pożarnej i policji. Oczywiścienie robimy tego specjalnie, staramy się jak najlepiej współpracować przywszystkich zdarzeniach, które są z udziałem naszych pojazdów – zaznaczaZbigniew Papierski, prezes MPK – Łódź. Topojazdy o dużych gabarytach, więc wymagają specjalistycznego przygotowania siędo interwencji – dodaje.

Dlatego MPK – Łódź od kilku lat szkoli funkcjonariuszy zobsługi zdarzeń drogowych z udziałem tramwaju. W tym tygodniu strażacy zJednostki Ratowniczo – Gaśniczej nr 4 uczą się w Zajezdni Telefoniczna, jakodłączyć napięcie w wagonie, awaryjnie otworzyć drzwi czy zabezpieczyć tramwajprzed ruszeniem w trakcie działań ratunkowych. O ile opanowanie takichczynności zajmuje niewiele czasu, o tyle podniesienie tramwaju wymaga nie ladawiedzy i precyzji. Stąd strażacy poświęcają temu zagadnieniu sporą częśćszkolenia. Uczą się pod okiem pracowników pogotowia technicznego, w którymmiejscu podłożyć pod wagon poduszkę pneumatyczną czy podnośnik hydrauliczny.

MPK – Łódź jestwyposażane w coraz to nowszy tabor tramwajowy, co wiąże się z tym, że strażacystale muszą doskonalić swoje umiejętności i pozyskiwać wiedzę, jak zbudowane sąnowe tramwaje – mówi mł.ogn. Łukasz Górczyński z KMPSP w Łodzi.

Wiedza z obsługi tramwaju przydaje się również łódzkiejdrogówce, która w tym tygodniu bierze udział w testach hamowania. Policjanciosobiście prowadząc składy. Mają okazję sprawdzić długość drogi hamowaniazarówno przy standardowych warunkach pogodowych, jak i na śliskiej szynie, gdyna torach zalegają liście.

Zjawisko czarnej szynyjest wyjątkowo niebezpieczne, ponieważ wydłuża drogę hamowania – podkreślast.asp. Marzanna Boratyńska z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Łodzi.

O ile funkcjonariusze zdobywają wiedzę z obsługi tramwajów,o tyle MPK – Łódź wymienia pojazdy pogotowia technicznego w ZajezdniTelefoniczna. Do niedawna dysponowało ono głównie Starami z lat 70 i 80.Jedynym nowym pojazdem był MAN z 2008 r., który został zakupiony przy projekcieŁódzkiego Tramwaju Regionalnego. W 2015 r. Zajezdnia Telefoniczna pozyskałanowy, specjalistyczny żuraw na podwoziu IVECO, a w 2018 r. dźwig na podwoziuSkanii. Dzięki temu ostatnio udało się wycofać z eksploatacji dwa Stary. Jedenz nich (wyprodukowany w 1982 r.) został przekazany Klubowi Miłośników StarychTramwajów i w nocy z poniedziałku na wtorek trafił na Brus. Drugi Star zostaniewkrótce wystawiony na sprzedaż, a trzeci pojazd Zajezdnia Telefoniczna wycofa zeksploatacji do końca roku.


Komentarze