TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Podsumowanie 4 lat Łódzkiego Roweru Publicznego
PAP, INFOBIKE.PL - Opublikowano: 03.12.2019 17:32:06
Zdj. Z archiwum Nextbike Polska

Prawie 6 milionów wypożyczeń w ciągu 4 lat – tak łódzki magistrat podsumował we wtorek działalność roweru publicznego w Łodzi. W przyszłym roku ma pojawić się nowy operator systemu, a także więcej rowerów i stacji.

Prawie 6 milionów wypożyczeń w ciągu 4 lat – tak łódzki magistrat podsumował we wtorek działalność roweru publicznego w Łodzi. W przyszłym roku ma pojawić się nowy operator systemu, a także więcej rowerów i stacji.

Blisko 6 milionów wypożyczeń

"Łódzki Rower Publiczny cieszy się olbrzymią popularnością i bije rekordy wypożyczeń. System został uruchomiony 30 kwietnia 2016 r. Przez cztery sezony działalności rowery wypożyczono ponad 5,9 mln razy. Rekordowy był szczególnie rok 2018 r. z ponad 1,6 mln wypożyczeń, ale ten rok także zamykamy z ich imponującą liczbą – ponad 1,4 mln. Najpopularniejszą w tym roku stacją rowerową była ta u zbiegu ul. Piotrkowskiej i al. Piłsudskiego, która wyprzedziła przodującą w poprzednich trzech latach stację przy Manufakturze" – podkreślił Tomasz Andrzejewski z Zarządu Dróg i Transportu (ZDiT) w Łodzi na konferencji we wtorek.

Przetarg na operatora

Jak dodał, ogłoszony został przetarg na świadczenie usług systemu roweru publicznego w następnych latach. Zgodnie z wolą łodzian, ma on objąć kolejne osiedla, m.in. Chojny, Widzew. Teofilów. Będzie więcej stacji i rowerów - o ok. 500 nowych jednośladów, w tym m.in. rowery cargo i tandemy.

"W ciągu czterech lat do systemu roweru miejskiego zarejestrowało się ponad 81 tys. mieszkańców. Można przyjąć, że korzystał z niego co 9. łodzianin. Co ciekawe, na przestrzeni tych lat zmienił się sposób wypożyczania rowerów. W 2016 roku łodzianie robili to najczęściej za pomocą terminali i aplikacji mobilnej, obecnie najchętniej korzystają jedynie z aplikacji" – zaznaczyła Aleksandra Sokół ze ZDiT.

Według Sokół, mieszkańcy bardzo interesują się funkcjonowaniem systemu – do ZDiT docierały od nich liczne sygnały, dotyczące m.in. nowych lokalizacji stacji rowerowych. "Korzystamy z tych sugestii i mam nadzieję, że system, który uruchomimy w przyszłym roku będzie działał jeszcze lepiej i bił kolejne rekordy" – dodała.

Historia ŁRP

Łódzki rower publiczny ruszył w maju 2016 r. ze 100 stacjami i tysiącem rowerów. W ramach budżetu obywatelskiego łodzianie zgłaszali pomysły na kolejne lokalizacje i w 2017 r. zamówiono kolejnych 47 stacji. Doszły też stacje sponsorskie; pod koniec działania systemu do dyspozycji mieszkańców było 156 stacji i 1574 rowery - w tym 10 cargo.

Do tej pory w łódzkim systemie były stosowane rowery trzeciej generacji, tzn. takie, które dokuje się w stacjach. Jak informuje ZDIT, istnieje możliwość, że w nowym systemie pojawią się jednoślady czwartej generacji, które do działania nie wymagają stacji.

Nowy operator na przełomie roku

Wybór będzie zależeć od wyłonionego w przetargu operatora, który powinien być znany na przełomie roku. Termin uruchomienia nowego systemu roweru miejskiego określono dość późno, bo na 30 kwietnia, co niektórzy użytkownicy przyjęli z niezadowoleniem.

"Wydłużyliśmy okres pomiędzy podpisaniem umowy i uruchomieniem roweru, aby zwiększyć dostępność dla potencjalnych wykonawców. Wielu z nich obawia się, że będą mieli zbyt mało czasu na przygotowanie systemu – a będzie on duży, bo z dwoma tysiącami rowerów" – wyjaśniła Aleksandra Sokół.(PAP)





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Łódź
rower miejski
przetarg
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.