TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pociągi metra jadą wolniej, bo wymieniono szyny
InfoTram.pl - Opublikowano: 24.05.2018 09:47:05
Pociągi metra jadą wolniej, bo wymieniono szyny (foto: MW)

Z przyczyn technicznych zostało wprowadzone ograniczenie prędkości na odcinku linii metra Wierzbno – Kabaty mogą wystąpić opóźnienia w kursowaniu pociągów na linii M1 – poinformował ZTM.

Z przyczyn technicznych zostało wprowadzone ograniczenie prędkości na odcinku linii metra Wierzbno – Kabaty mogą wystąpić opóźnienia w kursowaniu pociągów na linii M1 – poinformował ZTM.

Jest to spowodowane nocną wymianą szyn. Utrudnienia mogą potrwać przez cały czwartek. Ruch pociągów jest sterowany ręcznie.

Wczoraj Metro Warszawskie informowało, że do 15 grudnia podczas przerw nocnych będą prowadzone prace związane z wymianą torowiska. Łącznie do wymiany przewidziano 2850 m szyn. Prace będą prowadzone w obu torach linii M1, etapowo na następujących odcinkach:

1. tor T1 dla ruchu w kierunku Młocin

· na szlaku pomiędzy stacjami Wilanowska i Wierzbno,

· na szlaku pomiędzy stacjami Racławicka i Pole Mokotowskie,

· na stacji Politechnika,

· na szlaku pomiędzy stacjami Centrum i Świętokrzyska,

· na stacji Dworzec Gdański.

2. tor T2 dla ruchu w kierunku Kabat

· na szlaku pomiędzy stacjami Imielin i Stokłosy,

· na szlaku pomiędzy stacjami Stokłosy i Ursynów,

· na stacji Ursynów,

· na szlaku pomiędzy stacjami Pole Mokotowskie i Politechnika,

· na szlaku pomiędzy stacjami Centrum i Świętokrzyska,

· na szlaku pomiędzy stacjami Ratusz Arsenał i Dworzec Gdański.

Prace przygotowawcze do wymiany już trwają. Na terenie STP Kabaty przygotowywane są poszczególne odcinki nowych szyn. W obecnym tygodniu rozpoczęto wwożenie szyn do tunelu i rozkładanie ich w lokalizacjach przewidzianych wymian – podało Metro Warszawskie.

Zasadnicze prace w tunelu związane z wymianą szyn mogą być wykonywane tylko podczas nocnych 3 godzinnych przerw technicznych. W nocy z 23/24 maja rozpoczną się prace na pierwszym z odcinków, na szlaku pomiędzy stacjami Stokłosy i Ursynów w torze T2. To właśnie one spowodowały dzisiejsze utrudnienia w kursowaniu pociągów.

Wymiana szyn, w związku z koniecznością wyłączenia napięcia w 3 szynie, prowadzona jest wyłącznie w czasie przerw nocnych. Jest to zadanie wieloetapowe.

Jako nowe szyny wstawia się szyny o długości 120m lub ich krotności. Konieczny do wymiany odcinek szyny (też 120 metrowy) jest wycinany, a w jego miejsce zaś wstawiany nowy i łączony z istniejącymi szynami za pomocą tzw. złączy awaryjnych.

W związku z tym, że czas wyłączenia napięcia wynosi około 3 godziny a efektywny czas pracy jest jeszcze krótszy podczas jednej nocnej zmiany wykonuje się tylko jeden odcinek 120 metrowy. Dopiero podczas kolejnych nocy wymienione odcinki szyn spawane są w całość. Średnio co 100 ÷ 120m wykonuje się dodatkowo złącze klejono – sprężone jako niezbędny element w systemie sterowania ruchem.

Z uwagi na fakt, że występuje różnica wysokości pomiędzy fragmentem nowej szyny a starą, ze względu na bezpieczeństwo ruchu konieczne jest wprowadzenie ograniczenia prędkości do 15km/h. W ciągu kolejnej przerwy nocnej odcinki wymienionych szyn są ze sobą spawane w całość, co pozwala sukcesywnie zwiększać prędkość do 40km/h.

Po przeprowadzonej wymianie badana jest geometria odcinka toru, na którym wymieniono szyny i po wykonaniu niezbędnych regulacji toru przywraca się obowiązującą prędkość na danym odcinku. Ostatnim etapem jest szlifowanie szyn. Wykonawca zobligowany jest do takiego prowadzenia prac, aby maksymalnie skrócić utrudnienia związane z ograniczeniami prędkości na poszczególnych odcinkach i jak najszybciej realizować kolejne etapy wymian.

Jedynymi przewidzianymi utrudnieniami będą wprowadzane tymczasowe ograniczenia prędkości w miejscach, gdzie prowadzona była wymiana torowiska. Może to powodować wydłużony czas przejazdu oraz dłuższe postoje pociągów na stacjach. Tymczasem dziś w metrze wystąpiła jeszcze usterka techniczna, która spowolniła pociągi.  



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
szyny
Warszawa
Metro Warszawskie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.