TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Piława też chce mieć centrum przesiadkowe
TransInfo.pl - Opublikowano: 02.03.2019 16:00:55
Piława też chce mieć centrum przesiadkowe

Zamówienie polega na zagospodarowaniu terenów przy dworcu PKP polegającym na budowie centrum przesiadkowego.

Piława ogłosiła przetarg, którego przedmiotem jest budowa centrum przesiadkowego. Teren objęty zamówieniem zlokalizowany jest przy ul. Dworcowej w Piławie na wysokości istniejącego dworca PKP. Do dworca prowadzi ulica Dworcowa zakończona pętlą. Pozostałe tereny przeznaczone pod inwestycję są niezagospodarowane. Przedsięwzięcie będzie realizowane w formie zaprojektuj i wybuduj.

Dokumentacja projektowa z ostatecznym pozwoleniem na budowę ma zostać wykonana do dnia 30 czerwca, a prace budowlane mają być zakończone do 30 listopada.

Zmiany na lepsze

Zamówienie polega na zagospodarowaniu terenów przy dworcu PKP polegającym na budowie centrum przesiadkowego. W ramach inwestycji przewidziano budowę placu przydworcowego, przebudowę i budowę ul. Dworcowej ze ścieżką rowerową, chodnikiem oraz oznakowaniem ścieżki rowerowej i przejść dla pieszych. Dodatkowo wykonawca, który wygra przetarg zbuduje parking "Parkuj i Jedź" z pętlą autobusową.

ul. Dworcowa i ścieżka rowerowa

Miasto zaplanowało przebudowę istniejącego odcinka i budowę nowego odcinka ul. Dworcowej wraz ze ścieżką rowerową i chodnikiem. Budowa ścieżki rowerowej ma na celu szersze wykorzystanie transportu niezmotoryzowanego i indywidualnego, zmniejszenie wykorzystania samochodów osobowych w tym niższej emisji zanieczyszczeń powietrza i hałasu oraz niższego zatłoczenia. Dotychczas dojazd ponad stu samochodów dziennie do stacji PKP uniemożliwiał korzystanie z terenu, w tym utrzymanie czystości i odśnieżania.

Plac przydworcowy

Przestrzeń placu będzie zagospodarowana na wysokości istniejącego budynku dworca PKP po zachodniej i wschodniej stronie ul. Dworcowej. Na terenie placu mają być przewidziane elementy małej architektury tj. grupy siedzisk z prefabrykatów betonowych z siedziskami w konstrukcji stalowej oraz dwóch "inteligentnych" ławek solarnych. W południowo-wschodniej części placu przewidziano przestrzeń wolną od wszelkich dodatkowych elementów, przeznaczoną na możliwość spędzania czasu głównie osób korzystających z komunikacji publicznej.

Parking "Parkuj i Jedź"

W południowej części terenów, przewidziano budowę parkingu "Parkuj i Jedź" wraz z elementami towarzyszącymi. Parking ma pomieścić 103 pojazdy, w tym znajdą się 3 miejsca dla osób niepełnosprawnych. Na parkingu będą również miejsca dla parkowania motocykli i rowerów oraz cztery miejsca do ładowania pojazdów elektrycznych. Parking od strony południowej, wschodniej i północnej ma być ogrodzony, natomiast od strony zachodniej (ulicy Dworcowej) wydzielony słupkami drogowymi. W ramach inwestycji powstanie bezobsługowy system parkingowy składający się z dwóch terminali: wjazdowego i wyjazdowego, wraz ze szlabanami oraz systemem monitoringu czasu postoju. W zachodniej części parkingu zaplanowano pętlę autobusową z zatoką na trzy pojazdy. Przy pętli znajdzie się także parking rowerowy, łączący się z zaprojektowaną ścieżką rowerową. Teren przy pętli będzie wyposażony w elementy towarzyszące tj. wiatę z zadaszeniem, toaletę modułową, siedziska, tablicę informacyjną, biletomat.

Oświetlenie, zieleń

Inwestycja obejmuje również konieczność wykonania oświetlenia projektowanego placu, ul. Dworcowej i parkingu. Dodatkowo ma pojawić się podświetlenie siedzisk w postaci oświetlenia liniowego zainstalowanego wzdłuż siedziska oraz podświetlenie drzew w postaci opraw montowanych w zieleńcach. Do zadań wykonawcy należeć ma także odwodnienie terenu i zadbanie o zieleń – w tym nowe nasadzenia.

Warunki przetargu

Miasto planuje otwarcie ofert w dniu 7 marca. Przewidziało ono dwa kryteria oceny ofert – cenę (60%) i okres gwarancji (40%).




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
węzeł
Piława
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.