TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwszy z 34 NF6D na trasie
InfoTram.pl - Opublikowano: 11.06.2018 13:49:29 1 komentarz
Pierwszy z 34 NF6D na trasie (foto: MPK Łódź)

W poniedziałek (11 czerwca) po raz pierwszy wyjechał na trasę tramwaj NF6D z numerem bocznym 1862 – poinformowało MPK-Łódź.

W poniedziałek (11 czerwca) po raz pierwszy wyjechał na trasę tramwaj NF6D z numerem bocznym 1862 – poinformowało MPK-Łódź.

To pierwszy wagon spośród 34 tramwajów, które zostały zakupione w tym roku od przewoźnika z Bochum. Tramwaj został wyprodukowany w 1992 r. a do Łodzi sprowadzono go pod koniec kwietnia 2018 r. Zakład Techniki dostosował go napięcia w łódzkiej sieci trakcyjnej (600 V), zmienił w nim polaryzację, wymienił sprzęgi i zamontował łódzką informację pasażerską.

Od 11 czerwca tramwaj trafił na linię 14, po której kursuje też wagon NF6D kupiony w 2017 r. oraz sześć nowych PES.

Wagon NF6D posiada:

- 72 miejsca siedzące;

- 100 miejsc stojących;

- 70 proc. niskiej podłogi.

Jego waga to 32 t.

MPK planuje, że za kilka miesięcy, tramwaje z Bochum będą sukcesywnie poddawane drugiemu etapowi modernizacji. Będzie ona obejmowała m.in. wyposażenie wagonów w przesuwane okna (pojazdy podobnie jak w Bochum nie będą miały klimatyzacji) oraz oddzielne drzwi dla motorniczego (specjaliści z MPK jeszcze analizują, czy jest to technicznie możliwe). Podczas tej modernizacji pojazdy zostaną przemalowane w barwy typowe dla łódzkiego MPK.

Tramwaje typu NF6D sprowadzane z Bochum kosztują między 50 a 100 tys. euro (dla porównania nowa PESA kosztuje ok. 8 mln zł), a za wszystkie 34 pojazdy NF6D łódzkie MPK zapłaciło 3,1 mln. euro.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
Łódź
NF6D
  • Matt Goralski – 11.06.2018

    Chryste, ale zabytek. Serio trzeba robić złomowisko z polskich miast? Dobra, jest to o niebo lepsze niż ten złom z Wiednia co w Krakowie jezdzi, ale...

  • mechanik – 12.06.2018

    @Matt Goralski Widziałeś na żywo? Jechałeś? Załamujący człowieku, te tramwaje wyglądają po 25 latach eksploatacji lepiej niż nowe w Krakowie. A co do złomu z Wiednia to po prostu jeździ, bo po to został skonstruowany. Wiedeńczycy też jeżdżą, takimi samymi i nie mają nic przeciwko. Nie tak jak niektórzy zakompleksieni pajace z facebooka. Taka prawda.

  • Jerzy Gicala – 13.06.2018

    To jest lepszy wagon od "cudów" Pesy i dłużej pojeździ

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.